[1.6 16V] Szarpanie na niskich biegach |
Autor |
Wiadomość |
cas [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2008, 08:00 [1.6 16V] Szarpanie na niskich biegach
|
|
|
Witam,
Carisma 2002. Szarpie przy ruszaniu - szczególnie przy zimnym silniku. Nie potrafię ruszyć bez szarpnięcia. Problem dotyczy jedynki i dwójki. Na domiar powiem, że ojciec mi ostatnio strasznie nadpalił sprzęgło(2 dni śmierdziało). Wykonałem test, który gdzieś tam wyczytałem żeby gazować na dwójce do oporu. Auto przyspiesza normalnie. Cari ma 130 tyś. km przebiegu czy to już czas na wymianę sprzęgła? Czy ewentualnie można jakoś sprawdzić czy to sprzęgło jest już do wymiany?
z góry dziękuję |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-08-2008, 09:01
|
|
|
cas napisał/a: | Czy ewentualnie można jakoś sprawdzić czy to sprzęgło jest już do wymiany? |
zaciągnij ręczny (mocno) wrzuć 2 bieg i powoli ruszaj (tzn puszczaj sprzęgło)- jeśli sprzęglo OK to silnik zgaśnie, jeśli sprzęgło się ślizga - obroty będą rosły a auto będzie stało w miejscu (a ruszanie z piskiem to metoda na spalenie a nie sprawdzenie sprzęgla) |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 16-08-2008, 12:12
|
|
|
a nie przypadkiem 5 bieg ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 16-08-2008, 12:52
|
|
|
ja znam zasadę że sprawdza się sprzęgło na 5 biegu tak jak [b]Matejko[\b] pisał...tak jakoś od 90km/h sprawdzasz czy auto normalnie przyspiesza a nie że obroty rosną..jakoś tak jeśli zobaczysz że idzie normalnie to si,. a jeśli zaczyna się ślizgać na niższych biegach to trza jak najszybciej sprzęgło wymienić...bo od piątki zaczyna się sypać..tak jakiś mechanior mi tłumaczył.. |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-08-2008, 13:09
|
|
|
ja zawsze sprawdzam na 4 - przelozenie niemal 1:1 |
|
|
|
 |
Czołgi
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2008 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2008, 09:16
|
|
|
Ja słyszałem, ze powinno sie sprawdzać na 3-cim biegu. 4-ty i 5-ty to troche za wysokie przełożenia, i ruszenie nawet bez ręcznego to moze być problem. Ładnych pare lat temu na kursie na prawko nudząc się na placu zaczołem ruszać z coraz wyższych biegów. Udało mi się to chyba z 4, ale nie dam sobie ręki odciać |
|
|
|
 |
|