| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| MSW Agnieszki |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 14:07   MSW Agnieszki |   
 |  
               | 
 |  
               | Nasza przygoda ze Spejswagonami zaczęła się dziwnie.... Marek Japaneze sprzedał w czerwcu zeszłego roku komplecik klimatyzacji do MSW '95 koledze z wawki. Jako że sezon chłodniczy był w pełni, nikt nie chciał się pobawić w montaż..... padło na mnie, MSW '95 przyjechał na podwórko. Agusia obadała go z każdej strony, wsiadła do środka, przeparkowała i powiedziała krótko - chcę TAKIEGO.....2.0 sohc, gaz, klima  7 osób.... 
 Długie poszukiwania i NIC same padliny w stanie agonalnym, lub ceny z kosmosu, lub padliny w cenach z kosmosu.... Nadszedł Zlot - tam Agusia wsiadła do Spejsa '99 Marka i...... już nie chciała '95.  Ceny '99 niestety mocno wykraczały ponad budżet, no i wybór silników też powalał, więc poszukiwania były niezbyt intensywne, ale jakieś były..... aż w końcu   pod koniec stycznia pojawił się w Wawce sprzęt w stanie nie dającym podstaw do czepiania się.... 2.4 automat, 6 foteli, w środku jak nowy, z zewnątrz prawie perfekcyjny, książka serwisowa, niecałe 160 kkm przelotu, niebity.....po prostu nie było wyjścia
   
 CDn
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czekamy
   Na razie wiem że mam żonę wpuszczać tylko do samochodów, które mi się podobają i mnie na nie stać
   |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 14:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sielanka trwała dość krótko, ponieważ auto jak jeździ po mieście pali ok. 12l/100km, gorzej jak miastem jest Warsiawka w godzinach szczytu....15 nie było ciężko osiągnąć....Wygoda auta kontra koszty..... 
 Zakiełkował wtedy pomysł...... ZAGAZOWAĆ go, niech pali i 20, a co.....ale małym problemem jest GDi..... więc doszedłem do wniosku, że the only way is swap..... Możliwości dostarczają nam Galanty - komora silnika na pierwszy rzut oka podobna (z przodu o 3 cm mniej, z tyłu 4, ale łapy silnika podobne), więc możliwości 2: 2.0 lub 2.5..... 2.0 byłby zdecydowanie za słaby do uciągnięcia 1680 kg masy własnej za pośrednictwem automatu, więc kilka pomiarów silnika 2.5 i pada decyzja..... szukamy dawcy narządów.....
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 14:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!??  ECO wogóle się zapala na tablicy??? |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | I znowu wertowanie Alledrogo i innych serwisów tego typu, szukałem całego, ew. lekko bitego, ale znowu problemy jak przy Wagonie. Zakres poszukiwań dość wąski - 2.5 V6 automat z lat 97-98 (późniejsze odpadały ze względu na tiptronic)..... aż znalazłem angolka w niezłym stanie (niecałe 90 k mil), niestety dość mocno zdekompletowany, ale  w cenie rekompensującej wszelkie braki, a co najważniejsze z kompletem wiązek przewodów i elektroniki..... 
 Zestaw gratów na swapa dotarł do garażu, brakowało:
 - pompy wspomagania (dzięki Roch_27)
 - przewodów wspomagania (WIELKIE dzięki PLPynton, Novy, Japaneze i Dominos)
 - pompy klimy - dostosowałem mocowania pompy z MSW, dzięki czemu mogłem wsadzić chłodnicę
  ) - kopułki i palca w aparacie zapłonowym
 - kilku mocowań
 
 po skompletowaniu elementów układanki zabrałem się za obmyślanie planu swapa (mam garaż, nie warsztat, więc technologicznie obmyślone przez japończyków procedury wkładania/wyjmowania silnika z MSW (wszystko dołem po odkręceniu zawieszeń) były bezużyteczne..... miarka w dłoń, trochę pomiarów.....wyjdzie, a co ważniejsze wejdzie silnik przez otwór górny (58 cm i ani grama więcej
  ) 
 CDn
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mouseman napisał/a: |  	  | 2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy??? | 
 
 Wagon nie ma ECO..... ma komputer pokazujący chwilowe i średnie spalanie, dystans do przejechania na paliwie z baku oraz średnią prędkość, która w korkach w Warszawie oscyluje w okolicach 13 !!!!!!! km/h). Bierz pod uwagę jeszcze skrzynię automatyczną, 300 kg więcej niż w Galu i aerodynamikę przystanku autobusowego....
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 16:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  |  	  | mouseman napisał/a: |  	  | 2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy??? | 
 
