 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Kmer 16-10-2009, 18:26 |
[EAx 97-04] poszukuję Galanta 99-01 2,0 - 2,5 chętnie z LPG |
Autor |
Wiadomość |
herson [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2008, 15:34 [EAx 97-04] poszukuję Galanta 99-01 2,0 - 2,5 chętnie z LPG
|
|
|
Witam wszystkich po raz pierwszy, póki co, jeszcze jako miłośnik innej skośnookiej marki na N
Jako całkowity nowicjusz w marce Mitsubishi, od dawna nosiłem się z zamiarem kupna auta tej marki. Zawsze stawało coś jednak na przeszkodzie, obecnie poszukuję dużego auta, bez znaczenia cz to będzie sedan czy kombi, ale na pewno GALANT z roczników 99-01.
Co sprawdzać w autach przed zakupem, to temat rzeka, pytanie natomiast, na co zwrócić szczególną uwagę kupując takiego miśka?
Na razie bliżej się nie rozglądałem, ale tak na szybko znalazłem kilka, wydaje się, interesujących typów. Co o nich myślicie, może ktoś już je oglądał?
1. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C5958563 zastanawiają mnie te chromowe wstawki. Czy były takie wersje z fabryki, czy to jakis tuning czy po prostu dziadowska okleina elementów?
2. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6298768 ten trochę poza moim chwilowym zasięgiem, jeszcze gdyby miał LPG to mooooże, chociaż jak do tej pory, nie byłem zwolennikiem gazu
3. http://www.allegro.pl/ite...vance_igla.html Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, jest to kolejny galant w kombi, gdzie widać znaczącą różnicę w kolorze klapy bagażnika i reszty auta. Czy to jest celowe posunięcie fabryki, tylko co to miałoby na celu?
4. Zdecydowanie najbliżej mnie http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C5524360
5. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C5293590 również mazowieckie. Pewnie powiecie, żesię czepiam, ale.... na pierwszych zdjęciach auto ma koła prosto, ale już na kolenym ( ze środka ), widać, że kierownica jest skręcona ( może po prostu zdjęcia były robione w różnych sytuacjach )
6. http://www.allegro.pl/ite...a_alusy_17.html gość za 1,5 tys oferuje sekwencje ( tylko ciekawe co to jest, nie znam się na gazie ) która gen. itp itd. Byłoby ciekawie, gdyby nie to że ogólna cena w porównaniu do innych ofert z podobnych roczników jest zdecydowanie niska.
7. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6306554 a to mega okazja z tego rocznika i za tę kasę.....
8. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6278374 również różnica w kolorze klapy bagażnika i pozostałych el. auta
Poza tym, muszę to powiedzieć - kur.... jak mi to auto się podoba!!!!! Przez jakis czas chorowałem na Maxime, ale przeszło mi jak tylko przypomniałem sobie o Galancie i po tym jak na niczym spęłzy moje poszukiwania
Wiem, wiem, sporo tego powklejałem, ale może dzięki Wam, szybko zalapię o co biega w tej marce. Manuale, instr. itp już pościągałem.
Jeszcze dwa szybkie pytania, ten model ma oznaczenie EA....?? Co dalej? Zależne jest od wersji silnikowej?
Z racji, że z wyszukiwarką jest chyba jakiś problem, co to za silnik 2,4 GDI? Czyżby to była jakaś wersja ze Stanów? Czym charakteryzują się te silniki? W wątku o spalaniu, czytałem o jakichś cudach, tylko o co dokładnie chodziło? O niskie spalanie jak na tak spory silnik czy wręcz przeciwnie?[/b] |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-09-2008, 20:59
|
|
|
Witaj,
O GDI przeczytasz na forum, pełno tego jest. Najkrócej jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem, spalanie małe jak na tę pojemność, osiągi przyzwoite. Jest jednak czuły na zaniedbania i złej jakości paliwo.
EA... - tak to oznaczenie modelu, a dalej silnika i wersji nadwoziowej (np. 2A to sedan 2.0B 2W kombi itd.)
Coś nie śmigają te Twoje linki z otomoto... |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-09-2008, 09:42
|
|
|
Ja niedawno kupowałem swojego Rekina, więc mogę coś Ci podpowiedzieć, ale odrazu mówię, że ekspertem nie jestem
Na pewno najsłabszym punktem galantów jest skrzynia biegów.
Ten element musisz sprawdzić dokładnie.
