[ALL] Komplet do SWAPa 1.3 -> 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 26-07-2008, 12:26 [ALL] Komplet do SWAPa 1.3 -> 1.6
|
|
|
Wiem, że tematów o swapie jest parę ale nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.
Co potrzebuję do swapowania silnika z 1,3 na 1,6 oprócz samego silnika i wiązki z ECU?
Czy podejdzie skrzynia z 1,3 z półosiami i przegubami?
Czy trzeba zmieniać coś w zawiasie i hamulcach?
Jakich czujników oprócz przepływomierza jeszcze potrzeba?
I na koniec warunek - muszę się zmieścić w 1200zł ze wszystkim. Przekładkę będę robił samemu więc koszty roboty odpadają. Jeśli cena za to wszystko przekroczy tą kwotę wyremontuję obecny silnik lub kupuję 1,3.
Prosił bym o konkretne odpowiedzi a nie owijanie w bawełnę typu "może podejdzie" lub "chyba pasuje". |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 26-07-2008, 13:16
|
|
|
zawias jest praktycznie ten sam roznice moga byc w amorkach i sprezynach ale od biedy moze zostac. Hamulce niestety musisz zmienic z przodu na wentylowane tarcze od 1.6 wraz z zaciskami jako ze oryginalne tarcze 1.3 nie wystarcza. Silnik podejdzie bez klopotu wydech masz tez prawie identyczny (roznica jest w kolektorze wydechowym ktory pewnie dostaniesz z silnikiem) co do skrzyni ni e mam przy sobie rozpiski w colcie 1.6 i 1.8 jest bodajze FM22 a w 1.3 chyba inna nie wiem czy roznia sie mocowania skrzyni bo same przelozenie z tego co pamietam sa bardzo podobne (glowne przelozenie 1.3 ma takie jak 1.8 i inna jedynke a reszta z tego co pamietam jest jak w reszcie)
Koszt silnika i osprzetu raczej przekroczy 1200 same hamulce musisz liczyc okolo 400 zlotych z tarczami chyba ze masz juz nagrany silnik z wiazka i ecu za niewielkie pieniadze. \Ale pamietakj ze przy swapie dochodzi ci pareset zlotych na plyny: olej plyn do chlodnicy plyn hamulcowy wspomagania... niby nic a jednak sie zbiera...
Powodzenia ze swapem:) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2008, 13:03
|
|
|
Dokładnie jest tak jak pisze przedmówca
Jeśli chodzi o skrzynie to w 1.3 montowano skrzynie F5M21 z manuala wynika że jest to bliźniacza skrzynia do F5M22 różnica w osadzeniu wałaka pośredniego (inne łożyska) w środku skrzyni.
Kosz najprawdopodobniej jest taki sam.Z manuala wynika że tak, swoją drogą w 94r monyowali F5M21 przy silnikach 4G92 >ważna informacja w oznaczeniu skrzyni jest po F5M21-XXXX .
Jeśli ktoś zainteresowany służe manualem skrzyń F5M -21,22,31,33
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 27-07-2008, 13:23
|
|
|
Czyli z tego co piszesz polls, to skrzynia z 1.3 pasuje do 4G92 i nie będzie stanowiła przeszkody do przeszczepu i nie trzeba mieć innej skrzyni
A co z półosiami i przegubami? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2008, 19:32
|
|
|
Na 100% ci nie powiem tak wynika z dokumentacji technicznej. Z doświadczenia tego nie wiem trzeba bedzie porównać mocowania i frez na wałku sprzęgła. Wiem że sprzęgło w 1,6 jest większe więc tu nasuwa się pytanie czy tylko sprzęgło czy też cały kosz skrzyni takich informacji w Pdf nie ma. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-07-2008, 22:48
|
|
|
W 1.3 jest sprzęgło na lince, w 1.6 hydrauliczne, wiąże się to z inną obudową skrzyni. Co do wałka sprzęgłowego, sprzęgła, docisku sprzęgła, koła zamachowego, nie porównywałem.
Polls jakbyś dobrze obejrzał Forum znalazłbyś dział download, tam są manuale do skrzyń. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 27-07-2008, 23:17
|
|
|
wichura1 napisał/a: | 1.3 jest sprzęgło na lince, w 1.6 hydrauliczne | To nie stanowi chyba problemu? Skoro skrzynia z 1,6 pasuje do 1,8 to chyba z 1,3 do 1,6 też podejdzie. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-07-2008, 08:57
|
|
|
A kto ci powiedział, że pasuje na 100%? 1.8 (4G93) i 1.6 (4G92) mają wspólną skrzynię F5M22 różnią je tylko przełożenia ostatniego biegu. Do 1.3 (4G13) może pasować skrzynia od 1.5 (4G15) bo one mają skrzynię F5M21. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-07-2008, 09:28
|
|
|
Skrzynie mają inny kołnierz...... 3 z 5 śrub pasują....
Jak swap to kompletny ze skrzynią, sterowaniem sprzęgła, hamulcami, ECU, wiązką...... dawca za 1200 zł IMHO Mission Impossible......
[ Dodano: 28-07-2008, 09:30 ]
PS. Blok 4g15 ma takie same otwory jak 4g6x, natomiast 4g9x różni się od pozostałych rozstawem górnych śrub + ma dodatkową w połowie drogi...... i co ciekawe ma taki sam rozklad śrub jak...... 6a1x |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-07-2008, 11:03
|
|
|
Bartek napisał/a: | Skrzynie mają inny kołnierz...... 3 z 5 śrub pasują....
Jak swap to kompletny ze skrzynią, sterowaniem sprzęgła, hamulcami, ECU, wiązką...... dawca za 1200 zł IMHO Mission Impossible......
|
Possible, possible Tylko czasu brak na wymianę. Na mobile.de zdarzają się CA4A po 250-350 ojro. W tej chwili mam tanio GTi do kupienia, ale trup straszny. Spala mnóstwo oleju, buda pęka na ścianie grodziowej, szpachla pęka na niemal każdym elemencie, gwałtownie zmienia kierunek przy dodawaniu/ujmowaniu gazu, wnętrze takie sobie... Jak nie spuści do zadowalającej mnie ceny to niech sobie złomuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-07-2008, 21:18
|
|
|
wichura1 napisał/a: | W 1.3 jest sprzęgło na lince, w 1.6 hydrauliczne, wiąże się to z inną obudową skrzyni. Co do wałka sprzęgłowego, sprzęgła, docisku sprzęgła, koła zamachowego, nie porównywałem.
Polls jakbyś dobrze obejrzał Forum znalazłbyś dział download, tam są manuale do skrzyń. |
A po co mi ten manual skoro go juz ma od dawna ,Ja po prostu oferowałem go innym
Pozdro |
|
|
|
 |
|