[ Cari 1.6 ]Pomocy!! uciążliwe szarpanie do 2 tys obrotów. |
Autor |
Wiadomość |
tayfun [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 12:03 [ Cari 1.6 ]Pomocy!! uciążliwe szarpanie do 2 tys obrotów.
|
|
|
Witam,
Cos niedobrego dzieje się z moją Carismą, otórz przy ruszaniu odczuwa sie uciążliwe szarpania do 2 tys. obrotów. Pojawiają się one na kazdym biegu gdy obroty spadną poniżej 1,5 tys. Wtedy wciskam gaz do dechy i pojawia się jedno, czasami dwa szarpnięcia, jakby paliwo nie dochodziło, albo jakby sie przydławiał. Na wysokich obrotach jest wszystko ok. Jaka moze być tego przyczyna?? Boję się że może nawalać sonda lambda;// Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-07-2008, 12:52
|
|
|
wymien filtr paliwa |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 21-07-2008, 15:41
|
|
|
kiedy mieniał świece i kable WN??? |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
tayfun [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2008, 11:29
|
|
|
Świece zmieniałem w październiku 2006r., a kabli nie wymianiałem, myslisz ze to moze być przyczyną?? |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 22-07-2008, 15:38
|
|
|
świece niektórzy twierdza że trzeba wymieniac po 60k inni po 90k a jeszcze inni że aż zacznie szarpac ... czy WN to nie wiem...jak u mnie szarpalo to wymienilem te 3 rzeczy: filtr paliwa, świece i kable przestało...wiec sam musisz zdecydować co chcesz wymienic |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 22-07-2008, 16:18
|
|
|
loki7777, taki jak ten w linku |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 22-07-2008, 16:21
|
|
|
Dzieki za odpowiedz:) Ma sie rozumiec ze to jest ten co przychodzi w bak - nie za tani? Bo chyba czytalem ze 350zl kosztuje a tu taka mila niespodzianka:) I taki pytanie czy od niego moze zalezec to ze autko jest mulowate tzn wolno sie rozpedza (porownujac do Vw caddy 1,9 td) i predkosci maksymalne nie powalaja - ok 150 kmh (tzn wiecej nie mialem sie gdzie rozpedzic, glownie chodzi o przyspieszenie i dynamiczna jazde)? |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 22-07-2008, 17:03
|
|
|
loki7777, z tego co sie orientuje to 1,6 nie ma filtra w baku i jak wymienisz ten co w linku to bedzie wszystko a znajduje sie poniżej filtra powietrza (dostęp jest beznadziejny a najlepiej od spodu go widać) |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 22-07-2008, 17:16
|
|
|
OK. Dzieki za odpowiedz. |
|
|
|
 |
konradkj [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2008, 10:53 100 % fajkocewki
|
|
|
znam ten ból. miałem kiedyś identyczny problem i sprawdziłem wszystko, zmieniłem filtry, czyściłem co się da aż wkońcu dotarłem do cewek. Najlepiej to po ciemku odpal auto i zobacz czy cewki się nie "świecą". moje się świeciły więc ściągnąłem od producenta z azji w rewelacyjnej cenie bo w salonie wołają 1000 zł za sztukę a te używki na allegro to też mogą mieć przebicie. jakby co mogę pomóc w ich kupieniu.
Pozdrawiam wszystkim Mitsumaniaków i służę pomocą jakby co. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-11-2008, 17:13
|
|
|
konradkj - masz może jak sprawdzić, czy do innych modeli Mitsubishi produkują te cewki? Mam na myśli Galanta GTI. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 01-11-2008, 22:03
|
|
|
ja stawiam na przewody WN, równie dobrze mogą to być cewki, zdejmij przewody i przeczyść wszystkie styki, można dostać taką szczoteczkę drucianą na trzpieniu do multi-narzędzi z serii DREMEL nie koniecznie musi być oryginalna bo jest droga, a zamiast samego narzędzia które jest jeszcze droższe, wystarczy zwykła wkrętarka akumulatorowa bądź nawet wiertarka, wyczyść końcówki przewodów w środku i końcówkę świecy zapłonowej czasami woda potrafi dostać się pod kapturek, wtedy trzeba ją stamtąd wyprzeć, są specjalne do tego celu preparaty, (WD40 się nie nadaje) ja używam 98% spirytusu technicznego. |
|
|
|
 |
Wojciech
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 04-01-2009, 13:16
|
|
|
Być może przestawił ci się czujnik położenia przepustnicy i załącza silnik krokowy sterujący pracą biegu jałowego zbyt wcześnie (przy wyższych obrotach). Mocowany śrubami do przepustnicy położenie regulowane pozycja w kierunku do ziemi załącza sterowanie silnika krokowego przy niższych obrotach. Możliwe jest też zaniczyszczenie potencjomtru czujnika (mniej prawdopodobne). Sprawdzenie tej przyczyny zajmie ci max 10min. Daj znać jak poszło. (przestaw do dołu) |
|
|
|
 |
kunowaty
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 06-01-2009, 16:04
|
|
|
Mam podobny problem jak kolega wiec podpinam się do tematu.Jestem troszkę zdruzgotany bo 3 dzień odbieram auto od mechanika pojeździ 30 min dobrze a później znowu to samo czyli oboty spadają prawie do 0 ale nie gaśnie a przy dodawaniu gazu jakby się delikatnie dławił i nie miał mocy mechanik robił następujące rzeczy : wymiana świec , czyszczenie cewek i coś tam ze stykami , czyszczenie przepustnicy i regulacja czujnika , jutro jadę na wymianę filtra paliwa- moja inicjatywa , pytałem o kable mówił że na pewno nie kable jakiś pomysł dacie mi jeszcze ? moja carisma 1.6 16v 1999 r
Z Góry dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
|