Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator -jak zmierzyc?
Autor Wiadomość
lukino
[Usunięty]

  Wysłany: 22-07-2008, 14:58   Alternator -jak zmierzyc?

Mozecie mi wyjasnic w jaki sposob zmierzyc czy alternator dobrze pracuje?

P.S. po wpisaniu w wyszukiwaniu slowa alternator dostaje pusty wynik, cos sie zepsulo, bo jeszcze kilka dni temu byl temat dotyczacy alternatora.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 22-07-2008, 15:17   

lukino, szukajka chwilowo nie działa poprawnie. Widzę że Ci nie pomogła wymiana szczotek. Ale jak go mierzyliśmy było dużo lepiej. Czyżby regulator napięcia ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
lukino
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2008, 15:37   

Ano nie pomogla, pojezdzilem jakies 3 dni i znow nie moglem zakrecic rozrusznikiem.

Maretzky ma podejrzenia co do rozrusznika, bo potrafi sie zawiesic i byc moze ze to on rozladowuje aku. Dodatkowo zaobserwowalismy ze klema dodatnia byla BARDZO rozgrzana.

Mimo wszystko chcialbym nauczyc sie jak i gdzie zmierzyc parametry pradu alterantora w Sigmie i jakie powinny to byc wartosci by miec pewnosc ze z nim jest wszystko OK.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-07-2008, 10:44   

cns80, Najśmieszniejsze jest to, że jak odpalasz zimny silnik to alternator ładuje poprawnie, ale jak sie już rozgrzeje to prąd ładowania mu niestety spada ...
Podejrzewam regulator napięcia...

[ Dodano: 24-07-2008, 10:45 ]
BTW. Klemy wymienione, minusowa się już rozpadała niestety ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2008, 11:56   

Aby sprawdzić poprawne działanie alternatora warto by było zrobić to na stole probierczym, tam sprawdza się ładowanie w różnym zakresie obrotów a nasz możliwość podawania różnych obciążeń. A jeżeli nie chce ci się wyjmować altka to miernik do ręki i ...
Sprawdzasz stan akumulatora bez pracy silnika 13,5-13,9V powinno być,
Sprawdzasz ładowanie na zacisku nr.30 tj śruba przy alternatorze silnik pracuje ,odbiorniki wyłączone,wygodniej jest na akumulatorze ale dokładniej na śrubie .
Sprawdzasz tak samo odbiorniki włączone ,ładowanie nie powinno przekraczać 14,5 -14,7V
Jeżeli u ciebie nie ładuje jak się nagrzeje możliwe, że mas ,,zimny lut,, na układzie prostowniczym lub na innych miejscach lutowania,Nie wykluczam też uszkodzonego regulatora aon jest razem ze szczotkotrzymaczem.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-07-2008, 12:09   

Maretzky85 napisał/a:
BTW. Klemy wymienione, minusowa się już rozpadała niestety ...
A tą która jest tak dziwnie sztukowana sprawdzaliście w miejscu połączenia przewodów ??
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-07-2008, 01:02   

rynio_di, Jakby był zimny lut to chyba powinno być odwrotnie - zimny nie ładuje, ciepły - ładuje. Ale może się mylę, nie jestem elektronikiem ;) Elektrykiem w sumie też nie, ale pojęcia mam, ale nie chce się wymądrzać, bo akurat tego nie wiem dokładnie :P Więc jak coś to mnie proszę poprawić :)

cns80, Tak dziwnie sztukowany jest kabel plusowy, ale jest bardzo dobrze zrobiony, więc to odpada.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2008, 07:12   

Zimne luty luzują się na ciepło ot zwykła rozszerzalność metali czy tam połączeń cynowych,.Gdybyś mieszkał bliżej Lublina 2 godz. i było by po problemie. I tak stawiamy diagnozę jak wróżki.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-07-2008, 07:40   

Niestety mieszkam wawie ... Zapewne jak teraz będziemy wyciągać alternator to po prostu wymienimy cały regulator napięcia, bo tak to się można w nieskończoność bawić ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 28-07-2008, 14:19   

rynio_di napisał/a:
Sprawdzasz stan akumulatora bez pracy silnika 13,5-13,9V powinno być,
no bez przesady...
tyle to ja mam na ładowaniu i nic nie kuleje
myślę że norma spokojnie zamyka się w granicach 12.3-12.8
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-07-2008, 19:36   

Z tego co się orientuje, przy wyłączonym silniku powinno być około 12,4 a przy włączonym poprawnie powinno być 14,2 - 14,4 V
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2008, 09:38   

Do Tomsun-a zapraszam do studiowania lektury np: Z. Ziętkiewicza p.tyt. Akumulatory samochodowe i motocyklowe i np na 42 stronę gdzie napisano: 2.6V na celę lub 2,75V na celę. wynik mówi za siebie a ja aż przy takiej krytyce boję się go napisać. Pozdrawiam.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-07-2008, 10:06   

rynio_di, po pierwsze to tomusn a nie tomsun :)
a po drugie, to jak kupuje nowe aku, to faktycznie - po podrozy (czyli naladowaniu) trzyma on jakies 13.5V a w miare starzenia spada to do nizszych wartosci
przy 12.5 V faktycznie zaczynala sie u mnie agonia - czyli w zimie juz slabo krecil itp. i byl to pierwszy sygnal do wymiany
takze tu akurat sie zgadzamy

przerabialem do tej pory 3 nowe akumulatory (Yuasa, Banner, Centra) i w kazdym bylo tak samo
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 01-08-2008, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-08-2008, 09:06   

rynio_di napisał/a:
Do Tomsun-a zapraszam do studiowania lektury np: Z. Ziętkiewicza p.tyt. Akumulatory samochodowe i motocyklowe i np na 42 stronę gdzie napisano: 2.6V na celę lub 2,75V na celę. wynik mówi za siebie a ja aż przy takiej krytyce boję się go napisać. Pozdrawiam.
no sorry, może Ziętkiewicz wie lepiej
w akumulatorze ołowiowym zawsze było tak, że na anodzie 0.356V i na katodzie 1.685V co daje razem ~2.05V (+/- zmiany od temperatury i stężenia)
czyli standardowo ~12.2V
2.6V (2.75) na celę dawałoby 15.6V (16.5) hmmm
może wpisujmy ile kto ma, bo w 15V to nigdy nie uwierzę
Wikipedia
dodam że nie należy dopuścić do spadku napięcia poniżej 1.8V na celę, a u mnie z braku ładowania doszło poniżej 10V, po naładowaniu akumulator działa rok a zimą palił na styk, nie mniej jednak poniżej 12 akumulator jest już niedoładwany - znaczy się kończy
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2008, 20:19   

Ja przyjmuję 2,2V na celę a ładowanie zgodne z informacji z akumulatorów nie więcej jak 14.5V . A jżeli jest mniejsze to już problem właściciela . Nie jestem minimalistą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.