[MSS 1.6] [SILNIK] Szarpie po montażu LPG |
Autor |
Wiadomość |
wiktor7714
Nowy Forumowicz
Auto: space star
Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 4 Skąd: kartuzy
|
Wysłany: 10-09-2008, 20:23 [MSS 1.6] [SILNIK] Szarpie po montażu LPG
|
|
|
POMOCY.WSZYSTKO BYLO OK.DO MONTARZU INST.GAZOWEJ TERAZ GDY SILNIK JEST ZIMNY TO SZARPIE NA BENZYNIE I GAZIE A OBROTOMIERZ SOBIE LATA PO TARCZY GDY WSKAZNIK TEMP. PRZEKROCZ 1\3 TO WSZYSTKIE OBJAWY USTEPUJA.RATUJCIE MOZE KTOS MIAL TAKI PROBLEM MOJ INSTALATOR ROZKLADA RECE. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 11-09-2008, 22:15
|
|
|
jak nie potrafi naprawić problemu, to zażądaj zwrotu kasy i wymontowania instalki - kłopot zniknie |
_________________
 |
|
|
|
 |
wiktor7714
Nowy Forumowicz
Auto: space star
Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 4 Skąd: kartuzy
|
Wysłany: 12-09-2008, 16:24
|
|
|
dzieki ale sadze ze to nie zjego winy.pozatym sam juz wyja gaz i objawt pozostaly poprostu gdy silnik jest zimny to szarpie a obrotomierz szaleje po zagrzaniu prawie ustepuje albo sa slapsze . |
|
|
|
 |
cyklista
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 216 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-09-2008, 17:41
|
|
|
Ja tez bym zdecydowanie zażądał naprawy albo usunięcia instalacji i powrotu do stanu poprzedniego. Mi to wygląda na skopane podłączenie do komputera, sondy itp., po prostu złe połączenia komputera gazowego i benzynowego oraz emulacje wtrysków itd.
(a czy szaleje tylko obrotomierz czy też obroty silnika? - bo jak tylko obrotomierz to tym bardziej wskazuje to na złego elektryka) |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2008, 22:12
|
|
|
cyklista napisał/a: |
a czy szaleje tylko obrotomierz czy też obroty silnika? | dobre pytanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
wiktor7714
Nowy Forumowicz
Auto: space star
Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 4 Skąd: kartuzy
|
Wysłany: 13-09-2008, 10:26
|
|
|
autko nie chce sie wkrecac szarpie przerywa ,na wolnych chodzi ruwno a sam obrotomierz szaleje po nagrzaniu chodzi normalnie mamy go podlaczone do kompa i wszystkie wskazania sa ok.prawdo podobnie padla jakas cewka bo czasami komp wskazuje wypadanie zaplonu |
|
|
|
 |
kamil1103
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 02-12-2015, 09:09
|
|
|
Witam.
Odświeżę temat bo nie wiedzę żadnej sensownej podpowiedzi co z tym problemem zrobić (chodzi o naprawę a nie podpowiedzi gdzie mam jechać i co komu mówić)? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-12-2015, 09:23
|
|
|
Napisz jaką masz dokładnie instalację czyli jaki dokładnie sterownik, wtryski i reduktor i czy od początku, od razu po montażu LPG, miałeś takie problemy. Warto by było podłączyć się pod sterownik LPG oraz pod komputer silnika w celu głębszej diagnozy. |
|
|
|
 |
kamil1103
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 07-12-2015, 13:52
|
|
|
STAG 4 ale na benzynie jest tak samo. Pali nowe ceki na 1i4 cylindrze. Jak jest zimny silnik to obrotomierz szaleje(tylko obrotomierz) nawet są skoki o 2 tys obrotów oraz wypadanie zapłonu (P0300) od 3 tys obrotów. Po rozgrzaniu się silnika skoki obrotomierza i wypadanie ustępuje zaś nasila się szarpanie podczas przyspieszania z wolnych obrotów (i tylko z wolnych tak od 1 do 2 tys).
Czy ktoś miał taki problem i czy poradził sobie? Jaka była przyczyna?
[ Dodano: 07-12-2015, 13:55 ]
Dodam że świece (NGK) i przewody wysokiego napięcia (MAGNETI MARELLI) są wymienione na nowe. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-12-2015, 14:02
|
|
|
Jedynie pod układ zapłonowy podpięty jest sygnał obrotów dla sterownika LPG ale raczej się nie zdarza aby miało to jakikolwiek wpływ na pracę silnika. Dla pewności można spróbować to odłączyć lub najprościej wypiąć całkiem sterownik gazowy i sprawdzić jak będzie się zachowywał wtedy silnik. Po wypięciu sterownika aby silnik zapalił trzeba zrobić cztery zworki w złączu na sygnałach wtryskiwaczy benzynowych. |
|
|
|
 |
kamil1103
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 10-12-2015, 11:46
|
|
|
Sorki ale dawno to zrobiłem i to w pierwszej kolejności i nadal jest to samo. Dlatego pisałem że raczej gaz nie ma nic z tym wspólnego. Mogę dodać że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku (z rana) nie pracuje na 4 cylinder a w czasie odpięcia kostki od cewki z cylindra 1 i 4 (na pracującym silniku) i podpięcia jej z powrotem przez moment zaczyna pracować normalnie i równo ale po krótkim momencie nadal jest wypadanie zapłony do czasu gdy silnik się nagrzeje. Wypadanie zapłonu jest w miarę rozgrzewania się silnika na coraz to wyższych obrotach, na niskich już mniej. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-12-2015, 11:56
|
|
|
Może jest coś nie tak z wiązką zasilającą tę cewkę, niedawno na forum czytałem o podobnych problemach których powodem były przełamane przewody niedaleko wtyczki wpinanej w cewkę. |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 10-12-2015, 19:36
|
|
|
Witam,
To ja walczylem z przewodami w wiazkach do cewek ale I z obrotomierzem.
Przelamane byly dwa przewody po jednym do obu cewek, I dwa przewody( jeden obok drugiego), jak wczoraj obejrzalem wszystkie wiazki pod maska zrozumialem ze to nie koniec klopotow.
Objawy jakie mialem:
-szarpanie, dlawienie sie
-wypadanie zaplonow
-wariowanie obrotomierza
-zapalajaca sie I gasnaca po kilku(nastu) uruchomieniach kontrolka CHECK ENGINE.
Mechanicy rozkladali rece, ich diagnozy to cewki, swiece, przewody, pompa paliwa, etc, etc.
Powodzenia, Pozdrawiam
Pawel
M
Em |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
kamil1103
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 16V 98kM 2001R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 5 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 09-01-2016, 09:02
|
|
|
Dzięki Paweł W za podpowiedź ale wiązka rozwinięta, cała, bez pęknięć i przerw. Na dodatek wymieniłem jeszcze moduł zapłonu który znajduje się przy głowicy nad skrzynią biegów. Pozostał już tylko ECU do wymiany. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-01-2016, 18:32
|
|
|
Sprawdź może czy przewód wysokiego napięcia idący o pierwszego cylindra od cewki zamontowanej na czwartym nie dotyka gdzieś do np. wiązki wtryskiwaczy gazowych. Może jest gdzieś przebicie iskry z tego przewodu wysokiego napięcia do instalacji LPG, może właśnie do przewodu sygnału obrotów który podłączony jest pod tą cewkę. Wiem, że ten obwód jest zabezpieczony w sterowniku LPG więc możliwe, że ze sterownikiem LPG nic się nie dzieje a cewka już tego nie wytrzymuje. |
|
|
|
 |
|