 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
MSW Agnieszki |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-05-2008, 15:07 MSW Agnieszki
|
|
|
Nasza przygoda ze Spejswagonami zaczęła się dziwnie.... Marek Japaneze sprzedał w czerwcu zeszłego roku komplecik klimatyzacji do MSW '95 koledze z wawki. Jako że sezon chłodniczy był w pełni, nikt nie chciał się pobawić w montaż..... padło na mnie, MSW '95 przyjechał na podwórko. Agusia obadała go z każdej strony, wsiadła do środka, przeparkowała i powiedziała krótko - chcę TAKIEGO.....2.0 sohc, gaz, klima 7 osób....
Długie poszukiwania i NIC same padliny w stanie agonalnym, lub ceny z kosmosu, lub padliny w cenach z kosmosu.... Nadszedł Zlot - tam Agusia wsiadła do Spejsa '99 Marka i...... już nie chciała '95. Ceny '99 niestety mocno wykraczały ponad budżet, no i wybór silników też powalał, więc poszukiwania były niezbyt intensywne, ale jakieś były..... aż w końcu pod koniec stycznia pojawił się w Wawce sprzęt w stanie nie dającym podstaw do czepiania się.... 2.4 automat, 6 foteli, w środku jak nowy, z zewnątrz prawie perfekcyjny, książka serwisowa, niecałe 160 kkm przelotu, niebity.....po prostu nie było wyjścia
CDn |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 26-05-2008, 15:16
|
|
|
Czekamy
Na razie wiem że mam żonę wpuszczać tylko do samochodów, które mi się podobają i mnie na nie stać |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-05-2008, 15:26
|
|
|
Sielanka trwała dość krótko, ponieważ auto jak jeździ po mieście pali ok. 12l/100km, gorzej jak miastem jest Warsiawka w godzinach szczytu....15 nie było ciężko osiągnąć....Wygoda auta kontra koszty.....
Zakiełkował wtedy pomysł...... ZAGAZOWAĆ go, niech pali i 20, a co.....ale małym problemem jest GDi..... więc doszedłem do wniosku, że the only way is swap..... Możliwości dostarczają nam Galanty - komora silnika na pierwszy rzut oka podobna (z przodu o 3 cm mniej, z tyłu 4, ale łapy silnika podobne), więc możliwości 2: 2.0 lub 2.5..... 2.0 byłby zdecydowanie za słaby do uciągnięcia 1680 kg masy własnej za pośrednictwem automatu, więc kilka pomiarów silnika 2.5 i pada decyzja..... szukamy dawcy narządów..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 26-05-2008, 15:58
|
|
|
2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy??? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-05-2008, 16:37
|
|
|
I znowu wertowanie Alledrogo i innych serwisów tego typu, szukałem całego, ew. lekko bitego, ale znowu problemy jak przy Wagonie. Zakres poszukiwań dość wąski - 2.5 V6 automat z lat 97-98 (późniejsze odpadały ze względu na tiptronic)..... aż znalazłem angolka w niezłym stanie (niecałe 90 k mil), niestety dość mocno zdekompletowany, ale w cenie rekompensującej wszelkie braki, a co najważniejsze z kompletem wiązek przewodów i elektroniki.....
Zestaw gratów na swapa dotarł do garażu, brakowało:
- pompy wspomagania (dzięki Roch_27)
- przewodów wspomagania (WIELKIE dzięki PLPynton, Novy, Japaneze i Dominos)
- pompy klimy - dostosowałem mocowania pompy z MSW, dzięki czemu mogłem wsadzić chłodnicę )
- kopułki i palca w aparacie zapłonowym
- kilku mocowań
po skompletowaniu elementów układanki zabrałem się za obmyślanie planu swapa (mam garaż, nie warsztat, więc technologicznie obmyślone przez japończyków procedury wkładania/wyjmowania silnika z MSW (wszystko dołem po odkręceniu zawieszeń) były bezużyteczne..... miarka w dłoń, trochę pomiarów.....wyjdzie, a co ważniejsze wejdzie silnik przez otwór górny (58 cm i ani grama więcej )
CDn |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-05-2008, 17:20
|
|
|
mouseman napisał/a: | 2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy??? |
Wagon nie ma ECO..... ma komputer pokazujący chwilowe i średnie spalanie, dystans do przejechania na paliwie z baku oraz średnią prędkość, która w korkach w Warszawie oscyluje w okolicach 13 !!!!!!! km/h). Bierz pod uwagę jeszcze skrzynię automatyczną, 300 kg więcej niż w Galu i aerodynamikę przystanku autobusowego.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 26-05-2008, 17:45
|
|
|
Bartek napisał/a: | mouseman napisał/a: | 2,4 GDi =12-15litrów !?!?!?!?? ECO wogóle się zapala na tablicy??? |
Wagon nie ma ECO..... ma komputer pokazujący chwilowe i średnie spalanie, dystans do przejechania na paliwie z baku oraz średnią prędkość, która w korkach w Warszawie oscyluje w okolicach 13 !!!!!!! km/h). Bierz pod uwagę jeszcze skrzynię automatyczną, 300 kg więcej niż w Galu i aerodynamikę przystanku autobusowego.... |
A to jednak malusio pali:) |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-05-2008, 21:59
