[Carisma] Problem z kluczykiem |
Autor |
Wiadomość |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:15 [Carisma] Problem z kluczykiem
|
|
|
Witajcie,
poniewaz juz drugi kluczyk padl owiara czasu i rozleciala sie na nim sparciale gumowe 'oczko' zastanawiam sie jak rozwiazac ten problem.
Byc moze ktos z Was 'rozbieral' kluczyk i potrafi mi powiedziec w ktorym miejscu siedzi elektronika.
Kluczyki obecnie wygladaja tak:
Przylozylem do kluczyka 'matryce', i jesli taki sam ksztalt kluczyka jest zalany guma to widac dwa otwory. W ktorys z nich pewnie montowana jest elektronika. Mozna by ew. nawiercic otwor w gumie po bokach, ale jesli okazaloby sie , ze np. ten gorny jest wolny to idealnie nadawalby sie na zaiweszenie.
Powiem szczerze, ze nie usmiecha mi sie wydawac 300 zl za dorabianie kluczyka. |
Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 12:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:21
|
|
|
Walisz do gabinetu dentystycznego gdzie robią fotki RTG zębów... i za parenaście złotych będziesz miał fotę gdzie co siedzi w kluczyku. Kumpel kiedyś tak kluczyki od innego auta prześwietlał |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:38
|
|
|
Zastanawialem sie wlasnie czy beda chcieli mi przeswietlic. Postanowilem jednak najpierw zapytac, byc moze ktos juz ma temat za soba.
Uzupelnie tylko, ze Carisma z 1995 roku. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:41
|
|
|
dorobienie kluczyka to koszt 150zl a nie 300zl, i dorabiaja na takim ze do takiego pekniecia nie dojdzie, a byc moze ci dorobia taniej, jesli kumaty koles wyjmie immo z twojego kluczyka to wiecej jak 50zl nie zaplacisz
a ten kluczyk bez gumki to co to ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:44
|
|
|
To wzor:) NIe wiem osobiscie i wciaz mnie to zastanawia jak mozna takie g... zrobic:( Zeby go jak najmniej uzywac zalozylem sterownik centralnego zamka, ale sama guma to tragedia |
|
|
|
 |
plitek [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:45
|
|
|
Ja dorabiałemkluczyk facio zrobił mi "klon"-zapłaciłem-150zł i jest OK |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 21-08-2008, 14:57
|
|
|
loki7777 napisał/a: | Zeby go jak najmniej uzywac zalozylem sterownik centralnego zamka |
Ale stacyjke i tak trzeba przekrecic :/
Ten bez gumki to matryca/wzor do dorabiania kluczyka. Do tego jest blaszka z numerem identyfikacyjnym - pewnie do programowania immo.
Dowiadywalem sie o dorobienie kluczyka, ceny 250-300 zl - przy 300 na oryginalnym kluczyku Mitsubishi (180 zl za sam 'czysty' kluczyk).
Generalnie nie ma znaczenia 150 czy 300 zl. Mam oba kluczyki sprawne, problem jedynie z zawieszka. Auto stare i z kluczyka nikt strzelac nie bedzie. Nie planuje dorabiac, chce jakos nawiercic dziurke do zawieszenia na breloku.
