Przesunięty przez: Hubeeert 16-07-2006, 00:34 |
kolektor |
Autor |
Wiadomość |
sqbee [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2006, 16:21 kolektor
|
|
|
Mam problem..po początkowych kłopotach z pracą silnika postanowiłem zajrzeć do środka no i okazało sie, że mam maksymalnie popękany kolektor (przyczyna: zapewne w zimie popsuty termostat) No i mam problem, gdzie mogę dostać(w warszawie/okolice) takowy kolektor do mitsubishi lancera '92//12v (4g15)
znajdę nowy gdzieś w autoryzowanym serwisie?!
może można ten pospawać? czy ktoś robił już coś takiego?
byłem na szrocie i nie mają do 12v mitsubishi, może można przypasować z jakiegoś innego samochodu?
Z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam:) i witam na forum |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-04-2006, 19:02
|
|
|
Stożek wstawić I będzie po kłopocie. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
sqbee [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2006, 20:08
|
|
|
eeee ale jak to?nie znam sie zabardzo, wiec co to da jak popekany jest kolektor wydechowy? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
sqbee [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2006, 21:51
|
|
|
okej, dzięki #wichura1..a tak przy okazji spawał już ktoś kolektor?daje rade? czy nie zawracać sobie tym tyłka? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2006, 09:17
|
|
|
Kolega spawał - rozwiązanie na bardzo krótką metę (pękający kol. wyd. w 4G15 to - można powiedzieć - norma). |
|
|
|
 |
Doniu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2006, 08:59
|
|
|
Tak jak mówisz Krzyzak. Brat miał taki problem. Niestety pospawany długo nie wytrzymał i gdzieś znowu lekko przedmuchuje. Zgodzę się również z tym że to może być norma, bo kolkakrotnie spotkałem się z tym problemem w 4G15 |
|
|
|
 |
regis72 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2006, 21:41
|
|
|
Ja spawałem w 4g13. Do tej pory przejeździł 15000, ale już widać pęknięcie wzdłuż spawu. Pewnie niedługo trzeba będzie wymienić. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 04-04-2006, 22:05
|
|
|
To jeszcze moje pięć groszy...
Tak jak Krzyżak napisał pekające kolektory to norma w Miśkach 88-92`... spawanie hm... mało kto umie dobrze pospawac żeliwo tego typu... także jest to na krótką metę....
Jako że jestem z wykształcenia metalurgiem-odlewnikiem oraz z zawodu... to troszke pocwaniakuje -
Przy kolektorze wydechowym widać duże blędy w projektowaniu płyt podmodelowych co daje efekt niedorobionego technologicznie odlewu... przesztywnionego.... zaznaczam że żeliwo leje sie generalnie w fomach piaskowych lub skorupowych (różnego rodzaju) - przez dość długi czas jest OK - ale w materiale zachądzą wydłuuuużone w czasie przemiany - tym bardziej że jest on poddawany udarom termicznym - rozrosty ziarna, koagulacje, koalescencje, jodełkowanie itd.... to zaś powoduje powstawanie naprężeń wenętrznych w odlewie (kolektorze) które w żaden sposób nie moga byc kompensowane za pośrednictwem technologiczności odlewu...
Dokładnie mówiąc - przesztywniona jest część gdzie przykręcamy do głowicy - a wystarczyłoby poprostu aby każda "rurka" była osobno a nie połączona w jedna "belkę: - zdałyby egzamin nawet naciecia pomiędzy "otworami" - taki poprostu półzabieg dla spartolonego odlewu.....- z resztą - zwróćcie uwagę że jak odkręcicie kolektor i przłożycie liniał gdzie przylega kolektor do głowicy będzie łuk a nie prosta...
Dobra starczy tego bo ledwo Żyje....
Kolektor wymienić na niepopękany - ale przed założeniem na NOWĄ uszczelkę oddać do planowania płaszczyznę przylegania...
AAA zapomniałem dodać - aby niewystepowały zmiany w strukturze żeliwa z biegiem czasu stosuje sie żeliwa mocno modyfikowane, sferoidalne...i takie tam różne... - oddatkowo przed oddaniem na obróbke mechaniczna odlew jest poddawany odkuwaniu, srutowaniu... - ale to już inna bajka ponieważ odlew jest wtedy tylko półfabrykatem i jeszcze jedno że nie może byc "pusty" w sensie - przy odlewaniu nie stosuje sie rdzeni... a póżniej to sie to nazywa odkówka poddana obr. mechanicznej...
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 04-04-2006, 22:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 09-04-2006, 12:59
|
|
|
Ja ze dwa lata temu mialem spawany kolektor wydechowy w 4G15 12V i tak jak wszyscy twierdze ze nie ma sensu spawac bo bardzo krotko wytrzymuje takie rozwiazanie. Nie zawracaj wiec sobie tym glowy tylko kup jakis uzywany. |
_________________
 |
|
|
|
 |
chwalow [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2006, 11:23 kolektor
|
|
|
Witajcie
Przerabiałem ten temat osobiście na moim 4G15...
Ostatecznie udało mi się nabyć taki kolektor za 100 PLN ze złomu w całości ale znalezienie tego kolektora graniczy niemalże z cudem....Do zwykłych motorów gaźnikowych są od ręki.
Ja w rozpaczy wymyśliłem wraz z moim znajomym który prowadzi serwis tłumików aby zrobić go z rurek wygiętych na gorąco trzeba tylko dorobić tą listwe do której przychodzą szpilki mocujące kolektor w silniku...pozostaje jeszcze kwestia wyprofilowania gardzieli - jak to ładnie nazwaliśmy - czyli miejsca gdzie będzie otwór na sonde lambde. Całośc z robocizną wychodziła 350 PLN. Ale najlepiej z uporem maniaka szukać po allegro i szrotach. Na szrotowiskach nawet czasami niewiedzą że mają coś takiego przy silniku na półce.
pozdrawiam i powdzenia |
|
|
|
 |
|