|
|
|
1 V świętowałem w garażu.....
Wyjęcie GDi ze skrzynią wymagało odkręcenia:
- kolektora wydechowego
- pompy klimy z mocowaniem
- pompy wspomagania z mocowaniem
- wszystkich poduszek wraz z łapami
- koła pasowego
- osłon rozrządu
- filtra oleju wraz z cokołem
- czujnika ciśnienia oleju
GDi ze skrzynią stanął obok v6 ze skrzynią i zaczęło się porównywanie:
- komplet poduszek z Galanta okazał się bezużyteczny
- komplet mocowań silnika j/w
- dokładne oględziny ujawniły przykrą prawdę: jedna (z czterech) poduszek zespołu napędowego pasuje plug&play (ta na górze skrzyni)..... jedna łapa pasuje na mocowanie w skrzyni, natomiast koliduje z rozrusznikiem i chłodnicą oleju - szybka ocena sytuacji - da się dorzeźbić minimalnym kosztem wytrzymałości łapy.... razem połowa sukcesu..... trzecia poduszka i łapa idąca na skrzynię przy dyferencjale pasuje połowicznie, znaczy jedna śruba jest w fabrycznym miejscu, druga w powietrzu...... 3 h metalugrii, cięcia metalu w który się przezornie zaopatrzyłem, spawania, wiercenia, szlifowania i.... mam przykręconą łapę na 2 śruby , czwarta poduszka (przy rozrządzie) nie pasuje zbytnio (przesunięcie otworu mocującego o 5 mm w przód, 18 w górę i co najgorsze 7 mm za daleko od silnika), ale decyduję ją zostawić i sprawdzić ją w żywym organizmie.....
CDn |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-05-2008, 22:43
|
|
|
cos mi nie wyszlo z pierwsza wiadomoscia:)
No Bartku czekalem na opowiesc dlugo, wczoraj zobaczylem w podpisie msw V6-24V i czym predzej rozne strony - no bo skad tam taki silnik - no a teraz wszystko jasne
Czy ten gdi co byl wczesniej to sie wysypal?? jak z oplacalnoscia takiej zmiany - nie pytam o koszt pracy tylko czesci, i tez nie chodzi mi o wyliczenia tylko tak/nie - biorac pod uwage spalanie i mozliwosc montazu lpg ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10660 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-05-2008, 22:48
|
|
|
Bartek,
Świetna robota, czyta sie to milutko, a może robiłeś przy okazji jakieś fotki zeby pokazac ile to zachodu czasem trzeba... ale efelt bedzie superowy, rozumiemze v6 zostanie zagazowana..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24280 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-05-2008, 22:58
|
|
|
no to gratulacje, bo jak widzialem ta osmiornice, ktora byla wiazka od V6 w Twoim garazu, to mialem watpliwosci
ciesze sie, ze udalo sie to wszystko poskladac do tzw. kupy - Baska tez byla zaskoczona tym ogromem gratow, ktore tam lezaly
edit - Bartek, widzimy sie w srode - pamietasz? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 26-05-2008, 23:29
|
|
|
poprostu brak mi slow ... Barek |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 27-05-2008, 06:45
|
|
|
No no jednak sie udalo
Znalem ten plan od dluzszego czasu i zupelnie jak Krzyzak ogladajac osmiornice bylem mocno zdziwiony.
Moge sie za to pochwalic ze krokowy z tego 2.5 pracuje w moim Franku
GRATULUJE !! |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-05-2008, 07:19
|
|
|
Fotek z prac brak - mam tylko 2 ręce przy tej robocie tak brudne, że postanowiłem nie brać nimi aparatu...... drugą sprawą był czas, który wyznaczony wobec ogromu pracy był bardzo krótki.... teoria zakładała pierwszy odpał 4 V..... wyszedł 25 V, czyli lekki poślizg, ale o tym później..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 28-05-2008, 08:29
|
|
|
No Bartek gratulacje
Pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
|
|