Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stozkowy filtr powietrza...
Autor Wiadomość
Mati88
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 22:22   Stozkowy filtr powietrza...

Witam wszystkich. ostatnio kupilem co colcika nowy stozkowy filtr powietrza no i po jego zalozeniu auto nie chodzi tak jak przed tem:(
nie wiem wiem dlaczego? moze dlatego ze dostaje zamolo powietrza czy co.
jak go zapalam to chodzi tak jak by mial zaraz zgasnąc bardzo niskie obroty ma i zapala sie ta pomaranczowa kontrolka od silnika.
prosze o POMOC
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 08-07-2008, 23:22   

a kupiłeś kompletny dolot dedykowany do tego modelu, czy po prostu zdjąłeś puszkę i założyłeś filtr i filtr zasysa gorące powietrze?. Generalnie kilku inżynierów przeliczyło cały układ zasilania że będzie puszka z filtrem i dla takiej opcji jest zestrojona elektronika. Teraz jak założyłeś filtr to powietrza może być za mało, może go być za dużo... no widać generalnie że elektronika wyczaiła jakieś nieprawidłowości. Może należy więc tę elektronikę poinformować o zmianach w układzie dolotowym?
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Mati88
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2008, 23:32   

szczerze mowiac to kupilem sam filtr myslalem ze to wystarczy ale teraz wiem ze chyba nie czyli musial bym zrobic jakas obudowe do tego filtra czy jak???
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-07-2008, 23:52   

Nie wiem czy Ci to pomoze, ale polecam temat: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8929 tak na poczatek...
 
 
maanius 
Nowy Forumowicz
pędż moj bolidzie :D

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-08-2008, 01:17   

ja poruszam sie modelem 1.3 i dolot u mnie wyglada tak http://img246.imageshack....dscn0038nr4.jpg i jest ona wymierzony przez mechanika ktory zajmoje sie konstrukcja ukladow dolotowych
zasys powietrza z po za komory silnika i porzadny filtr to podstawa! pozniej odpowiednia rura...
_________________
http://img139.imageshack....pict0538zn6.jpg
http://img339.imageshack....pict0560wi5.jpg
http://img139.imageshack....pict0542yf8.jpg
tak bylo...male zamiany w trakcie :D ci co widzieli wiedza o co chodzi:)
 
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2008, 08:34   

Krótkie pytanie -założyłeś filtr za przepływomierzem czy zdjąłeś wszystko i bezpośrednio na rurę go wcisnąłeś ?
Do colta 1,6 powinieneś mieć adapter/przejście z przepływki na stożek
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
Ostatnio zmieniony przez 22-08-2008, 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2008, 08:58   

piotras napisał/a:
Krótkie pytanie -założyłeś filtr za przepływomierzem czy zdjąłeś wszystko i bezpośrednio na rurę go wcisnąłeś ? Do colta 1,6 powinieneś mieć adapter/przejście z przepływki na stożek
W 1,3 nie ma przepływomierza.
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2008, 09:02   

Ale ma napisane że to 1,6
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2008, 09:08   

piotras napisał/a:
Ale ma napisane że to 1,6
Ach, to tyczyło się autoara wątku, a nie maanius. Już wszystko jasne. Pogrubię Twoją wypowiedź o adapterze - będzie wyraźniej. :wink:
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2008, 09:28   

maanius napisał/a:
ja poruszam sie modelem 1.3 i dolot u mnie wyglada tak http://img246.imageshack....dscn0038nr4.jpg i jest ona wymierzony przez mechanika ktory zajmoje sie konstrukcja ukladow dolotowych
zasys powietrza z po za komory silnika i porzadny filtr to podstawa! pozniej odpowiednia rura...


gorszego miejsca nie mozna znalezc na filtr, radze zmienic "mechanika"
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 22-08-2008, 09:44   

no wlasnie tez nie wiem czy pozycja nad kolektorem wydechowym (czyli chyba najcieplejsze miejsce w komorze silnika) to najlepszy pomysl, nawet mimo tego ze dochodzi tam rura z zimnym powietrzem.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 22-08-2008, 11:31   

Ja bym zamontował stożek inaczej niż maanius. Zostawił bym go za akumulatorem i zrobił wlot w masce. To powinno być jedne z najchłodniejszych miejsc podczas pracy rozgrzanego silnika. A rurę z dolotu odgrodził blachą lub owinął jakąś matą odporną na ciepło.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
maanius 
Nowy Forumowicz
pędż moj bolidzie :D

