[Cari 1.9TD] Wymiana żarówek podświetlających zegary |
Autor |
Wiadomość |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 19-08-2008, 08:19 [Cari 1.9TD] Wymiana żarówek podświetlających zegary
|
|
|
Kiedyś, przy okazji opisu demontażu środkowej konsoli, saphire podał link do opisu demontażu licznika i zegarów. Link prowadzi na jakąś rosyjską stronę. Wszystko jest tam ładnie opisane wraz z obrazkami, tyle że ja nic nie kumam po rosyjsku (nie to pokolenie ). Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy przy okazji takiego demontazu trzeba szczególnie na coś uważać, by tego nie uszkodzić? Na tej rosyjskiej stronie jest nawet coś napisane na czerwono, więc to pewnie jakieś ostrzeżenie ... I generalnie jak jest z wymianą żaróweczek podświetlających zegary - opornie to idzie (jak przy żarówkach w konsoli) czy raczej "z górki". Ile jest tych żarówek i jakie?
O oto link do tej strony po rosyjsku:
http://www.carisma-club.r...&CODE=02&qid=19 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 19-08-2008, 08:34
|
|
|
Ogolnie nie ma problemu, najpierw srubki u gory, naspetnie czarna oslonke ciagnie sie do siebie(siedzi w zatrzaskach, wiec trzeba uwazac lub podwazyc czyms cienkim u dolu ramki. Widzimy licznik z biala oslonka na nim - mozna ja sciagnac razem z licznikiem - po wczesniejszym jego odkreceniu lub sama. Licznik wychodzi ciezko jesli nie byl wczesniej wyciagany bo siedzi w "gniazdkach". Licznik na zewnatrz, ile tam zarowek to juz nie pamietam. u mnie w czasie wkrecania nie dalo sie przykrecic 1 srubki od czarnej oslonki - taki maly feler:) Co do zarowek do albo zwykle zarowki albo diodowe z allegro- polecam 180* niekoniecznie kolorowe, moga byc biale xenonowe:) |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 19-08-2008, 08:40
|
|
|
a czy przy liczniku z wyświetlaczem jest takie samo podłączenie czy jest "coś" dodatkowego na co trzebaby uważać? |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-08-2008, 09:47
|
|
|
Ja mam elektroniczne zegary w GDI z wyświetlaczem bez linki - demontaż to może 5 minut roboty i kilka śrubek - fotki są w mojej galerii. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 20-08-2008, 08:26
|
|
|
Jestem już po demontażu i wymianie oświetlenia. Rzeczywiście bardzo łatwy był cały proces (o niebo łatwiejszy niż demontaż środkowej konsoli).
Dodam jeszcze tylko kilka uwag do tego, co pisał loki7777:
- dobrze jest przełączyć drążki kierunkowskazów i wycieraczek na sam dół i obniżyć kierownicę (jeżeli ma regulowaną wysokość)
- po odkręceniu dwóch górnych śrubek wystarczy lekko podważyć ramkę u dołu, reszta to już tylko delikatne podważanie i wyciąganie poszczególnych elementów
- najlepiej podważać z jednej strony a potem wyjmować "na ukos", wtedy łatwiej wszystko wyjąć
- trzeba uważać na dość długi "kijek" kasujący przejechane kilometry, by go przypadkiem nie wyłamać (choć i tak jest on dość elastyczny)
- najgorzej jest z samym licznikiem, bo nie bardzo chce wyjść z dwóch gniazdek, ale najlepiej pociągnąć go najpierw z jednej strony, a kiedy wyjdzie z pierwszego gniazdka, pociągnąć z drugiej strony
- samych żarówek jest 4 (12V, 5W) + jedna podświetlająca elektroniczny wyświetlacz przejechanych kilometrów (12V, 1,2W - taka sama jak użyte w konsoli środkowej)
Cały proces demontażu przy zachowaniu "wszelkiej ostrożności" trwa nie więcej jak 10 minut. W ciągu pół godziny wymontowałem licznik, oczyściłem cały syf, który się tam zebrał, wymieniłem żarówki i złożyłem wszystko ponownie. |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 20-08-2008, 08:47
|
|
|
To tak spytam na koniec, nie miales problemow ze srubkami? Tzn z ich wkreceniem przy tej czarnej obudowie? |
|
|
|
 |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 20-08-2008, 10:00
|
|
|
loki7777 napisał/a: | To tak spytam na koniec, nie miales problemow ze srubkami? Tzn z ich wkreceniem przy tej czarnej obudowie? |
Trochę ciężko je było zmusić do wkręcenia, ale po paru próbach się wkońcu poddały i udało się je wkręcić. Chociaż jedna z nich (chyba lewa) jakoś gorzej się wkręciła... |
|
|
|
 |
bartekcari
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-01-2010, 11:09
|
|
|
witam
mam taka prosbe, czy moglby ktos podac link na allegro z zarowkami pasujacymi do zegarów ??
