Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42
Autor Wiadomość
mitsuban
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 10:19   Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42

Czy ktos wie ,jaka zywotnosc ma automat F4A42!???
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 10:53   

raczej dokladnej daty kiedy padnie jakakolwiek skrzynia nie da sie ustalic wiekszosc jesli nie wszystko zalezy od sposobu jej uzytkowania :!: :!: :!: gdy kupowalem sojego Gala uslyszalem ze automat bardziej zywotny niz manual
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-06-2008, 13:09   

Moja ma 10 lat i 100tys przebiegu i póki co śmiga.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 13:33   

saphire napisał/a:
Moja ma 10 lat i 100tys przebiegu i póki co śmiga.
moj automat ma 9 lat i 215 tys km przy 2.5 V6 wiec pracuje przy wiekszych obciazeniach niby
 
 
mitsuban
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 16:10   

No moj ma takze przejechane 250 tys km i 8 lat.Slyszalem ,ze ok 250tys.Np .Lexus RX 330nie wyjezdza wiecej niz 150 tys.Oczywiscie uzytkowanie ekstremalne nie biore pod uwage!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-06-2008, 16:51   

Przy silniku 2.4 prędzej Ci się znudzi niż zepsuje (oczywiście zalana oryginalnym płynem lub Castrolem Transmax-Z) przy 2.5 padają konwertery - skrzynia jest prawie OK, natomiast brak napędu przez zmielony wieloklin na wałku.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
M4mooT
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 18:00   

mi tam sprzeglo hydrokinetyczne padlo ostatnio. 9 lat 120kkm. tak w ogole ot mi cos chyba zle poskladali bo mi czasem sie wyrywa i szarpie. jakby sprzeglo dzialalo z opoznieniem albo jakos bez sensul;/ musze jeszcze podjechac zeby poprawili chyba
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 19-06-2008, 20:34   

U mnie też było robione sprzęgło rok temu i jakieś 2 miesiące temu znowu zaczęło się kaszanić tym razem sterowanie ma jakąś wadę a przebieg mam 190 tys km. Całkiem możliwe że u mnie to wszystko padło ponieważ były nie odpowiednie płyny tak jak pisał Bartek. Teraz jak będą mi robili to sterowanie to porozmawiam zapytam ich jaki olej będą lali i o ten konwerter co z nim jest grane.
 
 
 
mitsuban
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 23:00   

Bartek napisał/a:
Przy silniku 2.4 prędzej Ci się znudzi niż zepsuje (oczywiście zalana oryginalnym płynem lub Castrolem Transmax-Z) przy 2.5 padają konwertery - skrzynia jest prawie OK, natomiast brak napędu przez zmielony wieloklin na wałku.....


Dziwne,bo sie naczytalem,ze Castrol Trans Max jest raczej zblizony do Dexronu3!Najbardziej zblizony do Mitsubishi Sp3 jest BP Autran MM-SP3,Toyota T-IV,i uniwersalny ATF -Alfa.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-06-2008, 13:57   

Moja ma 150k km i 11 lat (Tiptronic) i pięknie śmiga.
Jak pisał Bartek - płyny, płyny i jeszcze raz płyny!
Lać dobrego oleju (polecam Amsoil ATF), nie żałować na wymiany, czyli oprócz spuszczania korkiem, to jeszcze wypompować na chłodnicy, i zmieniać filtry. Zabawa na jakieś 12 litrów oleju (tyle by przepłukać dobrze skrzynię). A potem się cieszyć jazdą.
W moim VR4 zalecane wymiany są co 50k mil, czyli 80k km, ale jak już zaczyna się ociągać ze zmiana biegów to pierwsza oznaka, że oleju zmienić trzeba.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 20-06-2008, 14:37   

Moja ma 230 tyś km. i 11 lat i jeszcze działa :) czasami szarpnie ale to chyba wina zimnego oleju bo jak się rozgrzeje skrzynia to zmiana biegu jest prawie nie wyczuwalna. Jeśli wieżyc poprzedniemu właścicielowi i książce serwisowej to ostatnia wymian była przy 180 tys km. Ale i tak mam stracha , ostatnio szukaliśmy z kolega Galanta w automacie dla niego i większość miała uszkodzona skrzynie z przebiegiem 120-160 tyś km.
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 26-06-2008, 00:06   

a ja niedawno uslyszalem, ze w tiptroniku nie wymienia sie oleju, prawda to czy herezja?
jak sprawdzic kiedy byl wymieniany (jesli w ogole byl) olej w skrzyni? jak wyglada taki wpis w ksiazce serwisowej?
 
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-06-2008, 00:44   

Zhan napisał/a:
tiptroniku nie wymienia sie oleju, prawda to czy herezja?

Herezja. Patrz 2 posty wyżej ;-)
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
zenkov
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2008, 01:00   

Panowie a gdzie kupie filtr do automatyczne skrzyni i uszczelki bo kurde nie mogę nigdzie tego kupić , bo nie ma , a do takich aut nie posiadamy... moje miasto to wioska jesli chodzi o czesci do galanta.
97 2.5 24v

A wogóle co mi jest potrzebne do wymiany oleju w skrzyni automatycznej oprócz rzeczy w/w
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-06-2008, 08:31   

Co do filtra to ci nie podpowiem, bo ja zaopatruje się w Camskillu gdzie filtr do Tiptronica jest za 13 GBP.
Nie wiem do czego masz ta uszczelkę. Pod filtr? Bo raczej mi nie była potrzebna do wymiany.
Poza tym potrzebujesz trochę czasu i odpowiednich narzędzi.
Pamiętaj by przed wymianą trochę pojeździć by olej podgrzać (bez przesady) i powachlować skrzynią we wszystkich położeniach (tak z 5 minut jazdy).
Potem:
1. spuść dolnym korkiem ile się da
2. zakręć korek i uzupełnij do kresek
3. zdemontuj dolot powietrza i aku by dostać się do węży na chłodnicy
4. odepnij odpowiedni wąż (uwaga olej może trochę bryznąć bo pod ciśnieniem)
5. zrób przedłużkę z jakiegoś węża ogrodowego do wiadra (zaciski by nie spadła)
6. aku spowrotem
7. jakiś pomagier za kółkiem i niech włączy auto (skrzynia w pozycji N)
8. UWAGA na otwartym obiegu max pracy 60 sekund. W tym samym czasie jak wypompowywany jest olej ty go uzupełniaj dolewając wlewem.
9. Płukanie przerwać albo po 60 sek., albo jak pojawi się czysty olej w wiadrze.
10. Po płukaniu wymienić filter
11. Pozapinać węże, aku, dolot powietrza
12. Uzupełnić olej do właściwego wskazania na skrzyni.
13. Przez 200 - 300 km, skrzynia będzie dziwnie jeździć bo ECU skrzyni było zresetowane i będzie się ustawiać od nowa.

To tyle w skrócie instrukcji.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.