Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
brak 4 biegu |
Autor |
Wiadomość |
cajmer [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 21:54 brak 4 biegu
|
|
|
Dopadl mnie problem z automatem. Po "odpaleniu" i przełączeniu na D normalnie działają: 1 2 3 po czym skrzynia wysprzęgla tak jak bym w manualu wrzucil na luz. Puszczam gaz, zwolnie do 55 km/h i wskakuje 3. Gdy znów dodam gazu sytuacja się powtarza, niewiem co ma robic? Wszystko zaczeło się 2 dni temu, wcześniej było OK. Wszystko działało oprócz PWR - tj. było bez różnicy jak na EKO. Czytalem posty i zbaraniałem z tym problemem. Co waszym zdaniem powinienem zrobic i czy dam radę samemu się tym zająć? Pozdrawiam wszystkich miłośników SIGMY. |
Ostatnio zmieniony przez 09-06-2008, 19:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cajmer [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 21:56 brak 4 biegu
|
|
|
dopadl mnie problem z automatem amianowicie po odpaleniu na D i poszlo 1 2 3 i jak w manualu bym wrzucil na luz puszczam gaz zwolnie do 55 i wskakuje 3 dodam gazu izaraz tak samo niewiem co ma robic. wszystko zaczelo sie 2 dni temu wczesiniej bylo OK wszystko dzialalo oprucz PWR bylo bez ruznicy jak na EKO. czytalem posty i zbaranialem z tym problemem wiec co mam zrobic iczy da rade sam. pozdrawiam wszystkich milosnikow SIGMY |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-06-2008, 22:50 Re: brak 4 biegu
|
|
|
cajmer napisał/a: | dopadl mnie problem z automatem amianowicie po odpaleniu na D i poszlo 1 2 3 i jak w manualu bym wrzucil na luz puszczam gaz zwolnie do 55 i wskakuje 3 dodam gazu izaraz tak samo niewiem co ma robic. wszystko zaczelo sie 2 dni temu wczesiniej bylo OK wszystko dzialalo oprucz PWR bylo bez ruznicy jak na EKO. czytalem posty i zbaranialem z tym problemem wiec co mam zrobic iczy da rade sam. pozdrawiam wszystkich milosnikow SIGMY |
do zrobienia samemu ale być może będą Ci potrzebne częsci - na początek wyłącz OD guzikiem na lewarku - wtedy masz 3 biegi wiec można jakoś jeździć.
tu link mozna zobaczyć procedure wymiany - nie jest to szczególnie skomplikowane ale trzeba trochę czasu poświęcić |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2008, 08:40
|
|
|
Sprawdz polaczenia elektryczne do skrzyni biegow. najlepiej wyjmij wsyztskie wtyczki. popsikaj jakims kontakt szprejem np. WD40 i podlacz ponownie.
U mnie pomoglo. |
|
|
|
 |
smygi [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 19:29
|
|
|
mam identyczny problem!! pomocy panowie!!!!!!!!!!! |
|
|
|
 |
cajmer [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 20:15
|
|
|
Zastanawialem sie nad tym czy skrzynia bedzie pasowala z 12 do 24. A morze ktos zakladal manuala do V24? Gdzie mozna kupic czesci potrzebne donaprawy. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-06-2008, 20:22
|
|
|
cajmer napisał/a: | Zastanawialem sie nad tym czy skrzynia bedzie pasowala z 12 do 24. A morze ktos zakladal manuala do V24? Gdzie mozna kupic czesci potrzebne donaprawy. |
pasować powinna jednak zwróć uwagę że sporo 24V miało skrętne tylne koła i pompka do tego jest napędzana od jednej z półosi - niestety nie jestem Ci w stanie powiedzieć czy w skrzynce do 12V jest w tym miejscu zaślepka czy po prostu obudowa skrzyni jest całkiem inna, choć podejrzewam że to pierwsze. manual jest na tyle rzadko spotykany że łatwiej będzie znaleźć odpowiedni automat niz dobry manual |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
cajmer [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 20:44
|
|
|
A gdzie morzna kupic czesci do skrzyni i ile kosztuja? Pytalem w warsztacie to taka naprawa kosztuje tylko 3000 zl, niewiele prawda? |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 14-06-2008, 22:00
|
|
|
tak ....niewiele naprawdę chciało się sigmę więc nie płakać !!!! ja wymieniałem skrzynkę w 24Vbo mi rozerwało dyferencjał .cześci posiadam ale .....za grosze nie oddam dlaczego ? bo miałem sam problem ze znalezieniem skrzynki manualnej jak kolega łukasz napisał - rzadkość !!!!!!!!!!!!!. ale jazda warta tej rzadkości trzymam ją na części dla siebie albo do naprawy bo da się naprawić .
druga sprawa ....sprawny automat ,który może pochodzić z 3 miesięczną gwarancją kosztuje od 2500 tysiacza. manual sprawny oscyluje od 2500 - 5000 .ogólną bolączką tych skrzyń to niedostosowanie wytrzymałości do nogi kierowcy /nie wytrzymują przeciążeń na wysokich obrotach / dlaczego bo moc 151kW nie służy do gwałtownych przyspieszeń i brutalnych redukowań - przekonałem się sam .potrafiłem rozkręcić obrotościomierz do 8600 obr. reakcja od 7500 z 1 biegu sigma pali gumę do biegu 3 i ciężko utrzymać jazdę na wprost ale ....tak to już jest jak się chce czaaaasami depnąć .skrzynka z 12 i 24 jest ta sama F5M33 jest jednak różnica w średnicy osadzenia półosi ale nie w każdej /dziwne?/zatem trzeba sprawdzać numery katalogowe z numerem skrzyni albo miec pewniaka tak jak ja od kolegi sławka /dzięki sławek skrzynia jest boska /
zatem ....bo za dużo się rozpisałem ...sigma to nietypowy samochód - tani w zakupie ale w eksploatacji? ??? . frajdą jest to że bardzo szybko się oddala i jest komfortowy oraz solidnie zbudowany mimo lat nie ustępuje w precyzji wykonania autom młodszym czym zwraca uwagę oglądających ludzi - zawsze słyszę zdziwione " siiigma ????!!!" nie mitsubishi tylko sigma |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
smygi [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 23:39
|
|
|
lukasz ja mam identyczna awarie ae czy to aby napewno to do czego dales link? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-06-2008, 00:21
|
|
|
wg informacji które posiadam brak 4go biegu moze byc spowodowany przez 2 rzeczy - albo wytarte są tarczki albo jest problem z "hamulcem" który trzyma jedną z przekładni na miejscu. Jednak wytarte tarczki występują znacznie częściej - pozatym można to prosto sprawdzić tak jak jest opisane w instrukcji w linku - wymontowac i mozna zobaczyć - nie wymaga to wiele pracy.
Brak OD to bardzo częsty problem z tą skrzynią. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
smygi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2008, 16:18 a
|
|
|
Lukasz a nie orientujesz sie jakie to musza byc czesci? gdzie je moge dostac i ile mniej wiecej kosztuja? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:00
|
|
|
Potrzebne są tarczki i speparatory czyli te czerwone pierscienie i te metalowe, nie mam pojęcia czy są do dostania w Polsce i za ile. Może ASO ale pewnie będzie horrendalnie drogie (po 50 zł za sztuke a trzeba ich po 4 sztuki z każdego). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
smygi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2008, 23:46
|
|
|
Zncie jakiegos dobrego mechanika ktory uporal by sie z tym problemem? |
|
|
|
 |
|