[CA1A 1.3] Filtry powietrza K&N |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 05-07-2008, 05:10 [CA1A 1.3] Filtry powietrza K&N
|
|
|
Colt 1.3 75HP 1994r
Czytałem troche o tych filtrach. Ponoć mają zwiększyć osiągi ( odrobine więcej HP), dynamika (na jedno wychodzi). No i ta żywotność silnika.
Czy ktoś z was kiedyś montował (no 5 minut roboty) taki filtr? Cena 250zł więc wolę się zapytać zanim wywale tyle pieniedzy na coś co nic nie zmieni w osiągach a może nawet je pogorszyć. |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2008, 08:12
|
|
|
Jezeli mowisz o samej wkładce filtra to napewno nie pogorszy osiagow.Ja tez mialem zamiar kupic taka wkładke bo ze stozkiem mi sie nie chce bawic,ale watpie zeby to dalo jakis efekt.Jedyna korzysc z takiego filtra jest taka ze jest wykonany z bawełny (tak jak stozek) i mozna go czyscic. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 05-07-2008, 15:46
|
|
|
Mmm. No w sumie tak. Może by z 1-2 konie dodało ale co to jest . Chociaż raczej dużo wpłynęło by na żywotność silnika. |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2008, 18:30
|
|
|
Sam filtr jeśli nie będzie odpowiednio umieszczony nic nie da. Cały układ dolotowy musiałbyś przerobić pod ten filtr tak aby zasysał chłodne powietrze...ale tak naprawdę shamowanie auta przed i po założeniu dolotu da dokładną odpowiedź jaki był efekt w.w. czynności. |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2008, 18:48
|
|
|
Ale my tutaj rozmawiamy o wkładkach firmy K&N w kształcie oryginalnego filtra.Przynajmniej tak mi sie wydaje |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 06-07-2008, 22:51
|
|
|
miałem taką wkładkę jeszcze jak miałem VW Polo 1.4 16V 75 KM i wtedy po mniej więcej półtora roku jeżdżenia z nią wyjąłem, zmieniłem na papierowy a wkładkę jako używaną sprzedałem na allegro. Generalnie jak dla mnie korzyści nie było żadnych a minus jeden, że trzeba czyścić, przy naszych brudnych ulicach co max 10 tys km. A nie dość że wkładka kosztuje około 200 PLN to zestaw czyszczący (starcza na około 4 czyszczenia) kosztuje około 50 PLN (może teraz ceny się zmieniły) to jeszcze ja nie zauważyłem totalnie żadnej różnicy w zachowaniu silnika. Ile filtrów papierowych po 20 PLN musiałbym użyć aby wyjść na zero.. więc argument o jakiejś oszczędności może jest dobry jak ktoś planuje używać auto 20 lat.
Reasumując jak dla mnie więcej minusów niż plusów. Jak ktoś chce coś zyskać to tylko stożek z profesjonalną instalacją ale.. to na pewno nie będzie kosztowało 250 PLN a pewnie bliżej 1 tys pln.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-07-2008, 12:22
|
|
|
adamovicius napisał/a: | my tutaj rozmawiamy o wkładkach firmy K&N w kształcie oryginalnego filtra | No tak, Czerwien, pewnie pomylił wkładkę ze stożkiem
W tym co pisze stanik, coś jest. Nie warto wywalać takiej kasy na filtr, którego się nie wykorzysta a zestaw czyszczący wychodzi więcej niż kupno 2 filtrów.
