Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ Cari 1.6 ]Pomocy!! uciążliwe szarpanie do 2 tys obrotów.
Autor Wiadomość
tayfun
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2008, 12:03   [ Cari 1.6 ]Pomocy!! uciążliwe szarpanie do 2 tys obrotów.

Witam,
Cos niedobrego dzieje się z moją Carismą, otórz przy ruszaniu odczuwa sie uciążliwe szarpania do 2 tys. obrotów. Pojawiają się one na kazdym biegu gdy obroty spadną poniżej 1,5 tys. Wtedy wciskam gaz do dechy i pojawia się jedno, czasami dwa szarpnięcia, jakby paliwo nie dochodziło, albo jakby sie przydławiał. Na wysokich obrotach jest wszystko ok. Jaka moze być tego przyczyna?? Boję się że może nawalać sonda lambda;// Proszę o pomoc.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-07-2008, 12:52   

wymien filtr paliwa
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 21-07-2008, 15:41   

kiedy mieniał świece i kable WN???
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
tayfun
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2008, 11:29   

Świece zmieniałem w październiku 2006r., a kabli nie wymianiałem, myslisz ze to moze być przyczyną??
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 22-07-2008, 15:38   

świece niektórzy twierdza że trzeba wymieniac po 60k inni po 90k a jeszcze inni że aż zacznie szarpac :D ... czy WN to nie wiem...jak u mnie szarpalo to wymienilem te 3 rzeczy: filtr paliwa, świece i kable przestało...wiec sam musisz zdecydować co chcesz wymienic
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 22-07-2008, 16:13   

To aj dodam swoje 3 grosze. Terz mam 1,6 i czy filtr paliwa to taki http://www.allegro.pl/ite...ma_1_6_1_8.html bo niby ?300zl a tu za 35??
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 22-07-2008, 16:18   

loki7777, taki jak ten w linku
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 22-07-2008, 16:21   

Dzieki za odpowiedz:) Ma sie rozumiec ze to jest ten co przychodzi w bak - nie za tani? Bo chyba czytalem ze 350zl kosztuje a tu taka mila niespodzianka:) I taki pytanie czy od niego moze zalezec to ze autko jest mulowate tzn wolno sie rozpedza (porownujac do Vw caddy 1,9 td) i predkosci maksymalne nie powalaja - ok 150 kmh (tzn wiecej nie mialem sie gdzie rozpedzic, glownie chodzi o przyspieszenie i dynamiczna jazde)?
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 22-07-2008, 17:03   

loki7777, z tego co sie orientuje to 1,6 nie ma filtra w baku i jak wymienisz ten co w linku to bedzie wszystko a znajduje sie poniżej filtra powietrza (dostęp jest beznadziejny a najlepiej od spodu go widać)
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 22-07-2008, 17:16   

OK. Dzieki za odpowiedz.
 
 
konradkj
[Usunięty]

  Wysłany: 01-11-2008, 10:53   100 % fajkocewki

znam ten ból. miałem kiedyś identyczny problem i sprawdziłem wszystko, zmieniłem filtry, czyściłem co się da aż wkońcu dotarłem do cewek. Najlepiej to po ciemku odpal auto i zobacz czy cewki się nie "świecą". moje się świeciły więc ściągnąłem od producenta z azji w rewelacyjnej cenie bo w salonie wołają 1000 zł za sztukę a te używki na allegro to też mogą mieć przebicie. jakby co mogę pomóc w ich kupieniu.
Pozdrawiam wszystkim Mitsumaniaków i służę pomocą jakby co.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2008, 17:13   

konradkj - masz może jak sprawdzić, czy do innych modeli Mitsubishi produkują te cewki? Mam na myśli Galanta GTI.
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 01-11-2008, 22:03   

ja stawiam na przewody WN, równie dobrze mogą to być cewki, zdejmij przewody i przeczyść wszystkie styki, można dostać taką szczoteczkę drucianą na trzpieniu do multi-narzędzi z serii DREMEL nie koniecznie musi być oryginalna bo jest droga, a zamiast samego narzędzia które jest jeszcze droższe, wystarczy zwykła wkrętarka akumulatorowa bądź nawet wiertarka, wyczyść końcówki przewodów w środku i końcówkę świecy zapłonowej czasami woda potrafi dostać się pod kapturek, wtedy trzeba ją stamtąd wyprzeć, są specjalne do tego celu preparaty, (WD40 się nie nadaje) ja używam 98% spirytusu technicznego. :twisted:
 
 
Wojciech 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Podlasie
Wysłany: 04-01-2009, 13:16   

Być może przestawił ci się czujnik położenia przepustnicy i załącza silnik krokowy sterujący pracą biegu jałowego zbyt wcześnie (przy wyższych obrotach). Mocowany śrubami do przepustnicy położenie regulowane pozycja w kierunku do ziemi załącza sterowanie silnika krokowego przy niższych obrotach. Możliwe jest też zaniczyszczenie potencjomtru czujnika (mniej prawdopodobne). Sprawdzenie tej przyczyny zajmie ci max 10min. Daj znać jak poszło. (przestaw do dołu)
 
 
kunowaty 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 17
Skąd: Milicz
Wysłany: 06-01-2009, 16:04   

Mam podobny problem jak kolega wiec podpinam się do tematu.Jestem troszkę zdruzgotany bo 3 dzień odbieram auto od mechanika pojeździ 30 min dobrze a później znowu to samo czyli oboty spadają prawie do 0 ale nie gaśnie a przy dodawaniu gazu jakby się delikatnie dławił i nie miał mocy mechanik robił następujące rzeczy : wymiana świec , czyszczenie cewek i coś tam ze stykami , czyszczenie przepustnicy i regulacja czujnika , jutro jadę na wymianę filtra paliwa- moja inicjatywa , pytałem o kable mówił że na pewno nie kable jakiś pomysł dacie mi jeszcze ? moja carisma 1.6 16v 1999 r

Z Góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.