Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z Zaplonem ?
Autor Wiadomość
BamboOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: wroclaw
  Wysłany: 01-08-2008, 10:25   [Cari 1.8 GDI] Problem z Zaplonem ?

Witam,

Mam problem z moim autkiem. Od jakiegos czasu dziwnie szarpie podczas odpalania. Zaczelo sie to kolo zimy, wiec myslalem ze problemem jest temperatura,etc. Niestety problem w lecie nie zniknal. Nie zdarza sie to zawsze, ale powiedzmy ... co drugi, trzeci raz. Drugi problem to pewna 'bezwladnosc' po nacisnieciu pedalu gazu. Od momentu nacisniecia do podskoczenia obrotow (wskazowki) mija - wedlug mnie - troche za duzo czasu - co przeklada sie na mniej dynamiczna jazde (przyspieszanie ,etc.) . Z tych symptomow, wywnioskowalem ze mam stare kable zaplonowe (swiece mialem wymieniane jakies 20 tys temu). Stwierdzilem ze dam rade sam wymienic. Niestety po zdjeciu pieknej plasticzanej pokrywy silnika okazalo sie ze niemam kabli :D - tylko cewki odrazu na swiecach ???. No i teraz pytanie - czy moze to byc problem swiec ? cewek (ktore slyszalem ze sa bardzo drogie) czy moze jeszcze czegos innego ?? I ew. gdzie mozna by to poprawnie zdiagnozowac we Wrocku ?


Czekamy (ja i moja cari ;-) na jakies wskazowki.


ps. Zdaje sie ze wyszukiwanie na forum przestalo dzialac :/
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-08-2008, 11:11   

Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy bo to nic nie kosztuje i sam możesz to zrobić, później nauczysz auto obrotów i zobaczysz czy się coś poprawiło.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
BamboOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: wroclaw
Wysłany: 02-08-2008, 10:29   

Witam,

Dzieki za replay. Przepustnice zlokalizowalem (za pomoca instrukcji z twojego bloga), i mam zamiar dzisiaj popoludniu zabrac sie za czyszczenie. Mam pytanie, jak juz ja wyczyszcze to w jaki sposob mam nauczyc auto obrotow ??
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 02-08-2008, 10:35   

Odepnij klemy na kilka minut i podłącz. Następnie odpal Cari nie dotykajac gazu i niech tak pochodzi 15 minut na benzynie przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, lub do włączenia wiatraka. Po tym czasie włącz wszystkie urządzenia z jakimi zawsze jezdzisz i niech tak pochodzi jeszcze 5 min. Następnie zrób 20 km na benzynie. i już :)
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
BamboOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: wroclaw
Wysłany: 02-08-2008, 10:38   

Wlasnie znalazlem twoja odpowiedz jak to zrobic do innego watku :-) dzieki wielkie za info ... swoja droga czy ktos wie dla czego nie dziala wyszukiwanie ?? (na forum nie w cari :) )
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2008, 10:39   

no i po resecie kompa nie zapomnij o nauczeniu szyb elektrycznych (jeśli masz takie) granicznych położeń :-) :
otwórz szybę w dół do końca i naciśnij jeszcze raz klawisz w dół, później taka samo operacja w górę. Taki zabieg powtórz dla każdej szyby.
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 02-08-2008, 10:41   

a tu znajdziesz przyczyne niedziałającej szukajki

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=435

musimy jeszcze troche poczekac a tymczasowo nie pozostaje nic innego jak szukajka ręczna :wink:

właśnie, zapomniałem o szybach :P
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
BamboOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: wroclaw
Wysłany: 02-08-2008, 10:43   

Uff.. z tymi szybami to jestem zaskoczony (mam 4 elektryczne) ... mam nadzieje ze nie bede musial jeszcze uczyc cari np. obracac lusterkami czy wlaczac radia :D

[ Dodano: 04-08-2008, 11:22 ]
Witam, Operacja powiodla sie w 30 %

Niestety nie udalo mi sie odkrecic jednej srubki od przepustnicy (choc zalewalem ja wd40 wielokrotnie) ale to glownie wina guwnianego klucza nasadowego ktory mi przeskakiwal (az wpadl w jakas dziure i dopiero po pol godzinie udalo sie go odzyskac) - dzisiaj bedzie kolejna proba, a do tego mam jeszcze 2 pytania :

- czy potrzebuje nowa uszczelke miedzy przepustnice a kolektor ??