 Wagon nie ma ECO..... ma komputer pokazujący chwilowe i średnie spalanie, dystans do przejechania na paliwie z baku oraz średnią prędkość, która w korkach w Warszawie oscyluje w okolicach 13 !!!!!!! km/h). Bierz pod uwagę jeszcze skrzynię automatyczną, 300 kg więcej niż w Galu i aerodynamikę przystanku autobusowego....
 | 
 
 
 A to jednak malusio pali:)
 |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1 V świętowałem w garażu..... 
 Wyjęcie GDi ze skrzynią wymagało odkręcenia:
 - kolektora wydechowego
 - pompy klimy z mocowaniem
 - pompy wspomagania z mocowaniem
 - wszystkich poduszek wraz z łapami
 - koła pasowego
 - osłon rozrządu
 - filtra oleju wraz z cokołem
 - czujnika ciśnienia oleju
 
 GDi ze skrzynią stanął obok v6 ze skrzynią i zaczęło się porównywanie:
 - komplet poduszek z Galanta okazał się bezużyteczny
   - komplet mocowań silnika j/w
 - dokładne oględziny ujawniły przykrą prawdę: jedna (z czterech) poduszek zespołu napędowego pasuje plug&play (ta na górze skrzyni)..... jedna łapa pasuje na mocowanie w skrzyni, natomiast koliduje z rozrusznikiem i chłodnicą oleju - szybka ocena sytuacji - da się dorzeźbić minimalnym kosztem wytrzymałości łapy.... razem połowa sukcesu..... trzecia poduszka i łapa idąca na skrzynię przy dyferencjale pasuje połowicznie, znaczy jedna śruba jest w fabrycznym miejscu, druga w powietrzu...... 3 h metalugrii, cięcia metalu w który się przezornie zaopatrzyłem, spawania, wiercenia, szlifowania i.... mam przykręconą łapę na 2 śruby
  , czwarta poduszka (przy rozrządzie) nie pasuje zbytnio (przesunięcie otworu mocującego o 5 mm w przód, 18 w górę i co najgorsze 7 mm za daleko od silnika), ale decyduję ją zostawić i sprawdzić ją w żywym organizmie..... 
 CDn
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | cos mi nie wyszlo z pierwsza wiadomoscia:) 
 No Bartku czekalem na opowiesc dlugo, wczoraj zobaczylem w podpisie msw V6-24V i czym predzej rozne strony - no bo skad tam taki silnik - no a teraz wszystko jasne
   
 Czy ten gdi co byl wczesniej to sie wysypal?? jak z oplacalnoscia takiej zmiany - nie pytam o koszt pracy tylko czesci, i tez nie chodzi mi o wyliczenia tylko tak/nie - biorac pod uwage spalanie i mozliwosc montazu lpg ??
 |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10808
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek, Świetna robota, czyta sie to milutko, a może robiłeś przy okazji jakieś fotki zeby pokazac ile to zachodu czasem trzeba... ale efelt bedzie superowy, rozumiemze v6 zostanie zagazowana..:)
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to gratulacje, bo jak widzialem ta osmiornice, ktora byla wiazka od V6 w Twoim garazu, to mialem watpliwosci   ciesze sie, ze udalo sie to wszystko poskladac do tzw. kupy - Baska tez byla zaskoczona tym ogromem gratow, ktore tam lezaly
   
 
 
 edit - Bartek, widzimy sie w srode - pamietasz?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Rafal_Szczecin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 89 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2005
 Posty: 9211
 Skąd: s kątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2008, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | poprostu brak mi slow ... Barek     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | harpagan   Mitsumaniak
 Jaśnie Wielmożny Pan
 
  
 Auto: Colt CC5A 4x4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 42 razy
 Dołączył: 30 Wrz 2005
 Posty: 2470
 Skąd: wawrzyszewowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2008, 05:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | No no jednak sie udalo   Znalem ten plan od dluzszego czasu i zupelnie jak Krzyzak ogladajac osmiornice bylem mocno zdziwiony.
 Moge sie za to pochwalic ze krokowy z tego 2.5 pracuje w moim Franku
   GRATULUJE !!
 |  
				| _________________ Frankenstein CC5A 4x4
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2008, 06:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fotek z prac brak - mam tylko 2 ręce przy tej robocie tak brudne, że postanowiłem nie brać nimi aparatu...... drugą sprawą był czas, który wyznaczony wobec ogromu pracy był bardzo krótki.... teoria zakładała pierwszy odpał 4 V..... wyszedł 25 V, czyli lekki poślizg, ale o tym później..... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | roch_27   moderator
 Nutrix Bi-Turbo
 
  
 Auto: Arteon Shooting Brake R
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 05 Paź 2005
 Posty: 2581
 Skąd: POznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-05-2008, 07:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | No Bartek gratulacje       
 Pozdro
 |  
				| _________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident
   
 ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |