[Cari 1.8 GDI] Problem z Zaplonem ? |
Autor |
Wiadomość |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 01-08-2008, 10:25 [Cari 1.8 GDI] Problem z Zaplonem ?
|
|
|
Witam,
Mam problem z moim autkiem. Od jakiegos czasu dziwnie szarpie podczas odpalania. Zaczelo sie to kolo zimy, wiec myslalem ze problemem jest temperatura,etc. Niestety problem w lecie nie zniknal. Nie zdarza sie to zawsze, ale powiedzmy ... co drugi, trzeci raz. Drugi problem to pewna 'bezwladnosc' po nacisnieciu pedalu gazu. Od momentu nacisniecia do podskoczenia obrotow (wskazowki) mija - wedlug mnie - troche za duzo czasu - co przeklada sie na mniej dynamiczna jazde (przyspieszanie ,etc.) . Z tych symptomow, wywnioskowalem ze mam stare kable zaplonowe (swiece mialem wymieniane jakies 20 tys temu). Stwierdzilem ze dam rade sam wymienic. Niestety po zdjeciu pieknej plasticzanej pokrywy silnika okazalo sie ze niemam kabli - tylko cewki odrazu na swiecach ???. No i teraz pytanie - czy moze to byc problem swiec ? cewek (ktore slyszalem ze sa bardzo drogie) czy moze jeszcze czegos innego ?? I ew. gdzie mozna by to poprawnie zdiagnozowac we Wrocku ?
Czekamy (ja i moja cari na jakies wskazowki.
ps. Zdaje sie ze wyszukiwanie na forum przestalo dzialac :/ |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-08-2008, 11:11
|
|
|
Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy bo to nic nie kosztuje i sam możesz to zrobić, później nauczysz auto obrotów i zobaczysz czy się coś poprawiło. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 02-08-2008, 10:29
|
|
|
Witam,
Dzieki za replay. Przepustnice zlokalizowalem (za pomoca instrukcji z twojego bloga), i mam zamiar dzisiaj popoludniu zabrac sie za czyszczenie. Mam pytanie, jak juz ja wyczyszcze to w jaki sposob mam nauczyc auto obrotow ?? |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 02-08-2008, 10:35
|
|
|
Odepnij klemy na kilka minut i podłącz. Następnie odpal Cari nie dotykajac gazu i niech tak pochodzi 15 minut na benzynie przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, lub do włączenia wiatraka. Po tym czasie włącz wszystkie urządzenia z jakimi zawsze jezdzisz i niech tak pochodzi jeszcze 5 min. Następnie zrób 20 km na benzynie. i już |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 02-08-2008, 10:38
|
|
|
Wlasnie znalazlem twoja odpowiedz jak to zrobic do innego watku dzieki wielkie za info ... swoja droga czy ktos wie dla czego nie dziala wyszukiwanie ?? (na forum nie w cari ) |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2008, 10:39
|
|
|
no i po resecie kompa nie zapomnij o nauczeniu szyb elektrycznych (jeśli masz takie) granicznych położeń :
otwórz szybę w dół do końca i naciśnij jeszcze raz klawisz w dół, później taka samo operacja w górę. Taki zabieg powtórz dla każdej szyby. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 02-08-2008, 10:41
|
|
|
a tu znajdziesz przyczyne niedziałającej szukajki
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=435
musimy jeszcze troche poczekac a tymczasowo nie pozostaje nic innego jak szukajka ręczna
właśnie, zapomniałem o szybach |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 02-08-2008, 10:43
|
|
|
Uff.. z tymi szybami to jestem zaskoczony (mam 4 elektryczne) ... mam nadzieje ze nie bede musial jeszcze uczyc cari np. obracac lusterkami czy wlaczac radia
[ Dodano: 04-08-2008, 11:22 ]
Witam, Operacja powiodla sie w 30 %
Niestety nie udalo mi sie odkrecic jednej srubki od przepustnicy (choc zalewalem ja wd40 wielokrotnie) ale to glownie wina guwnianego klucza nasadowego ktory mi przeskakiwal (az wpadl w jakas dziure i dopiero po pol godzinie udalo sie go odzyskac) - dzisiaj bedzie kolejna proba, a do tego mam jeszcze 2 pytania :
- czy potrzebuje nowa uszczelke miedzy przepustnice a kolektor ??
