 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Alternator -jak zmierzyc? |
Autor |
Wiadomość |
lukino [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2008, 14:58 Alternator -jak zmierzyc?
|
|
|
Mozecie mi wyjasnic w jaki sposob zmierzyc czy alternator dobrze pracuje?
P.S. po wpisaniu w wyszukiwaniu slowa alternator dostaje pusty wynik, cos sie zepsulo, bo jeszcze kilka dni temu byl temat dotyczacy alternatora. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 22-07-2008, 15:17
|
|
|
lukino, szukajka chwilowo nie działa poprawnie. Widzę że Ci nie pomogła wymiana szczotek. Ale jak go mierzyliśmy było dużo lepiej. Czyżby regulator napięcia ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
lukino [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2008, 15:37
|
|
|
Ano nie pomogla, pojezdzilem jakies 3 dni i znow nie moglem zakrecic rozrusznikiem.
Maretzky ma podejrzenia co do rozrusznika, bo potrafi sie zawiesic i byc moze ze to on rozladowuje aku. Dodatkowo zaobserwowalismy ze klema dodatnia byla BARDZO rozgrzana.
Mimo wszystko chcialbym nauczyc sie jak i gdzie zmierzyc parametry pradu alterantora w Sigmie i jakie powinny to byc wartosci by miec pewnosc ze z nim jest wszystko OK. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-07-2008, 10:44
|
|
|
cns80, Najśmieszniejsze jest to, że jak odpalasz zimny silnik to alternator ładuje poprawnie, ale jak sie już rozgrzeje to prąd ładowania mu niestety spada ...
Podejrzewam regulator napięcia...
[ Dodano: 24-07-2008, 10:45 ]
BTW. Klemy wymienione, minusowa się już rozpadała niestety ... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2008, 11:56
|
|
|
Aby sprawdzić poprawne działanie alternatora warto by było zrobić to na stole probierczym, tam sprawdza się ładowanie w różnym zakresie obrotów a nasz możliwość podawania różnych obciążeń. A jeżeli nie chce ci się wyjmować altka to miernik do ręki i ...
Sprawdzasz stan akumulatora bez pracy silnika 13,5-13,9V powinno być,
Sprawdzasz ładowanie na zacisku nr.30 tj śruba przy alternatorze silnik pracuje ,odbiorniki wyłączone,wygodniej jest na akumulatorze ale dokładniej na śrubie .
Sprawdzasz tak samo odbiorniki włączone ,ładowanie nie powinno przekraczać 14,5 -14,7V
Jeżeli u ciebie nie ładuje jak się nagrzeje możliwe, że mas ,,zimny lut,, na układzie prostowniczym lub na innych miejscach lutowania,Nie wykluczam też uszkodzonego regulatora aon jest razem ze szczotkotrzymaczem. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 24-07-2008, 12:09
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | BTW. Klemy wymienione, minusowa się już rozpadała niestety ... | A tą która jest tak dziwnie sztukowana sprawdzaliście w miejscu połączenia przewodów ?? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-07-2008, 01:02
|
|
|
rynio_di, Jakby był zimny lut to chyba powinno być odwrotnie - zimny nie ładuje, ciepły - ładuje. Ale może się mylę, nie jestem elektronikiem Elektrykiem w sumie też nie, ale pojęcia mam, ale nie chce się wymądrzać, bo akurat tego nie wiem dokładnie Więc jak coś to mnie proszę poprawić
cns80, Tak dziwnie sztukowany jest kabel plusowy, ale jest bardzo dobrze zrobiony, więc to odpada. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2008, 07:12
|
|
|
Zimne luty luzują się na ciepło ot zwykła rozszerzalność metali czy tam połączeń cynowych,.Gdybyś mieszkał bliżej Lublina 2 godz. i było by po problemie. I tak stawiamy diagnozę jak wróżki. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-07-2008, 07:40
|
|
|
Niestety mieszkam wawie ... Zapewne jak teraz będziemy wyciągać alternator to po prostu wymienimy cały regulator napięcia, bo tak to się można w nieskończoność bawić |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28-07-2008, 14:19
|
|
|
rynio_di napisał/a: | Sprawdzasz stan akumulatora bez pracy silnika 13,5-13,9V powinno być, | no bez przesady...
tyle to ja mam na ładowaniu i nic nie kuleje
myślę że norma spokojnie zamyka się w granicach 12.3-12.8 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-07-2008, 19:36
|
|
|
Z tego co się orientuje, przy wyłączonym silniku powinno być około 12,4 a przy włączonym poprawnie powinno być 14,2 - 14,4 V |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2008, 09:38
|
|
|
Do Tomsun-a zapraszam do studiowania lektury np: Z. Ziętkiewicza p.tyt. Akumulatory samochodowe i motocyklowe i np na 42 stronę gdzie napisano: 2.6V na celę lub 2,75V na celę. wynik mówi za siebie a ja aż przy takiej krytyce boję się go napisać. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2008, 10:06
|
|
|
rynio_di, po pierwsze to tomusn a nie tomsun
a po drugie, to jak kupuje nowe aku, to faktycznie - po podrozy (czyli naladowaniu) trzyma on jakies 13.5V a w miare starzenia spada to do nizszych wartosci
przy 12.5 V faktycznie zaczynala sie u mnie agonia - czyli w zimie juz slabo krecil itp. i byl to pierwszy sygnal do wymiany
takze tu akurat sie zgadzamy
przerabialem do tej pory 3 nowe akumulatory (Yuasa, Banner, Centra) i w kazdym bylo tak samo |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 01-08-2008, 11:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-08-2008, 09:06
|
|
|
rynio_di napisał/a: | Do Tomsun-a zapraszam do studiowania lektury np: Z. Ziętkiewicza p.tyt. Akumulatory samochodowe i motocyklowe i np na 42 stronę gdzie napisano: 2.6V na celę lub 2,75V na celę. wynik mówi za siebie a ja aż przy takiej krytyce boję się go napisać. Pozdrawiam. | no sorry, może Ziętkiewicz wie lepiej
w akumulatorze ołowiowym zawsze było tak, że na anodzie 0.356V i na katodzie 1.685V co daje razem ~2.05V (+/- zmiany od temperatury i stężenia)
czyli standardowo ~12.2V
2.6V (2.75) na celę dawałoby 15.6V (16.5) hmmm
może wpisujmy ile kto ma, bo w 15V to nigdy nie uwierzę
Wikipedia
dodam że nie należy dopuścić do spadku napięcia poniżej 1.8V na celę, a u mnie z braku ładowania doszło poniżej 10V, po naładowaniu akumulator działa rok a zimą palił na styk, nie mniej jednak poniżej 12 akumulator jest już niedoładwany - znaczy się kończy |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2008, 20:19
|
|
|
Ja przyjmuję 2,2V na celę a ładowanie zgodne z informacji z akumulatorów nie więcej jak 14.5V . A jżeli jest mniejsze to już problem właściciela . Nie jestem minimalistą |
|
|
|
 |
|
|