Przede wszystkim czy nie hałasuje (różnice między wciśniętym sprzęgłem i puszczonym), czy podczas redukcji z biegu wyższego na 2 nie masz problemów z wrzuceniem biegu. Czy wszystkie biegi wchodzą płynnie i bez zgrzytów.
Poza tym sprawdź dokładnie zawieszenie, bo naprawa może bardzo dużo kosztować.
Poza tym do sprawdzenia to co zwykle, najlepiej z kimś kto się dobrze zna
Z doświadczenia wiem, że o aucie w ogłoszeniu nie można wiele powiedzieć, bo rzeczywistość czasem okrutnie weryfikuje to co pisał właściciel. Tymbardziej, że handlarze prześcigają się w zachwalaniu swoich igieł. Drogie auto nie zawsze oznacza idealny stan, bo może to być właśnie odpicowany egzemplarz. Z drugiej strony niska cena nie oznacza zawsze złomu. Osobiście wolę kupić czasem auto, które ma jakieś tam wady, usunąć je samemu i wiedzieć na czym stoje, a taki egzemplarz niewątpliwie będzie tańszy. No ale to już samemu sobie trzeba przekalkulować.
Jedyny sposób to jeździć, oglądać i porównywać.
Może znajdzie się ktoś, kto już obejrzał któreś z tych aut i coś napisze.
Jeśli chodzi o GDI, to z tego co wiem, nie można go przerobić na gaz. To chyba dla CIebie dość istotne.
Jeśli gaz to tylko sekwencja, ale za 1,5 tys to nie wiem, czy po kosztach samemu da się za tyle założyć..
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
herson [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 20:02
|
|
|
Panowie, dzięki za odpowiedzi. Owczar gratuluje zakupu
macia spytam z ciekawości, bo raczej chyba muszę koncentrowac się na kombi niż sedanie, ile krzyczysz za swojego?
Poza tym, ile bys nie chciał, chwilowo brakuje mi trochę floty, więc póki nie sprzedam swojej almerki lub nie dozbieram rozsądnej kwoty, wstrzymam się
PS1 czy oglądał ktoś może tego sztukasa?
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6321758
PS2
Jak to jest z tymi klapami w kombi?? Na więcej niż kilku ogłoszeniach, widziałem, że kolor klapy różni się od koloru na reszcie auta. Niemożliwe chyba żeby to były sami bite sztuki i w dodatku, robili je jacyś domorośli lakiernicy.... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-09-2008, 23:29
|
|
|
herson napisał/a: | PS2
Jak to jest z tymi klapami w kombi?? Na więcej niż kilku ogłoszeniach, widziałem, że kolor klapy różni się od koloru na reszcie auta. Niemożliwe chyba żeby to były sami bite sztuki i w dodatku, robili je jacyś domorośli lakiernicy.... |
Przypuszcam ze miały robione nadkola i moze przez to jest inny odcień.
Kilka z tych twoich furek ma umyte silniczki jeszcze sa mokre i sa odpicowane wg mnie.
Spójrz na jednym, z nich sa az pordzewiałe tarcze.. czyli wg mnie stoi dość długo.
Nie wiem dokałdnie ale wersje z 2000r powinny juz mieć chyba białe kierunki a nie pomaranczowe..
No i brakuje zaślepki w zderzaku.. hmm zginęła w akcji..:).
Powiem tak, ideału nie ma, ale trzeba jedzic i ogladać na zywo. Powodzenia
POZdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
herson [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2008, 07:54
|
|
|
To fakt, kupowanie dzisiaj używanego auta to jak chodzenie po polu minowym z zawiązanymi oczami. Co do czystych silników, niestety, czy to komisy czy handlarze, najczęściej myją wszystko jak leci, czy auto jest sprawne czy wtedy kiedy mają do ukrycia jakieś wycieki - osobiście bardzo tego nie lubię i w żadnycm swoim aucie nigdy tego nie robiłem.
