Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przerywana praca silnika na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
m_i_k
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 19:14   przerywana praca silnika na wolnych obrotach

Witam Szanowne Grono :)
Temat wprawdzie nieco wałkowany... ale może z trochę innej strony spróbuje
Otóż:
Od jakiegos miesiąca zauważyłem że mój lancer zaczął nieco niedomagać na wolnych obrotach. podczas toczenia sie samochodu (na jałowym biegu) wszystko jest ok, jednak na postoju obroty po paru sekundach nagle spadają (przy rozgrzanym silniku), stają się nierówne i jakby przerywane - wygląda to na sprawę elektryki
Fakty:
Świece i przewody wymienione pare miesięcy temu (na starym sprzęcie wada nie występowała)
Dzisiaj wymieniowy filtr powietrza.
Poproszę o jakies sugestie co robic dalej zeby nie wpuszczac się w niepotrzebne koszty. Czy podpięcie do komputera może tutaj cos pomóc?
Zaznaczę jeszce nie nie zapala mi się kontrolka "check engine" więc teoretycznie nie powinno byc to nic groźnego .. hmm mam taką nadzieję :)
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie....
... przepływomierz?
....... czyszczenie przepustnicy?
.......... lipne kable lub świece? ... dodam że świece to NCK więc powinny być ok

PS. silnik od spodu suchy wiec to nie uszczelka pod głowicą
lekkie wycieki przy aparacie zapłonowym

:) Pozdrawiam
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2008, 21:49   

Czyszczenie przepustnicy na pierwszy ogień.
I standardowo strona Krzyżaka :) (i nie chodzi o wkrętak :P )
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Szejker
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2008, 14:38   Przepływomierz

Za niskie obroty odpowiada przepływomierz powietrza. Jesli masz LPG i Ci strzelał, to mógł zostać trafiony. Jak masz kogoś z Lancerem, Coltem lub nawet Carismą, to zamiencie przepływomierze i sprawdzcie co bedzie sie dzialo. Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-06-2008, 18:53   

Szejker napisał/a:
Za niskie obroty odpowiada przepływomierz powietrza
Za niskie obroty odpowiada silnik krokowy przy przepustnicy, ale oczywiście jeśli przepływomierz będzie uszkodzony to też będą problemy.
 
 
m_i_k
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2008, 21:37   

Z braku czasu zajmę sie tym dopiero w przyszlym tygodniu ale - faktycznie zaczne od przepustnicy. Przepływomierz moze tez, ale LPG nie mam i strzała nie dostał wiec powinien byc chyba OK. Dziekuję za opinie i odezwę sie po czyszczeniu :)

[ Dodano: 13-06-2008, 01:03 ]
Witam!
Juz po operacji.
Czyszcenie przepustnicy nic nie dało. Skonczylo sie na wizycie u mechanika. Diagnoza - uszkodzona uszczelka przy kolektorze ssącym. Naprawa: 220zl za rozbiórke kolektora plus paredziesiat złotych za części. Wynik - praca silnika rewelacyjna. Zadnych przerw i na prawde fajne obroty. Jednym słowem naprawa wykonana swietnie OPROCZ jednej rzeczy. Po paru chwilach od zapalenia silnika włacza sie "check engine". Mechanik twierdzi ze to powinno ustac po przejechaniu parudziesięciu kilometrów. Nie jestem jednak tego pewien. Po resecie kompa ustawilem go jak nalezy (wolne obroty plus pelne obciąźenie - wyłaczenie silnika i ponowne załączenie). Check engine dalej sie zapala po jakies minucie od włączenia silnika. Ponoc wystarczy jeszcze podjechac gdzies gdzie mogą skasowac błąd w komputerze i będzie ok.
Czy to prawda?
Czy juz ktos przechodził przez ten proceder?
Nie chce wydawac kolejnych parudziesięciu zlotych w bloto więc prosze o rade :)
Z góry dziękuję
Podkreślam jeszcze ze silnik chodzi na TIP TOP :) Tyle ze "check engine" nie gaśnie :(
Pozdrawiam
 
 
marcyg 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi '95 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-06-2008, 11:40   

U mnie były takie same objawy. I rzeczywiście wydmuchało (a właściwie wessało) uszczelkę pod kolektorem ssącym. Wymienili i silnik wrócił do dawnej, równej pracy. Tak więc do tradycyjnego repertuaru porad typu przepustnica, przepływomierz itp, należy dodać uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Co do sygnalizacji check engine - nie jest to prawidłowy stan. U mnie po naprawie nic takiego nie wystąpiło.
Pozdrawiam
_________________
__________________________
Pozdrawiam
Marcin

Pedał gazu na dwa stany pracy: jałowy i ZAŁĄCZONO
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-06-2008, 15:32   

m_i_k, odczytaj najpierw jaki błąd ci się wyświetla.
 
 
m_i_k
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2008, 21:31   

I sie sprawa rozwiązała
Błąd został zdiagnozowany w temacie zaworu dolotowego.
Nie wiem co bylo przyczyną wadliwego działania, ale po przeczyszczeniu owego zaworu(przez mechanika) - check engine juz sie nie pali. Silnik chodzi jak żyleta, tak więc generalnie jestem zadowolony.
Dziękuję za zainteresowanie tematem
Pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.