'szarpanie' przy ok. 1250obr |
Autor |
Wiadomość |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-09-2008, 11:22 'szarpanie' przy ok. 1250obr
|
|
|
Jak w temacie.
Np. rozpędzę się, odpuszczę gaz, toczę się, jak obroty osiągną ok. 1250 czuję 'szarpanie'.
Powyżej i poniżej jest wszystko ok.
W gruncie rzeczy na 5, bo na tym biegu się najczęściej toczę z górki.
Jeszcze bym miał punkt zaczepienia gdyby się to działo przy wciśniętym gazie, ale na odpuszczonym ??? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2008, 11:59
|
|
|
1250 rpm? przy 1500 załączają się wtryski przy jeździe z puszczonym gazem - przy zabrudzonych wtryskach pojawiają się 'szarpnięcia' - bardziej słyszalne niż odczuwalne..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-09-2008, 12:17
|
|
|
???
mógłbyś dokładniej - co znaczy 'ruszają wtryski ?
podtrzymanie obrotów ? w tym v6 jest przecież przy ok. 600obr., 900 jak idzie sprężarka klimy.
Aha - szarpanie jest bardzo delikatne, odczuwalne jak nierówności na drodze. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2008, 13:04
|
|
|
Jak zwalniasz na biegu z puszczonym gazem wtryski nie podają paliwa (czas otwarcia 0 ms). Dopiero po spadnięciu poniżej 1500 rpm zaczynają podawać dawki takie jak na biegu jałowym (czas otwarcia ok. 2 ms), co może być odczuwane jako delikatne podszarpywanie jeżeli dawki nie są precyzyjne |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-09-2008, 15:07
|
|
|
eee, jesteś pewien że w TYM silniku podtrzymywanie rusza już od 1500 ??
Dziwne. To niweluje sensowność ekonomiczną 'toczenia' na biegu - ekonomiczniej wychodzi na sprzęgle/luzie - 600 obr vs 1500 !
Właśnie jeździłem - to 'szarpanie' jest pomiędzy 1250 a 1000. I jest bardzo delikatne.
W gruncie rzeczy pasuje Twoje wyjaśnienie, ale że aż od 1500 już plują wtryski to mnie się wierzyć nie chce... |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-09-2008, 22:51
|
|
|
Innaczej moglo by sie okazać że na jalowym jak bys go przegazował to by elektronika mogła nie zdązyć z podtrzymaniem i zgasnol bym wiec musi zaczynac wtryskiwac paliwo przed osiagnieciem minimalnych obrotow
Krzychu |
|
|
|
 |
|