Co do zardzewiałych tarcz, jak umyjesz auto w słoneczny dzień i później trochę postoi ( wystarczy pół dnia ), też momentalnie wyjdzie rdzawy nalot, wiem to z autopsji. Choc moze i byc tez druga strona medalu, tak jak piszesz. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 14-09-2008, 09:35
|
|
|
herson napisał/a: | Co do zardzewiałych tarcz, jak umyjesz auto w słoneczny dzień i później trochę postoi ( wystarczy pół dnia ), też momentalnie wyjdzie rdzawy nalot, wiem to z autopsji. Choc moze i byc tez druga strona medalu, tak jak piszesz. |
Potwierdzam. Wystarczy kilka minut po umyciu i nalot już jest na tarczach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2008, 10:52
|
|
|
zastanów się jaki chcesz silnik i budę,
najbardziej popularny i co ciekawe najmniej awaryjny jest 2.0 16V,
2.5 V6 troszke wiecej łyka paliwa ale wydaje piękny odgłos i ma przyzwoite osiągi,
niestety bardzo podatny na to jak poprzedni właściciel dbał bo potrafi zrobic psikusa,
niestety nie posiada bezawaryjności legendarnych V szóstek,
2.4 GDI, bezpośredni wtrysk benzyny, czuły na jakość paliwa, bez mozliwości gazowania,
przerost formy nad treścią
innych silników nie znam jak 2.0TD czy dostępnych na obcych rynkach 2.5Twin Turbo w japonii czy 3.0 v6 w stanach
w przypadku stylistyki polecam wersje Avance lub Sport Edition,
akcenty stylistyczne + felga nadaja dodatkowego uroku
co do budy, hmm i sedan i kombi maja indywidualny i przyjemny kształt,
w kombi tylko uważaj na samopoziomujące zawieszenie,
póki działa to ok, ale jak cos odpukać padnie to koszta odstraszają
powodzenia!
PS za jakiś czas sam też będę się rozglądał za rekinem,
no ewentualnie eclipse 3gen ale to sie jeszcze zobaczy... |
|
|
|
 |
herson [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2008, 11:45
|
|
|
leser dzięki za zamieszanie mi we łbie z silnikami 2,0 jako najmniej awaryjnymi i zawieszeniem w kombi. Czy w każdym kombi jest takie, czy od któregoś rocznika czy może w konkretnych wersjach??
Swojego czasu, mój znajomy miał omegę B po FL w kombi z takim zawieszeniem, super sprawa, łądujesz ile wlezie, a ona cały czas stoi tak samo. Aż muszę go zapytac czy miewał jakieś problemy, bo z tego co wiem jakieś 3 lata śmigał autkiem.
Co do stylistyki? Czy różnią się wersje, które wymieniłeś? Czy bywały takie, jak na jednym z linków, które zamieściłem tj z chromowanymi vel aluminiowymi wstawkami na konsoli centralnej i gałkach biegów i ręcznego? Czy to jakies elementy tuningu albo próby ukrycia stanu faktycznego tych elementów? |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 15-09-2008, 12:51
|
|
|
Może warto pomyslec nad wyskoczeniem po auto do Szwecji ja tak zrobiłem ze swoim MSW,mają fajne wyposażenie wiekszośc ma spryskiwacze świateł itp.Stronka na której można popatrzec ogłoszenia to
www.blocket.se |
_________________
 |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2008, 13:25
|
|
|
leser napisał/a: | tylko uważaj na samopoziomujące zawieszenie |
Podłączę się do tematu bo też ciągle staram się "złowić" rekina w dobrym stanie...
Czy tylko w kombi były takie samopoziomujące się zawieszenia w rekinach ? Czy w sedanach też ? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
|
|
|
 |
herson [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2008, 10:03
|
|
|
skull napisał/a: | Może warto pomyslec nad wyskoczeniem po auto do Szwecji ja tak zrobiłem ze swoim MSW,mają fajne wyposażenie wiekszośc ma spryskiwacze świateł itp.Stronka na której można popatrzec ogłoszenia to
www.blocket.se |
niestety, ja po szwedzku gadam tak samo, jak po japońsku
leser dzięki za linki |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 16-09-2008, 20:03
|
|
|
Większość Szwedów w mniejszym lub wiekszym stopniu ale gadają po angielsku tak samo e-mail z zapytaniem o auto zawsze pisałem po angielsku i zawsze odpisywali Szwedzi po angielsku.A tak pozatym widzę że kolega Herson także przywędrował tu z NKP Pozdrowionka |
_________________
 |
|
|
|
 |
herson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2008, 09:27
|
|
|
Tak, przywędrowałem z NKP, gdzie jeszcze siedzę, póki śmigam nismo
A co do porozumienia, na pewno jest jak mówisz, podobnie w Norwegii, gdzie angielski jest na porządku dziennym, we wszystkich grupach wiekowych, ale strona, której link podałeś, jest po szwedzku.... |
|
|
|
 |
|
|