stanik napisał/a: | Jak ktoś chce coś zyskać to tylko stożek z profesjonalną instalacją ale.. to na pewno nie będzie kosztowało 250 PLN a pewnie bliżej 1 tys pln. | Do tego jeszcze wydech zrobić bo to co silnik wdycha trzeba wypluć, a przez taką rurkę to ciężko będzie wypchnąć powietrze zassane przez 2" komin - czyli jakieś 2000zł i miś będzie oddychał spokojnie. Teraz zastanów się czy warto. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
customGTI [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2008, 21:08
|
|
|
Miałem k&n i wywaliłem ( zero efektów mierzone !!! ) aby zwiększyć moc silnikia i moment obrotowy trzeba zrobić profi dolot a to trudna sprawa często największy opór w układzie dol tworzą obudowy filtra powietrza. Obudowy są projektowane tak aby wyciszyć hałasy wytwarzane przez powietrze. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 08-07-2008, 23:25
|
|
|
customGTI napisał/a: | Miałem k&n i wywaliłem ( zero efektów mierzone !!! ) |
Stozek czy wkladke ? |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 09-07-2008, 00:40
|
|
|
harpagan napisał/a: | customGTI napisał/a: | Miałem k&n i wywaliłem ( zero efektów mierzone !!! ) |
Stozek czy wkladke ? |
Z tego co wnioskuję to raczej stożek a tutaj temat o wkładce i raczej nie dlatego aby zwiększyć moc, moment czy może wrażenia akustyczne ale raczej o tematy czysto eksploatacyjne, przynajmniej tak mi się wydaje |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 09-07-2008, 08:15
|
|
|
londolut napisał/a: | Z tego co wnioskuję to raczej stożek a tutaj temat o wkładce |
Wiem wiem, ale w sumie u nas na forum nigdy nie bylo kogos kto praktycznie stestowal stozek w 1.8 dlatego sie zainteresowalem. |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 09-07-2008, 21:58
|
|
|
harpagan napisał/a: | ale w sumie u nas na forum nigdy nie bylo kogos kto praktycznie stestowal stozek w 1.8 dlatego sie zainteresowalem |
W 1.8 nie, ale w 1.6 tak |
|
|
|
 |
customGTI [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2008, 22:23
|
|
|
Wkładka a mierzone G-tech Pro a drugi raz Drift box-em
londolut napisał/a: | Z tego co wnioskuję to raczej stożek a tutaj temat o wkładce i raczej nie dlatego aby zwiększyć moc, moment czy może wrażenia akustyczne ale raczej o tematy czysto eksploatacyjne, przynajmniej tak mi się wydaje |
Poważniej do tematu podchodze !!!
Dla zainteresowanych
- z wkładką
- 0-100 7,7 (średnio )
- bez wkładki total seria ( tylko odłączony tłumik szmerów)
- 7.6 średnia
[ Dodano: 09-07-2008, 23:27 ]
Pomiary były wykonywane na ori wydech i końcowy jakiś remus.
(teraz jest troche lepiej)
Na pomiarach spędziłem 2 dni.
Nie podam teraz dokładnych wartści bo pewnie wywaliłem.
jak widac 0-100 prawie jak seria problem pojawiał się przy pomiarze na 3 biegu 90-150 różnica ponad 2 sekundy na korzyść seryjnej wkładki filtra pow.
Im wyższybieg tym elastyczność gorsza a dodatkowo na sportowej wkładce trochę trwałość przepływki itp rzeczy dostaje po... |
|
|
|
 |
Dedis [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2008, 23:49
|
|
|
właśnie kupowałem filtr powietrza do siebie.
chciałem kupić K&N ale napisałem do chyba 6 sprzedawców na allegro. tylko JEDEN z nich zaoferował potrzebny filtr (katalog K&N pokazuje prawdopodobnie filtr do 4G92 jako do silnika o mocy 124konie - czyli jak GTI starszej generacji... ale mniejsza o to)
stwierdził, że czas oczekiwania to 4-6 tygodni a cena 229 zł... podziękowałem i kupiłem zwykły bawełniany za 38zeta... także jest problem z samym zakupem, a wzrost osiągów za pewne nikły. poza tym kasa za duża.
pzdr |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-07-2008, 01:02
|
|
|
Sie opisałem ale zżarło wieć konktretnie
customGTI jakie wrażenia z tego remusa(dedykowanego do colta,tak?)głośny , jest coś z niego mocy
Sorry za OT w temacie o filtrach
Jakby co jest temat wydech do gti
Pamiętam że tylko remus ma dedykowane do colta wydechy tylko ta cena 350 ewro |
|
|
|
 |
|