 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Do czego i jak to podlaczyc ?? |
Autor |
Wiadomość |
synah_TD [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 19:31 Do czego i jak to podlaczyc ??
|
|
|
Witam
Mam problem Kupilem silnik 4d65 1,8 TD do Galusia przelozylem do swojeo i wszystko gra !!! No prawie wszystko ...
W nowym silniku mam element, ktorego wczesniej nie mialem. Do czego to sluzy i jak podlaczyc.
Prosze o pomoc.
Ponizej fotki
Mam pytanie co to za element zaznaczony na żółto ? Do czego służy? I jak podłączyć i do czego element zaznaczony na czerwono ?
Prosze o pomoc i informacje.
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 20:23
|
|
|
nie jest to przypadkiem EGR? |
|
|
|
 |
synah_TD [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 21:25
|
|
|
arturro napisał/a: | nie jest to przypadkiem EGR? |
yhy No to tak jak mi sie wydawalo, ze to odpowiada za recylkulacje spalin.
Czyli jak to podlacze, to nic nie zyskam poza czystrzymi sapalinami ???!!!! |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 21:43
|
|
|
niekoniecznie chodzi tam jeszcze o temperature spalin
zreszta nie bede sie madrzyl tylko wkleje cyt:
EGR (Exhaust Gas Recirculation), czyli system recyrkulacji spalin,
Teoria Działania:
EGR służy tylko i wyłącznie do jednego celu - redukcji emisji tlenków azotu (NOx).
W przypadku normalnego spalania azot i tlen z powietrza oraz węglowodory z paliwa reagują przemieniając się w wodę i tlenki węgla; azot pozostaje w niezmienionej postaci.
Kiedy jednak temperatura spalania jest bardzo wysoka, azot reaguje z resztą spalin produkując tlenek azotu, który uwolniony do atmosfery utlenia się tworząc dwutlenek azotu (NO2). Dalej reaguje z innymi substancjami tworząc smog.
I tutaj wchodzi do akcji EGR. Jako że spaliny nie spalą się ponownie ( chyba że komuś leją wtryskiwacze czy cos w ten deseń ), wprowadzając je do komory spalania obniżą temperaturę (zabiorą miejsce mieszance, a więc będzie mniej do spalenia) na tyle, aby nie powstawały tlenki azotu.
Z drugiej strony wypełnianie komory spalinami zmniejsza moc powstałą w wybuchu. Na wysokich obrotach są to zmiany nieodczuwalne, ale przy obrotach jałowych będą powodować nierówną pracę silnika.
Działanie EGR w praktyce:
Skoro EGR działa dobrze tylko przy wyższych obrotach, potrzebny jest jakiś sposób kontroli jego działania.
Starsze systemy używały bezpośrednio podciśnienia do sterowania zaworem, dzięki czemu zawór otwierał się razem z przepustnicą. W F-Body pomiędzy źródło podciśnienia a zawór EGR wstawiony jest zaworek elektryczny (EGR Solenoid) otwierający i zamykający przepływ powietrza. Jest on sterowany przez ECM przebiegiem PWM, co pozwala na dokładne dozowanie dawki spalin do silnika. ECM wysterowuje zaworek w zależności od temperatury (CTS), położenia przepustnicy (TPS) i prędkości fury (VSS). Informacje jak ma działać EGR są zawarte w PROM’ie ECM.
i czy egr jest potrzebny:
Czy EGR zmniejsza moc silnika?
Wielu uważa że ten układ blokuje sztucznie moc silnika, a usunięcie tego “ekologicznego badziewia” da im przyrost mocy.
Jeśli razem z usunięciem EGRu przeprogramuje się ECM tak, żeby nigdy go nie włączał, wtedy taka operacja rzeczywiście ma jakiś sens i nie zalicza się do rzeźby Heńka®.
Wyłączenie EGR bez ingerencji w komputer spowoduje efekt całkiem odwrotny. Dlaczego? Ano dlatego że ECM włączając EGR przyśpiesza także zapłon (zmniejszona temperatura - wcześniejszy zapłon), a to jak wiadomo prowadzi do stuków. Knock sensor wykrywa te stuki więc ECM spowrotem cofnie zapłon, ale bardziej niż był przed zmianami.
Na przykład kiedy przed włączeniem EGR było 30 BTDC, po włączeniu ECM przyśpiesza zapłon do 31 BTDC i wykrywa stuki, wiec cofa zapłon, ale nie spowrotem do 30 tylko do 25 BTDC. Takie mieszanie zapłonem nie przynosi raczej nic dobrego.
reasumujac zaslepianie egr ma tyle samo zwolennikow co przeciwnikow,
w vag'u gdy odlaczymy egr moga byc problemy na wolnych obrotach tj. drgania i nierowna praca, jak zachowa sie mitsu nie mam pojecia.
zrodlo |
|
|
|
 |
|
|