[ Dodano: 21-08-2008, 15:04 ]
ps. sorki, blaszki w misku nie mam. Przy Nissanie byla - ale znow byly tylko 2 kluczyki, wiec pewnie to bylo oznaczenie kluczyka zeby ew. wiedzieli jaki dorobic. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:09
|
|
|
Ja przy 2 kluczyku mam taka czarna zawieszke z nr ale nr kluczyka to nie jest - chyba ze po tym aso identyfikuje, bo w briefie jest inny.Ten przy kluczyku ma chyba 4 cyfry |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:21
|
|
|
arekp napisał/a: | Zastanawialem sie wlasnie czy beda chcieli mi przeswietlic. Postanowilem jednak najpierw zapytac, byc moze ktos juz ma temat za soba. |
W prywatnym gabinecie RTG to ci zrobia co tylko zechcesz - w końcu płacisz za usługę - ja kiedyś prześwietlałem w kilku rzutach pewien moduł elektroniczny zatopiony w nieprzezroczystej żywicy - właśnie po to by wywiercić w nim dziurę w bezpiecznym miejscu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
szyszus1
Mitsumaniak
Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 78 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 22-08-2008, 23:51
|
|
|
Jeden kluczyk też mi się tak zrobił i po zdarciu całej gumy wygląda to tak:
Także po zdarciu tej gumy nie ma takiego metalu jak pokazałeś, jest natomiast ten plastik widoczny na zdjęciu. W pierwszej focie możemy zobaczyć w prawym górnym rogu wystający kawałek plastiku, który jest jeszcze głębiej - moim zdaniem to ta elektronika, choć jest to słabo widoczne na zdjęciach. Gdzieś w jakimś zakładzie dorabiania kluczy widziałem, że mieli właśnie takie uchwyty do sprzedania, było wiele marek ale mitsubishi akurat nie widziałem, porozglądaj się, po dowiaduj o tym... |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 23-08-2008, 00:01
|
|
|
Ooo ... dzieki Wlasnie tego nie bylem pewien, czy po bokach gumy mozna nawiercac.
Wychodzi na to, ze kicha Trzeba bedzie cos innego kombinowac.
[ Dodano: 23-08-2008, 00:14 ]
szyszus1, po nalozeniu na siebie Twojego i mojego zdjecia wychodzi na to, ze dziurki widoczne na moim probniku sa w tym samym miejscu co w Twoim kluczyku.
Moglbys sie poprzygladac, i powiedziec czy to co uzupelnia u Ciebie gorna dziurke to jest guma czy jakis plastik?
Mysle, ze jesli to jest plastik to nawiercenie w tym miejscu dziurki przez gume idealnie rozwiaze problem
[ Dodano: 23-08-2008, 00:18 ]
 |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
szyszus1
Mitsumaniak
Auto: Cari GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 78 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 23-08-2008, 00:38
|
|
|
Ja myślę, że to jest guma na 98% ale przez to chyba też by dobrze było, a jeśli nie to mógłbyś zrobić dziurkę po lewej stronie kluczka ze zdjęcia nr 1 (tam chyba nie ma nic co by było można uszkodzić) ale najlepszym rozwiązaniem chyba było by, żeby Ci dorobili ten uchwyt jak znajdziesz takie miejsce gdzie się to robi! Cieszę się, że mogłem pomóc i życzę powodzenia! |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-08-2008, 12:23
|
|
|
włożenie kluczyka do nowej gumy kosztuje 30 zł a może nawet taniej razem z immo ci przełożą. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
marke
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-08-2008, 09:27
|
|
|
do oryginalnego kluczyka dorobiłem uchwyt.Spinacz biurowy wygiąłem odpowiednio,coś na kształt rozciągniętej podkowy i wtopiłem w obudowę gorącą lutownicą.Trzyma lepiej niż klej.Jeżeli masz znajomego,który posiada lutownicę jest to kilka minut pracy.Estetyka w tym rozwiązaniu rzecz drugorzędna ale uchwyt trzyma bezproblemowo. |
_________________ Marke |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-08-2008, 11:15
|
|
|
Nie lepiej jest dorobić kluczyk bez imo ja płaciłem 40zł i przełożyć pestkę od imo.żeby sprawdzić czy masz imo wsadź klucz(TO METALOWE BEZ gumy) w stacyjkę przekręć go żeby kontrolki się zapaliły.Jeśli kontrolka od silnika nie zgaśnie znaczy się że masz imo.Pestka jest schowana w tej gumie czarnej z któregoś boku lewa lub prawa strona.W tej gumie jest zatopiony plastyk a w nim imo.Delikatnie ją rozetnij i będzie tam mała czarna pestka transponder od imo,który trzeba przełożyć do dorobionego klucza.U nas w serwisie nie opłaca się dorabiać klucza bo oni i tak korzystają z punktów dorabiania w danym mieście.Sam serwis dostarcza tylko surówkę klucza za 170zł a dorabiają go na mieście.W Niemczech koszt kluczyka to 30euro!!!!. |
|
|
|
 |
|