Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Filtry powietrza K&N
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 05-07-2008, 05:10   [CA1A 1.3] Filtry powietrza K&N

Colt 1.3 75HP 1994r

Czytałem troche o tych filtrach. Ponoć mają zwiększyć osiągi ( odrobine więcej HP), dynamika (na jedno wychodzi). No i ta żywotność silnika.

Czy ktoś z was kiedyś montował (no 5 minut roboty) taki filtr? Cena 250zł więc wolę się zapytać zanim wywale tyle pieniedzy na coś co nic nie zmieni w osiągach a może nawet je pogorszyć.
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2008, 08:12   

Jezeli mowisz o samej wkładce filtra to napewno nie pogorszy osiagow.Ja tez mialem zamiar kupic taka wkładke bo ze stozkiem mi sie nie chce bawic,ale watpie zeby to dalo jakis efekt.Jedyna korzysc z takiego filtra jest taka ze jest wykonany z bawełny (tak jak stozek) i mozna go czyscic.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 05-07-2008, 15:46   

Mmm. No w sumie tak. Może by z 1-2 konie dodało ale co to jest :D . Chociaż raczej dużo wpłynęło by na żywotność silnika.
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2008, 18:30   

Sam filtr jeśli nie będzie odpowiednio umieszczony nic nie da. Cały układ dolotowy musiałbyś przerobić pod ten filtr tak aby zasysał chłodne powietrze...ale tak naprawdę shamowanie auta przed i po założeniu dolotu da dokładną odpowiedź jaki był efekt w.w. czynności.
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2008, 18:48   

Ale my tutaj rozmawiamy o wkładkach firmy K&N w kształcie oryginalnego filtra.Przynajmniej tak mi sie wydaje :D
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 06-07-2008, 22:51   

miałem taką wkładkę jeszcze jak miałem VW Polo 1.4 16V 75 KM i wtedy po mniej więcej półtora roku jeżdżenia z nią wyjąłem, zmieniłem na papierowy a wkładkę jako używaną sprzedałem na allegro. Generalnie jak dla mnie korzyści nie było żadnych a minus jeden, że trzeba czyścić, przy naszych brudnych ulicach co max 10 tys km. A nie dość że wkładka kosztuje około 200 PLN to zestaw czyszczący (starcza na około 4 czyszczenia) kosztuje około 50 PLN (może teraz ceny się zmieniły) to jeszcze ja nie zauważyłem totalnie żadnej różnicy w zachowaniu silnika. Ile filtrów papierowych po 20 PLN musiałbym użyć aby wyjść na zero.. więc argument o jakiejś oszczędności może jest dobry jak ktoś planuje używać auto 20 lat.
Reasumując jak dla mnie więcej minusów niż plusów. Jak ktoś chce coś zyskać to tylko stożek z profesjonalną instalacją ale.. to na pewno nie będzie kosztowało 250 PLN a pewnie bliżej 1 tys pln.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 07-07-2008, 12:22   

adamovicius napisał/a:
my tutaj rozmawiamy o wkładkach firmy K&N w kształcie oryginalnego filtra
No tak, Czerwien, pewnie pomylił wkładkę ze stożkiem ;)

W tym co pisze stanik, coś jest. Nie warto wywalać takiej kasy na filtr, którego się nie wykorzysta a zestaw czyszczący wychodzi więcej niż kupno 2 filtrów.
stanik napisał/a:
Jak ktoś chce coś zyskać to tylko stożek z profesjonalną instalacją ale.. to na pewno nie będzie kosztowało 250 PLN a pewnie bliżej 1 tys pln.
Do tego jeszcze wydech zrobić bo to co silnik wdycha trzeba wypluć, a przez taką rurkę to ciężko będzie wypchnąć powietrze zassane przez 2" komin - czyli jakieś 2000zł i miś będzie oddychał spokojnie. Teraz zastanów się czy warto.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
customGTI
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 21:08   