- jak odlaczyc przepustnice od linki pedalu gazu ?? (w opisie jest napisane ze Carisma II niema takiego czegos, ja mam Cari I)

Pozdrawiam
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-08-2008, 07:15   

BamboOS napisał/a:

- czy potrzebuje nowa uszczelke miedzy przepustnice a kolektor ??

- jak odlaczyc przepustnice od linki pedalu gazu ?? (w opisie jest napisane ze Carisma II niema takiego czegos, ja mam Cari I)


ad.1. nie potrzebujesz, chyba że przy demontażu ja porwiesz (w co wątpię) a i wtedy awaryjnie odrysujesz na grubym brystolu, dotniesz, natłuścisz delikatnie olejem, założysz i będzie ok

ad.2. linka zdejmuje się z kołowrotka niemal identycznie jak linka hamulca z najprostszych cięgien (klamek) przy kierownicy w najtańszych rowerach - dasz radę - kołeczek z końca linki wychodzi z otworu w nawijarce i później z niej wywlekasz bokiem linkę - jak zobaczysz to zakumasz o co chodzi
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
BamboOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 21
Skąd: wroclaw
Wysłany: 07-08-2008, 09:22   

Juz tego dokonalem, czyli odkrecilem wszystkie srubki, ale mialem problem z tymi wezykami (nie bylem pewien jak zdjac te zaciski, wiec wyczyscilem przepustnice z przodu i ztylu, ale bez wyciagania calkiem z autka. No i rzeczywiscie : przyspieszenie jest lepsze
(nie dusi sie na niskich obrotach), i spalanie - jak na razie tylko po miescie - lepsze o jakies 1-1.5 litra. W przyszlym tygodniu jade w bieszczady - wiec wtedy przetestuje spalanie na dluzszym odcinku. Niestety jesli chodzi o odpalanie to dalej czasem sa z tym pewne problemy - ale bycmoze to kwestia starego akumulatora. Mam jeszcze pytanko, czy dokladnosc oczyszczenia - ma wplyw na spalanie , i co ew. powiniennem sprawdzic/wymienic aby obnizyc sobie jeszcze spalanie ? filtr powietrza ?

moje spalanie przed czyszczeniem to w miescie 10.5, na trasie 6.5-7, teraz w miescie to 8.5-9, na trasie jeszcze nie sprawdzalem.
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2008, 12:13   

saphire, podepnę się pod ten temat--czy na ciepłym silniku po odpięcie wtyczki od przepływki (silnik pracuje obrot 700 czyli ok.) powinien podbić obroty czy raczej odwrotnie. W moim przypadku podbija do 1500. :roll:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-08-2008, 20:53   

Po odpięciu podbije obroty. Tylko po co odpinać? Przecież wtedy idzie w trybie awaryjnym... Słabnie, spala jak smok...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 07-08-2008, 22:08   

BamboOS napisał/a:
Niestety jesli chodzi o odpalanie to dalej czasem sa z tym pewne problemy - ale byc moze to kwestia starego akumulatora.
I tego się trzymaj, ja miałem podobne kłopoty z odpalaniem na zimnym silniku, szczególnie po nocy. Dopiero wymiana aku na nowy usunęła te problemy. Teraz odpala na dotyk.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2008, 10:21   

saphire, chęć poznania czegoś nowego ---odpięcie wtyczki przepływki było kontrolowane?????? Dzięki za wyjaśnienie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.