Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu
Autor Wiadomość
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2008, 16:54   [CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu

Czołem,

moi drodzy, w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu?

Zostawić pasek Mitsuboshi z przebiegiem 5 tys km, czy założyć nowy?

Czy ściągnięcie paska może mieć wpływ na jego żywotność?

Czy utarta propaganda o konieczności wymiany nawet świeżego paska wynika z faktu, że można zrobić to "przy okazji" czy też jego ściągnięcie może mieć wpływ na jego ewentualne zerwanie?

dziękuję za opinie
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 03-06-2008, 17:12   

stary alfer napisał/a:
w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu?
Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej :)
Osobiście byłem świadkiem takiej akcji, wymiana uszczelki bez rozrządu - samochód jedzie bez problemów a minęło jak sądzę ze 30-35tkm od wymiany uszczelki.
Z drugiej strony koszt paska to 50-70PLN a ryzyko pęknięcia paska zawsze istnieje. Naprawa po pęknięciu paska może być kosztowna.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

Ostatnio zmieniony przez londolut 04-06-2008, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2008, 17:40   

londolut napisał/a:
Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej :)


1 punkt za zostawieniem starego paska ;)

Czekam na nast. opinie.

Thx londolut!
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-06-2008, 18:13   

Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2008, 18:18   

Bartek napisał/a:
Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił


Bartek, uszczelkę będę wymieniał w przyszłym tygodniu, ale w warsztacie.
Przekażę im Twoją opinię.
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-06-2008, 18:55   

londolut napisał/a:
4G92 to bezkolizyjna maszyna
Jesteś tego pewien?
stary alfer jeśli pasek nie jest zaolejony i mechanik ściągnie go w miarę czystymi łapskami to możesz go zostawić.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2008, 19:39   

osobiscie pasek bym zostawil - tylko wazne, by zostal zalozony tak samo (czyli krecil sie w tym samym kierunku) - najlepiej narysowac strzalke bialym flamastrem
4G92 to silnik kolizyjny na 100%
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 04-06-2008, 07:23   

Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny...

Kiedys w VW zmienialem uszczelke i pasek rozrzadu po przebiegu ~8000 km zostal stary.
Oczywiscie zalozony byl w takim samym kierunku jak poprzednio. Przejezdzil 57000 i zostal zalozony nastepny. Pasek Conti.
A wiec jak z nim wszystko ok-to bym go zostawil.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-06-2008, 15:29   

Hugo napisał/a:
Jesteś tego pewien?
Krzyzak napisał/a:
4G92 to silnik kolizyjny na 100%
KaWu napisał/a:
Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny...

Ja już nie wiem, raz piszą tak, raz tak :? Czytałem gdzieś na forum, że 4G13 jest kolizyjny natomiast 4G92/93 to silnik bezkolizyjny.

Poprawiłem posta, żeby nie robić kogoś w konia na przyszłość.

Sorki za OT.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.