Miałem k&n i wywaliłem ( zero efektów mierzone !!! ) aby zwiększyć moc silnikia i moment obrotowy trzeba zrobić profi dolot a to trudna sprawa często największy opór w układzie dol tworzą obudowy filtra powietrza. Obudowy są projektowane tak aby wyciszyć hałasy wytwarzane przez powietrze.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 08-07-2008, 23:25   

customGTI napisał/a:
Miałem k&n i wywaliłem ( zero efektów mierzone !!! )

Stozek czy wkladke ?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-07-2008, 00:40   

harpagan napisał/a:
customGTI napisał/a:
Miałem k&n i wywaliłem ( zero efektów mierzone !!! )

Stozek czy wkladke ?

Z tego co wnioskuję to raczej stożek a tutaj temat o wkładce i raczej nie dlatego aby zwiększyć moc, moment czy może wrażenia akustyczne ale raczej o tematy czysto eksploatacyjne, przynajmniej tak mi się wydaje :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 09-07-2008, 08:15   

londolut napisał/a:
Z tego co wnioskuję to raczej stożek a tutaj temat o wkładce

Wiem wiem, ale w sumie u nas na forum nigdy nie bylo kogos kto praktycznie stestowal stozek w 1.8 dlatego sie zainteresowalem.
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 09-07-2008, 21:58   

harpagan napisał/a:
ale w sumie u nas na forum nigdy nie bylo kogos kto praktycznie stestowal stozek w 1.8 dlatego sie zainteresowalem


W 1.8 nie, ale w 1.6 tak :)
 
 
 
customGTI
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 22:23   

Wkładka a mierzone G-tech Pro a drugi raz Drift box-em :)

londolut napisał/a:
Z tego co wnioskuję to raczej stożek a tutaj temat o wkładce i raczej nie dlatego aby zwiększyć moc, moment czy może wrażenia akustyczne ale raczej o tematy czysto eksploatacyjne, przynajmniej tak mi się wydaje

Poważniej do tematu podchodze !!!
Dla zainteresowanych
- z wkładką
- 0-100 7,7 (średnio )
- bez wkładki total seria ( tylko odłączony tłumik szmerów)
- 7.6 średnia

[ Dodano: 09-07-2008, 23:27 ]
Pomiary były wykonywane na ori wydech i końcowy jakiś remus.
(teraz jest troche lepiej)
Na pomiarach spędziłem 2 dni.
Nie podam teraz dokładnych wartści bo pewnie wywaliłem.
jak widac 0-100 prawie jak seria problem pojawiał się przy pomiarze na 3 biegu 90-150 różnica ponad 2 sekundy na korzyść seryjnej wkładki filtra pow.
Im wyższybieg tym elastyczność gorsza a dodatkowo na sportowej wkładce trochę trwałość przepływki itp rzeczy dostaje po... :D
 
 
Dedis
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2008, 23:49   

właśnie kupowałem filtr powietrza do siebie.
chciałem kupić K&N ale napisałem do chyba 6 sprzedawców na allegro. tylko JEDEN z nich zaoferował potrzebny filtr (katalog K&N pokazuje prawdopodobnie filtr do 4G92 jako do silnika o mocy 124konie - czyli jak GTI starszej generacji... ale mniejsza o to)
stwierdził, że czas oczekiwania to 4-6 tygodni a cena 229 zł... podziękowałem i kupiłem zwykły bawełniany za 38zeta... także jest problem z samym zakupem, a wzrost osiągów za pewne nikły. poza tym kasa za duża.

pzdr
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-07-2008, 01:02   

Sie opisałem ale zżarło wieć konktretnie

customGTI jakie wrażenia z tego remusa(dedykowanego do colta,tak?)głośny , jest coś z niego mocy :twisted:

Sorry za OT w temacie o filtrach :roll:

Jakby co jest temat wydech do gti

Pamiętam że tylko remus ma dedykowane do colta wydechy tylko ta cena 350 ewro :?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.