Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Filtr powietrza stożkowy
Autor Wiadomość
Cristopfer
[Usunięty]

  Wysłany: 12-09-2008, 20:27   [Cari 1.6] Filtr powietrza stożkowy

Witam!!!

Czy ma ktoś w swoim "michu" założony filtr powietrza stożkowy. Czy to prawda, że auto,
po założeniu takiego filtra, ma większego powera.
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2008, 20:36   Re: Filtr powietrza stożkowy

Cristopfer napisał/a:
Witam!!!

Czy ma ktoś w swoim "michu" założony filtr powietrza stożkowy. Czy to prawda, że auto,
po założeniu takiego filtra, ma większego powera.


Jeżeli jest to robota domorosłego "tunera" to taka to prawda, jak to, że mikołaj wchodzi do domu kominem i zostawia Ci prezent pod choinką, októry poprosiłeś w liście :) Ale to tylko moje zdanie.
Jeśli w seryjnym aucie zmieniłes tylko filtr na stozkowy za 50zł to wybacz, ale nic Ci to nie da.
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 12-09-2008, 20:44   

Będzie ładniej wyglądać.

Ale gdyby poprowadzić też do niego zimnie powietrze to może z 0,5 KM więcej by się wykrzesało :mrgreen:
Według mnie gra nie warta świeczki.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2008, 11:23   

Moim zdaniem lepiej kupic sportowa wkladke k&n i do seryjnej puszki doprowadzic zimne powietrze. No i dzwiek sie poprawia :D Tylko w seryjnym aucie jesli beda przyrosty to raczej nieodczuwalne.
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 13-09-2008, 11:51   

Po pierwsze - wkład, nawet sportowy dźwięku nie zmieni, a też niewiele poprawi.
Po drugie - wałkowane to już buło miliony razy, na milionie różnych for (tym także). Ludzie przestańcie wreszcie traktować filtr stożkowy jako garażowy tuning i sposób na ulepszenie czegokolwiek w swoim aucie. Filtr stożkowy to tylko element całego systemu, który musi być przebudowany, aby miało to sens. Poczytaj sobie trochę o modyfiakacjach dolotu, a dopiero potem zadawaj pytania jeśli czegoś nie zrozumiesz. Ułatwię Ci nawet to zadanie.

Na początek
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/7
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 13-09-2008, 11:55   

filtr stozkowy da w tym momencie tylko jedno - fajny dzwik zasysanego powietrza :)
i to tez jeszcze firmowy bo tanie g.... z allegro to nic nie dadza
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 11:58   

a.m.o.s napisał/a:
Po pierwsze - wkład, nawet sportowy dźwięku nie zmieni, a też niewiele poprawi.

Jasne sam wklad nic nie zmieni. Ale jak doprowadzisz do niego zimne powietrze odpowiednio gruba rura to juz tak. Niektorzy po zamontowaniu wkladki sportowej robia nawet dziury w puszce zeby dzwiek sie poprawil :D
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 15-09-2008, 22:03   

Miałem stożek w Colt-cie 97 1,6 i tak naprawde tylko dzwięk się zmienił i to naprawde na ciekawy jak by tam było z 2,5 litra :D więc tylko efekty dzwiękowe-ładnie basowo silniczek mruczy!!!
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Konop44 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A Avance 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 102
Skąd: Lublin/Naas
Wysłany: 16-09-2008, 00:46   

Tez sie nad tym zastanawialem ale to http://bluebox.zary.com.p...ykuly/art_9.htm rozwialo moje watpliwosci. nie dziekuje...
_________________

 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-09-2008, 01:45   

Widze prawie sami przeciwnicy :( .

Bo trzeba wiedziec jak to zrobić:
Ja zapraszam tutaj.
http://www.japanprostreet.pl/viewtopic.php?t=489

http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy

http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy

http://www.honda.slask.pl...iltr+sto%BFkowy
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 16-09-2008, 08:58   

znaczy przeciwnicy... raczej wybijacze z glowy, ze bedzie tanio i rewelacyjnie. Samo zalozenie stozka da "nic" a moze popsuc. Ktoś tutaj chyba nawet pisał że stożek + dobrze zrobiony dolot to tak od 1000 pln. Druga sprawa, że samym stożkiem odetkaliśmy dolot, ale teraz wypadałoby tą większą ilość gazów odprowadzić, a więc kilejne pewnie w przypadku wydechu, kilka tys pln. Efekt? zyskalismy kilka % mocy a juz wydalismy kilka tys pln... Ptanie czy te kilka % az tak poczujemy, czy nie "taniej" kupilibysmy te KM kupujac auto z mocniejszym silnikiem?
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-09-2008, 09:28   

Stożek plus dolot to koszt ok 300 zł.
Czy ktokolwiek z wypowiadajacych sie tutaj zakładał takie cos, lub jeździł takim samochodem.
Stozek i dolot to pierwsza modyfikacja jaka wszyscy robia.
Da napewno wiecej aniżeli strumienica.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 16-09-2008, 09:39   

miałem i jeżdziłem i po jednym sezonie sprzedałem na allegro, żeby za dużo nie stracić. Mój brat miał w Ibizie stożek z dolotem i też po jakimś czasie (ale więcej niz jeden sezon) sprzedał i wrócił do zwykłej puszki z filtrem papierowym (choć w przypadku Ibizy efekty dzwiekowe byly lepsze). Poza dźwiękiem nie odnotowałem żadnych plusów, a na naszych zasyfionych drogach miałem dość czyszczenia tego.
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 16-09-2008, 21:15   

spotkałem się już z sytuacją kiedy stożek nie ma zimniego dolotu oraz obudowy, auto na dolnych obrotach jest o wiele słabsze czyli mół, a do tego przez takie rozwiązanie silnik łapie o wiele więcej syfu co wpływa na żywotność jednostki :!:

[ Dodano: 16-09-2008, 21:18 ]
co do strumiennicy to po zdjęciu kata pozwala przejść przegląd :D oraz wycisza metaliczny dzwięk po zdemontowaniu kata!!

[ Dodano: 16-09-2008, 21:23 ]
Aha mówie o muleniu w silniku GDI i sorki za tamtego muła :)
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2008, 21:35   

SHARK1979 napisał/a:
silnik łapie o wiele więcej syfu co wpływa na żywotność jednostki

Niby w jaki sposob? Zauwazylem ze na forum panuje opinia ze to co zrobilo mitsubishi musi byc za...ste i nie da sie tego poprawic. Fakt jest taki ze jesli zrobimy dobry dolot (nie koniecznie ze stozkiem) na pewno nie bedzie gorzej. Jesli natomiast utneimy kawalek rury od dolotu i zalozymy stozek zaraz przy silniku to nie moze byc dobrze. Zauwazcie ze w silnikach niedoladowanych gdzie nie ma ic stozek zazwyczaj siedzi w nadkolu bo tam lapie najwiecej zimnego powietrza ale tez najbardziej sie brudzi i trzeba go czesciej czyscic. Dobra alternatywa dla tego rozwiazania jest poprowadzenie do seryjnej puszki powietrza rury z zimnym powietrzem i wsadzenie do niej sportowej wkladki. Mamy wtedy dobrze izolowany termicznie dolot i do tego chwyt z zimnym powietrzem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.