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-08-2008, 00:02   

rzecz tym ze kolektor wydechowy bedzie w krotce izolowany specjalnym bandarzem termoszczelny, wiec sadze ze miejsce jest dobre:) poza tym dla odpowiednio dlugiej rury jak jest potrzebna ciezko znalesc dobre ulozenie bez giecia jej po 600 razy... czekam na inne propozycje ulozenia w taki razie, wloty na masce odpadaj w przedbiegach
_________________
http://img139.imageshack....pict0538zn6.jpg
http://img339.imageshack....pict0560wi5.jpg
http://img139.imageshack....pict0542yf8.jpg
tak bylo...male zamiany w trakcie :D ci co widzieli wiedza o co chodzi:)
 
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 23-08-2008, 12:03   

maanius napisał/a:
rzecz tym ze kolektor wydechowy bedzie w krotce izolowany specjalnym bandarzem termoszczelny, wiec sadze ze miejsce jest dobre:) poza tym dla odpowiednio dlugiej rury jak jest potrzebna ciezko znalesc dobre ulozenie bez giecia jej po 600 razy... czekam na inne propozycje ulozenia w taki razie, wloty na masce odpadaj w przedbiegach


Pomijam watek ze takie doloty chciales sprzedawac na coltmanii... wciskajac to ludzim, nastepny szczegół dolot jest zrobiony z power rury od kibla (pcv w komorze silnika :mrgreen: bomba )
http://www.coltmania.fora...tozek,3163.html

Chlopie to co zorbiles (twoj mechanik) tylko i wylacznie swiadczy o waszej niewiedzy!!! Jak mozna filtr umiescic niemal na kolektorze wydechowym ktory nagrzewa sie do okolo 700stopni Celcjusza!!! Temat powinnien sie nazywac "JAK NIE MONTOWAŻ DOLOTU"
Izolacją nazywasz ten kawalek tasmy aluminiowej przyklejonej na kolektor??? Bo bandazu tam nie widze... Wiesz kiedy by to "mogło" (choć watpie) miec jakis minimalny sens. JAkbyś mógł polożyc reke na kolektorze przy rozgrzanym silniku i wtedy mozesz stweirdzic ze to sie nie nagrzewa!!!

Myslalem ze w koncu zrozumiales, ale widze ze dalej na sile probujesz cos udowodnic. Chcesz jezdzij tak ALE NIE PROBUJ TEGO SPRZEDAWAC!!!

[ Dodano: 23-08-2008, 14:22 ]
Mati88 napisał/a:
szczerze mowiac to kupilem sam filtr myslalem ze to wystarczy ale teraz wiem ze chyba nie czyli musial bym zrobic jakas obudowe do tego filtra czy jak???


Zacznijmy moze od tego jaki to jest filtr stozkowy? Jesli jakis z allegro za 40zl to nie ma tematu. Jedynie co mozesz uzyskac przez zalozenie takiego stozka to duze prawdopodobienstwo uszkodzenia silnika.

Tak samo kwestia zamontowania stozka. NAjlepiej pokaz zdjecie. Bo nie bedziemy gdybac...

Po trzecie nic dziwnego ze silnik zamula. Po każdej ingerencji w dolot trzeba zresetowac kompa (o resecie byly inne watki) zeby dostosowal sie do nowych warunkow.
 
 
 
maanius 
Nowy Forumowicz
pędż moj bolidzie :D

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-08-2008, 21:39   

qrde, kleju kiedy sie nauczysz czytac? nie ma bo bedzie (mowa o bnadarzu izolacyjnym) ... nie wiem czy ty moze po prostu omijasz nie wygodne Ci slowa czy jak? proponuje zrobic na coltmani i tutaj jakas sciepke dla Ciebie na okulary, albo od razu moze operacje, bo jak bedziesz mial nosic takie denka od jaboli, to jeszcze nos Ci pokrzywi, a tego bys my nie chcieli :) pozdrawiam i mam nadzieje ze nie jezdzisz skoro tak zle widzisz...
_________________
http://img139.imageshack....pict0538zn6.jpg
http://img339.imageshack....pict0560wi5.jpg
http://img139.imageshack....pict0542yf8.jpg
tak bylo...male zamiany w trakcie :D ci co widzieli wiedza o co chodzi:)
Ostatnio zmieniony przez maanius 24-08-2008, 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.