- jak odlaczyc przepustnice od linki pedalu gazu ?? (w opisie jest napisane ze Carisma II niema takiego czegos, ja mam Cari I)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-08-2008, 07:15
|
|
|
BamboOS napisał/a: |
- czy potrzebuje nowa uszczelke miedzy przepustnice a kolektor ??
- jak odlaczyc przepustnice od linki pedalu gazu ?? (w opisie jest napisane ze Carisma II niema takiego czegos, ja mam Cari I) |
ad.1. nie potrzebujesz, chyba że przy demontażu ja porwiesz (w co wątpię) a i wtedy awaryjnie odrysujesz na grubym brystolu, dotniesz, natłuścisz delikatnie olejem, założysz i będzie ok
ad.2. linka zdejmuje się z kołowrotka niemal identycznie jak linka hamulca z najprostszych cięgien (klamek) przy kierownicy w najtańszych rowerach - dasz radę - kołeczek z końca linki wychodzi z otworu w nawijarce i później z niej wywlekasz bokiem linkę - jak zobaczysz to zakumasz o co chodzi |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
BamboOS
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 21 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 07-08-2008, 09:22
|
|
|
Juz tego dokonalem, czyli odkrecilem wszystkie srubki, ale mialem problem z tymi wezykami (nie bylem pewien jak zdjac te zaciski, wiec wyczyscilem przepustnice z przodu i ztylu, ale bez wyciagania calkiem z autka. No i rzeczywiscie : przyspieszenie jest lepsze
(nie dusi sie na niskich obrotach), i spalanie - jak na razie tylko po miescie - lepsze o jakies 1-1.5 litra. W przyszlym tygodniu jade w bieszczady - wiec wtedy przetestuje spalanie na dluzszym odcinku. Niestety jesli chodzi o odpalanie to dalej czasem sa z tym pewne problemy - ale bycmoze to kwestia starego akumulatora. Mam jeszcze pytanko, czy dokladnosc oczyszczenia - ma wplyw na spalanie , i co ew. powiniennem sprawdzic/wymienic aby obnizyc sobie jeszcze spalanie ? filtr powietrza ?
moje spalanie przed czyszczeniem to w miescie 10.5, na trasie 6.5-7, teraz w miescie to 8.5-9, na trasie jeszcze nie sprawdzalem. |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2008, 12:13
|
|
|
saphire, podepnę się pod ten temat--czy na ciepłym silniku po odpięcie wtyczki od przepływki (silnik pracuje obrot 700 czyli ok.) powinien podbić obroty czy raczej odwrotnie. W moim przypadku podbija do 1500. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-08-2008, 20:53
|
|
|
Po odpięciu podbije obroty. Tylko po co odpinać? Przecież wtedy idzie w trybie awaryjnym... Słabnie, spala jak smok... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 07-08-2008, 22:08
|
|
|
BamboOS napisał/a: | Niestety jesli chodzi o odpalanie to dalej czasem sa z tym pewne problemy - ale byc moze to kwestia starego akumulatora. | I tego się trzymaj, ja miałem podobne kłopoty z odpalaniem na zimnym silniku, szczególnie po nocy. Dopiero wymiana aku na nowy usunęła te problemy. Teraz odpala na dotyk. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2008, 10:21
|
|
|
saphire, chęć poznania czegoś nowego ---odpięcie wtyczki przepływki było kontrolowane?????? Dzięki za wyjaśnienie. |
|
|
|
 |
|