Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Silnik nierówno pracuje??? szukam pomocy!
Autor Wiadomość
sebastian_82
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2008, 19:52   [Cari 1.9TD] Silnik nierówno pracuje??? szukam pomocy!

Drodzy koledzy mam problem! Wymieniłem czujnik kąta wtrysku a auto nie trzyma równych obrotów i kopci na biało dopiero po przegazowaniu obroty stają sie w miare równe ,ale zapala się kontrolka komputera,a gdy zgasnie znowu obroty skaczą.Czy komp dalej czyta błąd czujnika?Jak tak to jak zresetować kompa.A może to wina czegoś innego?Dodam że czujnik działa poprawnie.Z góry dziękuje za udzielenie pomocy.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 06-05-2008, 21:42   

sebastian_82 napisał/a:
Jak tak to jak zresetować kompa

odłacz aku na 5 minut lub więcej ja zawsze robię pół godziny (zawsze czyt. dwa razy :D ) i wtedy zobaczysz czy kontrolka świeci dalej czy nie. A biały bym jest zawsze czy tylko jak zimny, na wolnych obrotach?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
sebastian_82
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2008, 17:31   

Silnik kopci tylko na wolnych i nierównych obrotach zawsze.Po dodaniu gazu kopcenie ustępuje zapala się kontrolka od kompa silnik pracuje równo,po powtórnym przegazowaniu obroty znów skacza do momętu zapalenia sie kontrolki.Rano auto pali dobrze bez dużego dymienia. Po zdjęciu klemy i odczekaniu kontrolka znów się zapala.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 07-05-2008, 21:57   

a czy przed wymiana czujnika też tak było? Co skłoniło Cie do wymiany tego timming control? Bo przychodzi mi do głowy jeszcze jedno. Może potencjometr gazu jest uszkodzony bądz zabrudzony lub poprostu wytarty w miejscu gdzie sa wolne obroty i tak sie dzieje? Spróbuj bo odłaczyć (wypnij kostkę) i wtedy odpalić. ECU powinien sobie dobrać wartości awaryjne tak że silnik będzie chodził poprawnie (może mniej zrywny i więcej będzie palić ) i zobacz jak wtedy sie zachowuje motor. CE bedzie w tym wypadku świecić lub mrygać tym sie nie przejmuj. Napisz co wyszło z tej próby

[ Dodano: 07-05-2008, 21:58 ]
sebastian_82 napisał/a:
Dodam że czujnik działa poprawnie

i skąd to wiesz????????????
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
sebastian_82
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 15:38   

Tez tak się działo tylko ze auto słabe było a szarpanie nie ustepowało, teraz jest poprawa ale narazy obroty sa nierówne.CZujnik jest dobry bo pompiarz go podłaczał pod aparature giagnostyczna.,a po sprawdzeniu starego wyszło ze jest zepsuty.PO wypięciu kostki silnik chodzi równo ale głośno{jak ciągnik} i nie ma mocy.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 08-05-2008, 21:07   

sebastian_82 napisał/a:
PO wypięciu kostki silnik chodzi równo ale głośno{jak ciągnik} i nie ma mocy.

no to odkrec potencjometr i przeczysc go jakims wd40 nawet moze byc ropa mozesz tez zmierzyc rezystancje jego dodajac i ujmujac gazu powinna se zmieniac
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 08:56   

witam, czy mo nagrzaniu motoru objawy sa takie same? jeśli objawy znikają to obstawiam złe luzy zaworowe, jesli nie -kąt wtrysku do regulacji.
 
 
daniel35
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2008, 16:16   

mam ten sm problem poraz drugi im to jest pompa paliwa żle ustawiona.
 
 
szymekus
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2008, 20:51   

proponowal bym na poczatek odczytac kody bledow. zapisz kody i zresetuj kompa. nastepnie znowu odczytaj bez uruchamiania silnika. powinno byc czysto. jesli tak uruchom silnik, niech popracuje i sobie pokopci. nastepnie odczytaj jeszcze raz i zobacz co sie pojawilo. od tego zacznij szukac. pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.