Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Do czego i jak to podlaczyc ??
Autor Wiadomość
synah_TD
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 19:31   Do czego i jak to podlaczyc ??

Witam

Mam problem :) Kupilem silnik 4d65 1,8 TD do Galusia przelozylem do swojeo i wszystko gra !!! :-) No prawie wszystko ...
W nowym silniku mam element, ktorego wczesniej nie mialem. Do czego to sluzy i jak podlaczyc.
Prosze o pomoc.

Ponizej fotki

Mam pytanie co to za element zaznaczony na żółto ? Do czego służy? I jak podłączyć i do czego element zaznaczony na czerwono ?

Prosze o pomoc i informacje.

 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 20:23   

nie jest to przypadkiem EGR?
 
 
synah_TD
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 21:25   

arturro napisał/a:
nie jest to przypadkiem EGR?


yhy :) No to tak jak mi sie wydawalo, ze to odpowiada za recylkulacje spalin.

Czyli jak to podlacze, to nic nie zyskam poza czystrzymi sapalinami ???!!!!
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 21:43   

niekoniecznie chodzi tam jeszcze o temperature spalin
zreszta nie bede sie madrzyl tylko wkleje cyt:

EGR (Exhaust Gas Recirculation), czyli system recyrkulacji spalin,

Teoria Działania:
EGR służy tylko i wyłącznie do jednego celu - redukcji emisji tlenków azotu (NOx).

W przypadku normalnego spalania azot i tlen z powietrza oraz węglowodory z paliwa reagują przemieniając się w wodę i tlenki węgla; azot pozostaje w niezmienionej postaci.
Kiedy jednak temperatura spalania jest bardzo wysoka, azot reaguje z resztą spalin produkując tlenek azotu, który uwolniony do atmosfery utlenia się tworząc dwutlenek azotu (NO2). Dalej reaguje z innymi substancjami tworząc smog.
I tutaj wchodzi do akcji EGR. Jako że spaliny nie spalą się ponownie ( chyba że komuś leją wtryskiwacze czy cos w ten deseń ), wprowadzając je do komory spalania obniżą temperaturę (zabiorą miejsce mieszance, a więc będzie mniej do spalenia) na tyle, aby nie powstawały tlenki azotu.

Z drugiej strony wypełnianie komory spalinami zmniejsza moc powstałą w wybuchu. Na wysokich obrotach są to zmiany nieodczuwalne, ale przy obrotach jałowych będą powodować nierówną pracę silnika.


Działanie EGR w praktyce:
Skoro EGR działa dobrze tylko przy wyższych obrotach, potrzebny jest jakiś sposób kontroli jego działania.
Starsze systemy używały bezpośrednio podciśnienia do sterowania zaworem, dzięki czemu zawór otwierał się razem z przepustnicą. W F-Body pomiędzy źródło podciśnienia a zawór EGR wstawiony jest zaworek elektryczny (EGR Solenoid) otwierający i zamykający przepływ powietrza. Jest on sterowany przez ECM przebiegiem PWM, co pozwala na dokładne dozowanie dawki spalin do silnika. ECM wysterowuje zaworek w zależności od temperatury (CTS), położenia przepustnicy (TPS) i prędkości fury (VSS). Informacje jak ma działać EGR są zawarte w PROM’ie ECM.


i czy egr jest potrzebny:

Czy EGR zmniejsza moc silnika?
Wielu uważa że ten układ blokuje sztucznie moc silnika, a usunięcie tego “ekologicznego badziewia” da im przyrost mocy.
Jeśli razem z usunięciem EGRu przeprogramuje się ECM tak, żeby nigdy go nie włączał, wtedy taka operacja rzeczywiście ma jakiś sens i nie zalicza się do rzeźby Heńka®.

Wyłączenie EGR bez ingerencji w komputer spowoduje efekt całkiem odwrotny. Dlaczego? Ano dlatego że ECM włączając EGR przyśpiesza także zapłon (zmniejszona temperatura - wcześniejszy zapłon), a to jak wiadomo prowadzi do stuków. Knock sensor wykrywa te stuki więc ECM spowrotem cofnie zapłon, ale bardziej niż był przed zmianami.
Na przykład kiedy przed włączeniem EGR było 30 BTDC, po włączeniu ECM przyśpiesza zapłon do 31 BTDC i wykrywa stuki, wiec cofa zapłon, ale nie spowrotem do 30 tylko do 25 BTDC. Takie mieszanie zapłonem nie przynosi raczej nic dobrego.


reasumujac zaslepianie egr ma tyle samo zwolennikow co przeciwnikow,
w vag'u gdy odlaczymy egr moga byc problemy na wolnych obrotach tj. drgania i nierowna praca, jak zachowa sie mitsu nie mam pojecia.

zrodlo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.