Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42 |
Autor |
Wiadomość |
mitsuban [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2008, 10:19 Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42
|
|
|
Czy ktos wie ,jaka zywotnosc ma automat F4A42!??? |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2008, 10:53
|
|
|
raczej dokladnej daty kiedy padnie jakakolwiek skrzynia nie da sie ustalic wiekszosc jesli nie wszystko zalezy od sposobu jej uzytkowania gdy kupowalem sojego Gala uslyszalem ze automat bardziej zywotny niz manual |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-06-2008, 13:09
|
|
|
Moja ma 10 lat i 100tys przebiegu i póki co śmiga. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2008, 13:33
|
|
|
saphire napisał/a: | Moja ma 10 lat i 100tys przebiegu i póki co śmiga. | moj automat ma 9 lat i 215 tys km przy 2.5 V6 wiec pracuje przy wiekszych obciazeniach niby |
|
|
|
 |
mitsuban [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2008, 16:10
|
|
|
No moj ma takze przejechane 250 tys km i 8 lat.Slyszalem ,ze ok 250tys.Np .Lexus RX 330nie wyjezdza wiecej niz 150 tys.Oczywiscie uzytkowanie ekstremalne nie biore pod uwage! |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-06-2008, 16:51
|
|
|
Przy silniku 2.4 prędzej Ci się znudzi niż zepsuje (oczywiście zalana oryginalnym płynem lub Castrolem Transmax-Z) przy 2.5 padają konwertery - skrzynia jest prawie OK, natomiast brak napędu przez zmielony wieloklin na wałku..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2008, 18:00
|
|
|
mi tam sprzeglo hydrokinetyczne padlo ostatnio. 9 lat 120kkm. tak w ogole ot mi cos chyba zle poskladali bo mi czasem sie wyrywa i szarpie. jakby sprzeglo dzialalo z opoznieniem albo jakos bez sensul;/ musze jeszcze podjechac zeby poprawili chyba |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 19-06-2008, 20:34
|
|
|
U mnie też było robione sprzęgło rok temu i jakieś 2 miesiące temu znowu zaczęło się kaszanić tym razem sterowanie ma jakąś wadę a przebieg mam 190 tys km. Całkiem możliwe że u mnie to wszystko padło ponieważ były nie odpowiednie płyny tak jak pisał Bartek. Teraz jak będą mi robili to sterowanie to porozmawiam zapytam ich jaki olej będą lali i o ten konwerter co z nim jest grane. |
|
|
|
 |
mitsuban [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2008, 23:00
|
|
|
Bartek napisał/a: | Przy silniku 2.4 prędzej Ci się znudzi niż zepsuje (oczywiście zalana oryginalnym płynem lub Castrolem Transmax-Z) przy 2.5 padają konwertery - skrzynia jest prawie OK, natomiast brak napędu przez zmielony wieloklin na wałku..... |
Dziwne,bo sie naczytalem,ze Castrol Trans Max jest raczej zblizony do Dexronu3!Najbardziej zblizony do Mitsubishi Sp3 jest BP Autran MM-SP3,Toyota T-IV,i uniwersalny ATF -Alfa. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-06-2008, 13:57
|
|
|
Moja ma 150k km i 11 lat (Tiptronic) i pięknie śmiga.
Jak pisał Bartek - płyny, płyny i jeszcze raz płyny!
Lać dobrego oleju (polecam Amsoil ATF), nie żałować na wymiany, czyli oprócz spuszczania korkiem, to jeszcze wypompować na chłodnicy, i zmieniać filtry. Zabawa na jakieś 12 litrów oleju (tyle by przepłukać dobrze skrzynię). A potem się cieszyć jazdą.
W moim VR4 zalecane wymiany są co 50k mil, czyli 80k km, ale jak już zaczyna się ociągać ze zmiana biegów to pierwsza oznaka, że oleju zmienić trzeba. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2008, 14:37
|
|
|
Moja ma 230 tyś km. i 11 lat i jeszcze działa czasami szarpnie ale to chyba wina zimnego oleju bo jak się rozgrzeje skrzynia to zmiana biegu jest prawie nie wyczuwalna. Jeśli wieżyc poprzedniemu właścicielowi i książce serwisowej to ostatnia wymian była przy 180 tys km. Ale i tak mam stracha , ostatnio szukaliśmy z kolega Galanta w automacie dla niego i większość miała uszkodzona skrzynie z przebiegiem 120-160 tyś km. |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 26-06-2008, 00:06
|
|
|
a ja niedawno uslyszalem, ze w tiptroniku nie wymienia sie oleju, prawda to czy herezja?
jak sprawdzic kiedy byl wymieniany (jesli w ogole byl) olej w skrzyni? jak wyglada taki wpis w ksiazce serwisowej? |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-06-2008, 00:44
|
|
|
Zhan napisał/a: | tiptroniku nie wymienia sie oleju, prawda to czy herezja? |
Herezja. Patrz 2 posty wyżej |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
zenkov [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 01:00
|
|
|
Panowie a gdzie kupie filtr do automatyczne skrzyni i uszczelki bo kurde nie mogę nigdzie tego kupić , bo nie ma , a do takich aut nie posiadamy... moje miasto to wioska jesli chodzi o czesci do galanta.
97 2.5 24v
A wogóle co mi jest potrzebne do wymiany oleju w skrzyni automatycznej oprócz rzeczy w/w |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-06-2008, 08:31
|
|
|
Co do filtra to ci nie podpowiem, bo ja zaopatruje się w Camskillu gdzie filtr do Tiptronica jest za 13 GBP.
Nie wiem do czego masz ta uszczelkę. Pod filtr? Bo raczej mi nie była potrzebna do wymiany.
Poza tym potrzebujesz trochę czasu i odpowiednich narzędzi.
Pamiętaj by przed wymianą trochę pojeździć by olej podgrzać (bez przesady) i powachlować skrzynią we wszystkich położeniach (tak z 5 minut jazdy).
Potem:
1. spuść dolnym korkiem ile się da
2. zakręć korek i uzupełnij do kresek
3. zdemontuj dolot powietrza i aku by dostać się do węży na chłodnicy
4. odepnij odpowiedni wąż (uwaga olej może trochę bryznąć bo pod ciśnieniem)
5. zrób przedłużkę z jakiegoś węża ogrodowego do wiadra (zaciski by nie spadła)
6. aku spowrotem
7. jakiś pomagier za kółkiem i niech włączy auto (skrzynia w pozycji N)
8. UWAGA na otwartym obiegu max pracy 60 sekund. W tym samym czasie jak wypompowywany jest olej ty go uzupełniaj dolewając wlewem.
9. Płukanie przerwać albo po 60 sek., albo jak pojawi się czysty olej w wiadrze.
10. Po płukaniu wymienić filter
11. Pozapinać węże, aku, dolot powietrza
12. Uzupełnić olej do właściwego wskazania na skrzyni.
13. Przez 200 - 300 km, skrzynia będzie dziwnie jeździć bo ECU skrzyni było zresetowane i będzie się ustawiać od nowa.
To tyle w skrócie instrukcji. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|