wiem ze maja to byc zarowki 5W, ale one sa zakonczone "pokretlem"(cokolem) i nigdzie nie moge takich znalezc...
chyba ze to "pokretlo" mozna zdjac i przelozyc do zarowek W5W ?? |
|
|
|
 |
fus8
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 147 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 04-01-2010, 12:47
|
|
|
żarówki sa wyciągane z tego pokrętła -cokola ,,dodatkowo sa na nich takie niebieskie kondoniki które sciagasz z przepalonej żarówki i nakładasz na nową zarówkę. powodzenia |
_________________ http://polskajazda.pl/Pro...i,Carisma/34995 |
|
|
|
 |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 04-01-2010, 12:49
|
|
|
Pokrętło jest zdejmowalne, więc potrzebujesz tylko samych żarówek. Mają je praktycznie na każdej stacji paliw. Najlepiej wyjąć jedną i pokazać sprzedawcy, by dał Ci takie same. |
|
|
|
 |
bartekcari
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-01-2010, 14:12
|
|
|
dziekuje za szybka odpowiedz panowie !! |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 04-01-2010, 18:54
|
|
|
Ja w cari po lifcie mam taki problem, że nie mogę wyciągnąć licznika. Mam spaloną jedną żarówkę, próbowałem się do niej dobrać - doszedłem mniej więcej do tego punktu: Kylek napisał/a: | - najgorzej jest z samym licznikiem, bo nie bardzo chce wyjść z dwóch gniazdek, ale najlepiej pociągnąć go najpierw z jednej strony, a kiedy wyjdzie z pierwszego gniazdka, pociągnąć z drugiej strony | - wychodzi mi z jednego gniazdka (prawego), niestety z lewego nie mogę wyjąć tj. czuję jakiś ruch ale nie wyskakuje z gniazdka, i bardziej ciągnąć nie chcę, bo boję się że urwę, zastanawiam się czy to nie problem z gniazdem. Kylek widzę, że mieszkasz niedaleko, może jak się nieco ociepli rzucisz na to okiem - masz już jakieś doświadczenie ... |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
Roche87
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 33 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-04-2010, 00:57
|
|
|
fus8 napisał/a: | żarówki sa wyciągane z tego pokrętła -cokola ,,dodatkowo sa na nich takie niebieskie kondoniki które sciagasz z przepalonej żarówki i nakładasz na nową zarówkę. powodzenia |
A ja mam takie pytanko w mojej carismie wyswietlacz kilometrow swieci mi duzo slabiej jak wczesniej a wiec wydaje mi sie ze cos sie spalilo tylko teraz czy jest to zarowka czy caly wyswietlacz trzeba wymieniac?? Moge wrzucic zdjecie bo mam zrobione tylko nie wiem jak tu to zrobic |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.9DID 2003r | 145 000km |
|
|
|
 |
|