Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-07-2006, 00:34
kolektor
Autor Wiadomość
sqbee
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2006, 16:21   kolektor

Mam problem..po początkowych kłopotach z pracą silnika postanowiłem zajrzeć do środka no i okazało sie, że mam maksymalnie popękany kolektor (przyczyna: zapewne w zimie popsuty termostat) No i mam problem, gdzie mogę dostać(w warszawie/okolice) takowy kolektor do mitsubishi lancera '92//12v (4g15)
znajdę nowy gdzieś w autoryzowanym serwisie?!
może można ten pospawać? czy ktoś robił już coś takiego?
byłem na szrocie i nie mają do 12v mitsubishi, może można przypasować z jakiegoś innego samochodu?
Z góry dzięki za odpowiedź

pozdrawiam:) i witam na forum :)
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-04-2006, 19:02   

Stożek wstawić :) I będzie po kłopocie.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
sqbee
[Usunięty]

  Wysłany: 01-04-2006, 20:08   

eeee ale jak to?nie znam sie zabardzo, wiec co to da jak popekany jest kolektor wydechowy?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-04-2006, 23:18   

Pogadaj z tym gościem: http://allegro.pl/item935...r_kolektor.html jak nie, skontaktuj się z Japaneze, albo pogadaj z Xedosem
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
sqbee
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2006, 21:51   

okej, dzięki :) #wichura1..a tak przy okazji spawał już ktoś kolektor?daje rade? czy nie zawracać sobie tym tyłka?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-04-2006, 09:17   

Kolega spawał - rozwiązanie na bardzo krótką metę (pękający kol. wyd. w 4G15 to - można powiedzieć - norma).
 
 
Doniu
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2006, 08:59   

Tak jak mówisz Krzyzak. Brat miał taki problem. Niestety pospawany długo nie wytrzymał i gdzieś znowu lekko przedmuchuje. Zgodzę się również z tym że to może być norma, bo kolkakrotnie spotkałem się z tym problemem w 4G15 :(
 
 
regis72
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2006, 21:41   

Ja spawałem w 4g13. Do tej pory przejeździł 15000, ale już widać pęknięcie wzdłuż spawu. Pewnie niedługo trzeba będzie wymienić.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-04-2006, 22:05   

To jeszcze moje pięć groszy...

Tak jak Krzyżak napisał pekające kolektory to norma w Miśkach 88-92`... spawanie hm... mało kto umie dobrze pospawac żeliwo tego typu... także jest to na krótką metę....

Jako że jestem z wykształcenia metalurgiem-odlewnikiem oraz z zawodu... to troszke pocwaniakuje -
Przy kolektorze wydechowym widać duże blędy w projektowaniu płyt podmodelowych co daje efekt niedorobionego technologicznie odlewu... przesztywnionego.... zaznaczam że żeliwo leje sie generalnie w fomach piaskowych lub skorupowych (różnego rodzaju) - przez dość długi czas jest OK - ale w materiale zachądzą wydłuuuużone w czasie przemiany - tym bardziej że jest on poddawany udarom termicznym - rozrosty ziarna, koagulacje, koalescencje, jodełkowanie itd.... to zaś powoduje powstawanie naprężeń wenętrznych w odlewie (kolektorze) które w żaden sposób nie moga byc kompensowane za pośrednictwem technologiczności odlewu...
Dokładnie mówiąc - przesztywniona jest część gdzie przykręcamy do głowicy - a wystarczyłoby poprostu aby każda "rurka" była osobno a nie połączona w jedna "belkę: - zdałyby egzamin nawet naciecia pomiędzy "otworami" - taki poprostu półzabieg dla spartolonego odlewu.....- z resztą - zwróćcie uwagę że jak odkręcicie kolektor i przłożycie liniał gdzie przylega kolektor do głowicy będzie łuk a nie prosta...

Dobra starczy tego bo ledwo Żyje....

Kolektor wymienić na niepopękany - ale przed założeniem na NOWĄ uszczelkę oddać do planowania płaszczyznę przylegania...

AAA zapomniałem dodać - aby niewystepowały zmiany w strukturze żeliwa z biegiem czasu stosuje sie żeliwa mocno modyfikowane, sferoidalne...i takie tam różne... - oddatkowo przed oddaniem na obróbke mechaniczna odlew jest poddawany odkuwaniu, srutowaniu... - ale to już inna bajka ponieważ odlew jest wtedy tylko półfabrykatem i jeszcze jedno że nie może byc "pusty" w sensie - przy odlewaniu nie stosuje sie rdzeni... a póżniej to sie to nazywa odkówka poddana obr. mechanicznej...


Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 04-04-2006, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 09-04-2006, 12:59   

Ja ze dwa lata temu mialem spawany kolektor wydechowy w 4G15 12V i tak jak wszyscy twierdze ze nie ma sensu spawac bo bardzo krotko wytrzymuje takie rozwiazanie. Nie zawracaj wiec sobie tym glowy tylko kup jakis uzywany.
_________________

 
 
 
chwalow
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2006, 11:23   kolektor

Witajcie
Przerabiałem ten temat osobiście na moim 4G15...
Ostatecznie udało mi się nabyć taki kolektor za 100 PLN ze złomu w całości ale znalezienie tego kolektora graniczy niemalże z cudem....Do zwykłych motorów gaźnikowych są od ręki.
Ja w rozpaczy wymyśliłem wraz z moim znajomym który prowadzi serwis tłumików aby zrobić go z rurek wygiętych na gorąco trzeba tylko dorobić tą listwe do której przychodzą szpilki mocujące kolektor w silniku...pozostaje jeszcze kwestia wyprofilowania gardzieli - jak to ładnie nazwaliśmy - czyli miejsca gdzie będzie otwór na sonde lambde. Całośc z robocizną wychodziła 350 PLN. Ale najlepiej z uporem maniaka szukać po allegro i szrotach. Na szrotowiskach nawet czasami niewiedzą że mają coś takiego przy silniku na półce.
pozdrawiam i powdzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.