Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] [SILNIK] Szarpie po montażu LPG
Autor Wiadomość
wiktor7714 
Nowy Forumowicz

Auto: space star
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: kartuzy
  Wysłany: 10-09-2008, 20:23   [MSS 1.6] [SILNIK] Szarpie po montażu LPG

POMOCY.WSZYSTKO BYLO OK.DO MONTARZU INST.GAZOWEJ TERAZ GDY SILNIK JEST ZIMNY TO SZARPIE NA BENZYNIE I GAZIE A OBROTOMIERZ SOBIE LATA PO TARCZY GDY WSKAZNIK TEMP. PRZEKROCZ 1\3 TO WSZYSTKIE OBJAWY USTEPUJA.RATUJCIE MOZE KTOS MIAL TAKI PROBLEM MOJ INSTALATOR ROZKLADA RECE.
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 11-09-2008, 22:15   

jak nie potrafi naprawić problemu, to zażądaj zwrotu kasy i wymontowania instalki - kłopot zniknie ;)
_________________

 
 
 
wiktor7714 
Nowy Forumowicz

Auto: space star
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: kartuzy
Wysłany: 12-09-2008, 16:24   

dzieki ale sadze ze to nie zjego winy.pozatym sam juz wyja gaz i objawt pozostaly poprostu gdy silnik jest zimny to szarpie a obrotomierz szaleje po zagrzaniu prawie ustepuje albo sa slapsze .
 
 
cyklista 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-09-2008, 17:41   

Ja tez bym zdecydowanie zażądał naprawy albo usunięcia instalacji i powrotu do stanu poprzedniego. Mi to wygląda na skopane podłączenie do komputera, sondy itp., po prostu złe połączenia komputera gazowego i benzynowego oraz emulacje wtrysków itd.

(a czy szaleje tylko obrotomierz czy też obroty silnika? - bo jak tylko obrotomierz to tym bardziej wskazuje to na złego elektryka)
 
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 12-09-2008, 22:12   

cyklista napisał/a:


a czy szaleje tylko obrotomierz czy też obroty silnika?
dobre pytanie :)
_________________

 
 
 
wiktor7714 
Nowy Forumowicz

Auto: space star
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: kartuzy
Wysłany: 13-09-2008, 10:26   

autko nie chce sie wkrecac szarpie przerywa ,na wolnych chodzi ruwno a sam obrotomierz szaleje po nagrzaniu chodzi normalnie mamy go podlaczone do kompa i wszystkie wskazania sa ok.prawdo podobnie padla jakas cewka bo czasami komp wskazuje wypadanie zaplonu
 
 
kamil1103 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Łuków
Wysłany: 02-12-2015, 09:09   

Witam.
Odświeżę temat bo nie wiedzę żadnej sensownej podpowiedzi co z tym problemem zrobić (chodzi o naprawę a nie podpowiedzi gdzie mam jechać i co komu mówić)?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-12-2015, 09:23   

Napisz jaką masz dokładnie instalację czyli jaki dokładnie sterownik, wtryski i reduktor i czy od początku, od razu po montażu LPG, miałeś takie problemy. Warto by było podłączyć się pod sterownik LPG oraz pod komputer silnika w celu głębszej diagnozy.
 
 
kamil1103 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Łuków
Wysłany: 07-12-2015, 13:52   

STAG 4 ale na benzynie jest tak samo. Pali nowe ceki na 1i4 cylindrze. Jak jest zimny silnik to obrotomierz szaleje(tylko obrotomierz) nawet są skoki o 2 tys obrotów oraz wypadanie zapłonu (P0300) od 3 tys obrotów. Po rozgrzaniu się silnika skoki obrotomierza i wypadanie ustępuje zaś nasila się szarpanie podczas przyspieszania z wolnych obrotów (i tylko z wolnych tak od 1 do 2 tys).
Czy ktoś miał taki problem i czy poradził sobie? Jaka była przyczyna?

[ Dodano: 07-12-2015, 13:55 ]
Dodam że świece (NGK) i przewody wysokiego napięcia (MAGNETI MARELLI) są wymienione na nowe.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2015, 14:02   

Jedynie pod układ zapłonowy podpięty jest sygnał obrotów dla sterownika LPG ale raczej się nie zdarza aby miało to jakikolwiek wpływ na pracę silnika. Dla pewności można spróbować to odłączyć lub najprościej wypiąć całkiem sterownik gazowy i sprawdzić jak będzie się zachowywał wtedy silnik. Po wypięciu sterownika aby silnik zapalił trzeba zrobić cztery zworki w złączu na sygnałach wtryskiwaczy benzynowych.
 
 
kamil1103 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Łuków
Wysłany: 10-12-2015, 11:46   

Sorki ale dawno to zrobiłem i to w pierwszej kolejności i nadal jest to samo. Dlatego pisałem że raczej gaz nie ma nic z tym wspólnego. Mogę dodać że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku (z rana) nie pracuje na 4 cylinder a w czasie odpięcia kostki od cewki z cylindra 1 i 4 (na pracującym silniku) i podpięcia jej z powrotem przez moment zaczyna pracować normalnie i równo ale po krótkim momencie nadal jest wypadanie zapłony do czasu gdy silnik się nagrzeje. Wypadanie zapłonu jest w miarę rozgrzewania się silnika na coraz to wyższych obrotach, na niskich już mniej.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2015, 11:56   

Może jest coś nie tak z wiązką zasilającą tę cewkę, niedawno na forum czytałem o podobnych problemach których powodem były przełamane przewody niedaleko wtyczki wpinanej w cewkę.
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 10-12-2015, 19:36   

Witam,
To ja walczylem z przewodami w wiazkach do cewek ale I z obrotomierzem.
Przelamane byly dwa przewody po jednym do obu cewek, I dwa przewody( jeden obok drugiego), jak wczoraj obejrzalem wszystkie wiazki pod maska zrozumialem ze to nie koniec klopotow.
Objawy jakie mialem:
-szarpanie, dlawienie sie
-wypadanie zaplonow
-wariowanie obrotomierza
-zapalajaca sie I gasnaca po kilku(nastu) uruchomieniach kontrolka CHECK ENGINE.
Mechanicy rozkladali rece, ich diagnozy to cewki, swiece, przewody, pompa paliwa, etc, etc.

Powodzenia, Pozdrawiam
Pawel

M
Em
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
kamil1103 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: Łuków
Wysłany: 09-01-2016, 09:02   

Dzięki Paweł W za podpowiedź ale wiązka rozwinięta, cała, bez pęknięć i przerw. Na dodatek wymieniłem jeszcze moduł zapłonu który znajduje się przy głowicy nad skrzynią biegów. Pozostał już tylko ECU do wymiany.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-01-2016, 18:32   

Sprawdź może czy przewód wysokiego napięcia idący o pierwszego cylindra od cewki zamontowanej na czwartym nie dotyka gdzieś do np. wiązki wtryskiwaczy gazowych. Może jest gdzieś przebicie iskry z tego przewodu wysokiego napięcia do instalacji LPG, może właśnie do przewodu sygnału obrotów który podłączony jest pod tą cewkę. Wiem, że ten obwód jest zabezpieczony w sterowniku LPG więc możliwe, że ze sterownikiem LPG nic się nie dzieje a cewka już tego nie wytrzymuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.