Stozkowy filtr powietrza... |
Autor |
Wiadomość |
Mati88 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2008, 22:22 Stozkowy filtr powietrza...
|
|
|
Witam wszystkich. ostatnio kupilem co colcika nowy stozkowy filtr powietrza no i po jego zalozeniu auto nie chodzi tak jak przed tem:(
nie wiem wiem dlaczego? moze dlatego ze dostaje zamolo powietrza czy co.
jak go zapalam to chodzi tak jak by mial zaraz zgasnąc bardzo niskie obroty ma i zapala sie ta pomaranczowa kontrolka od silnika.
prosze o POMOC |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 08-07-2008, 23:22
|
|
|
a kupiłeś kompletny dolot dedykowany do tego modelu, czy po prostu zdjąłeś puszkę i założyłeś filtr i filtr zasysa gorące powietrze?. Generalnie kilku inżynierów przeliczyło cały układ zasilania że będzie puszka z filtrem i dla takiej opcji jest zestrojona elektronika. Teraz jak założyłeś filtr to powietrza może być za mało, może go być za dużo... no widać generalnie że elektronika wyczaiła jakieś nieprawidłowości. Może należy więc tę elektronikę poinformować o zmianach w układzie dolotowym?
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Mati88 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2008, 23:32
|
|
|
szczerze mowiac to kupilem sam filtr myslalem ze to wystarczy ale teraz wiem ze chyba nie czyli musial bym zrobic jakas obudowe do tego filtra czy jak??? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
maanius
Nowy Forumowicz pędż moj bolidzie :D
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 22 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2008, 08:34
|
|
|
Krótkie pytanie -założyłeś filtr za przepływomierzem czy zdjąłeś wszystko i bezpośrednio na rurę go wcisnąłeś ?
Do colta 1,6 powinieneś mieć adapter/przejście z przepływki na stożek |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
Ostatnio zmieniony przez 22-08-2008, 09:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2008, 08:58
|
|
|
piotras napisał/a: | Krótkie pytanie -założyłeś filtr za przepływomierzem czy zdjąłeś wszystko i bezpośrednio na rurę go wcisnąłeś ? Do colta 1,6 powinieneś mieć adapter/przejście z przepływki na stożek | W 1,3 nie ma przepływomierza. |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2008, 09:02
|
|
|
Ale ma napisane że to 1,6 |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2008, 09:08
|
|
|
piotras napisał/a: | Ale ma napisane że to 1,6 | Ach, to tyczyło się autoara wątku, a nie maanius. Już wszystko jasne. Pogrubię Twoją wypowiedź o adapterze - będzie wyraźniej. |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2008, 09:28
|
|
|
maanius napisał/a: | ja poruszam sie modelem 1.3 i dolot u mnie wyglada tak http://img246.imageshack....dscn0038nr4.jpg i jest ona wymierzony przez mechanika ktory zajmoje sie konstrukcja ukladow dolotowych
zasys powietrza z po za komory silnika i porzadny filtr to podstawa! pozniej odpowiednia rura... |
gorszego miejsca nie mozna znalezc na filtr, radze zmienic "mechanika" |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 22-08-2008, 09:44
|
|
|
no wlasnie tez nie wiem czy pozycja nad kolektorem wydechowym (czyli chyba najcieplejsze miejsce w komorze silnika) to najlepszy pomysl, nawet mimo tego ze dochodzi tam rura z zimnym powietrzem.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 22-08-2008, 11:31
|
|
|
Ja bym zamontował stożek inaczej niż maanius. Zostawił bym go za akumulatorem i zrobił wlot w masce. To powinno być jedne z najchłodniejszych miejsc podczas pracy rozgrzanego silnika. A rurę z dolotu odgrodził blachą lub owinął jakąś matą odporną na ciepło. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
maanius
Nowy Forumowicz pędż moj bolidzie :D
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 22 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23-08-2008, 12:03
|
|
|
maanius napisał/a: | rzecz tym ze kolektor wydechowy bedzie w krotce izolowany specjalnym bandarzem termoszczelny, wiec sadze ze miejsce jest dobre:) poza tym dla odpowiednio dlugiej rury jak jest potrzebna ciezko znalesc dobre ulozenie bez giecia jej po 600 razy... czekam na inne propozycje ulozenia w taki razie, wloty na masce odpadaj w przedbiegach |
Pomijam watek ze takie doloty chciales sprzedawac na coltmanii... wciskajac to ludzim, nastepny szczegół dolot jest zrobiony z power rury od kibla (pcv w komorze silnika bomba )
http://www.coltmania.fora...tozek,3163.html
Chlopie to co zorbiles (twoj mechanik) tylko i wylacznie swiadczy o waszej niewiedzy!!! Jak mozna filtr umiescic niemal na kolektorze wydechowym ktory nagrzewa sie do okolo 700stopni Celcjusza!!! Temat powinnien sie nazywac "JAK NIE MONTOWAŻ DOLOTU"
Izolacją nazywasz ten kawalek tasmy aluminiowej przyklejonej na kolektor??? Bo bandazu tam nie widze... Wiesz kiedy by to "mogło" (choć watpie) miec jakis minimalny sens. JAkbyś mógł polożyc reke na kolektorze przy rozgrzanym silniku i wtedy mozesz stweirdzic ze to sie nie nagrzewa!!!
Myslalem ze w koncu zrozumiales, ale widze ze dalej na sile probujesz cos udowodnic. Chcesz jezdzij tak ALE NIE PROBUJ TEGO SPRZEDAWAC!!!
[ Dodano: 23-08-2008, 14:22 ]
Mati88 napisał/a: | szczerze mowiac to kupilem sam filtr myslalem ze to wystarczy ale teraz wiem ze chyba nie czyli musial bym zrobic jakas obudowe do tego filtra czy jak??? |
Zacznijmy moze od tego jaki to jest filtr stozkowy? Jesli jakis z allegro za 40zl to nie ma tematu. Jedynie co mozesz uzyskac przez zalozenie takiego stozka to duze prawdopodobienstwo uszkodzenia silnika.
Tak samo kwestia zamontowania stozka. NAjlepiej pokaz zdjecie. Bo nie bedziemy gdybac...
Po trzecie nic dziwnego ze silnik zamula. Po każdej ingerencji w dolot trzeba zresetowac kompa (o resecie byly inne watki) zeby dostosowal sie do nowych warunkow. |
|
|
|
 |
maanius
Nowy Forumowicz pędż moj bolidzie :D
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 22 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23-08-2008, 21:39
|
|
|
qrde, kleju kiedy sie nauczysz czytac? nie ma bo bedzie (mowa o bnadarzu izolacyjnym) ... nie wiem czy ty moze po prostu omijasz nie wygodne Ci slowa czy jak? proponuje zrobic na coltmani i tutaj jakas sciepke dla Ciebie na okulary, albo od razu moze operacje, bo jak bedziesz mial nosic takie denka od jaboli, to jeszcze nos Ci pokrzywi, a tego bys my nie chcieli pozdrawiam i mam nadzieje ze nie jezdzisz skoro tak zle widzisz... |
_________________ http://img139.imageshack....pict0538zn6.jpg
http://img339.imageshack....pict0560wi5.jpg
http://img139.imageshack....pict0542yf8.jpg
tak bylo...male zamiany w trakcie ci co widzieli wiedza o co chodzi:) |
Ostatnio zmieniony przez maanius 24-08-2008, 00:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|