Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.
Autor Wiadomość
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 19-09-2008, 18:25   [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.

Witam

Zastanawiałem się i kupiłem tą Carisme

Ale mam już trochę problemów i potrzbuję pomocy

Silnik 1.8 GDI, skrzynia automat.

Teraz problemy - proszę o podpowiedzi czego może to być przyczyna, czy można coś samemu sprawdzić, zaradzić, ewentualnie czy może to być duży koszt naprawa.

1. Nie działający prędkościomierz - ani ten analogogowy, ani cyfrowy - nie podaje prędkości ani przejechanych kilometrów.

2. Skrzynia automatyczna - na D - lekko czasami szarpie jak stoję w miejscu, jak przełącze na N to spadają czasami obroty. - w trasie wszystko ok.

3. Nie działa poziom benzyny, tzn nalałem 23 litry, a on dalej poniżej zera i że rezerwa.

4. Mam tylko 1 klucz, podobno z immobila... - wiadomo o co chodzi :-) . - jak dorobić taki klucz, jak upewnić się czy jest to z tym zabezpieczeniem , ile może kosztować takie dorobienie?

Narazie chyba wszystko pozostało ok.

DZięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2008, 19:08   

co do ptk 1,3 to sprawdzales bezpieczniki?
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 19-09-2008, 19:10   

o i to jest prosta odpowiedź :-) - sprawdzę później - napisze co i jak :-)
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2008, 19:22   

1,3 bezpieczniki do sprawdzenia
ale możliwe, że podczas cofania licznika uwalił się on sam
czesto sie coś uwali jak amator cofa ;)
ale co tam sam licznik nie powinien być drogi, z tym, ze do automatu cieżej dostać
poza tym takie rzeczy lepiej oddac do fachowca jeżeli to nei wina bezpieczników a czegoś innego
(ja też miałem kilak bezpieczników spalonych po ściagnieciu auta z holandii,
po włożeniu nowych podświetlania wnętrza itp zaczęły działać)

2. na D może ciągnąć cały czas z taką samą siłą do przodu, to normalne w automatach dlatego trzymamy na hamulcu, po puszczeniu powoli rusza,
jak szarpie coś jest nie tak... albo obroty falują ?
sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni: robi sie to na odpalonym silniku, ciepły, skrzynia w pozycji N
i sprawdź czy nie jest przypalony: powinien być czerwony a nie czarny lub czarno-brązowy

na N - obroty powinny być wyższe, a po przełązceniu na D delikatnie spadać, bo jest obciążenie

4. dorobienie kluczyka z immo do carismy 120zł w każdym przyzwoitym punkcie
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2008, 19:29   Re: [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.

kkriss napisał/a:
2. Skrzynia automatyczna - na D - lekko czasami szarpie jak stoję w miejscu, jak przełącze na N to spadają czasami obroty. - w trasie wszystko ok.


na D zawsze skrzynia "ciągnie " auto do przodu, to normalne, lekkie szarpnięcie czuć szczególnie podczas ustawiania skrzyni w pozycji D, kiedy stojąc na światłach nie trzymasz nogi na hamulcu, samochód będzie zawsze ruszał

[ Dodano: 19-09-2008, 19:38 ]
leser napisał/a:
sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni: robi sie to na odpalonym silniku, ciepły, skrzynia w pozycji N


poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy kontrola oleju w automacie nie idzie tak:
- przejechanie min. 10km (by olej osiągnął odpowiednią temperaturę)
- ustawienie auta w odpowiednim miejscu (płaskie)
- ustawiamy skrzynię na P następnie przechodząc przez wszystkie położenia, pozostawiając na każdym przez chwilę
- przechodzimy na N
- dokonujemy pomiaru (sprawdzamy bagnet)

problem tyko w tym, że często trudno odczytać bagnet bo przeważnie ubrudzi się przy wyciąganiu
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2008, 19:49   Re: [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.

big_foot napisał/a:

poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy kontrola oleju w automacie nie idzie tak:
....

wszystko jest dokładnie w workshop manualu 23-46 :)
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 19-09-2008, 22:44   

bezpieczniki wszystkie ok, więc wygląda na to, że coś więcej jest uszkodzone.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2008, 02:00   

a tak z ciekawosci : to juz tak było przy zakupie ??? bo pisze ze masz 171 000 km a na fotce 157 441 ? moze jak to odpalisz ten wyswietlacz okaze sie ze masz 300 tys ? jak to sie stalo ze to sie uszkodziło ?? czy kupiłes misia w ciemno ? :oops:

Cytat:
. Samochód nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Auto garażowane w stanie idealnym.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-09-2008, 05:19   

Cena kluczyka immo do tego modelu to ponad 400 zł w ASO.
Mam te same immo i tez mam ten problem. :(
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 20-09-2008, 09:47   

Misia nie kupiłem w ciemno - prędkościomierz miał już rozwalony.

Co do tego ile przejechał to w Polsce nigdy nie wierzę - każdy coś kombinuje - silnik jest sprawny i wózek też - w to wierzę bo sprawdziłem i tyle.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-09-2008, 18:31   

Tak czy siak z przebiegu wynika już cię czeka duży przegląd czyli m.in. wymiana oleju i filtru w skrzyni automatycznej, wymiana kompletnego rozrządu z uszczelniaczami i pewnie napinaczem itp. itd.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 21-09-2008, 18:37   

a to się zgadza, wszystkie płyny i rozrząd i pompa, ale i tak uważam, że warto - komfort jazdy to 100% zadowolenia :-)

Przy okazji, co do problemów z licznikiem, możliwe, że gość który sprzedawał coś kombinował i uszkodził liczniki, wiecie może gdzie kupić nowe liczniki i ile by kosztowały?

Na allegro widziałem od 120 - 200 zł - pytanie ile nowy by kosztował?

Pozdrawiam
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
saysus 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6i 16V GLX '98
Kraj/Country: UK
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 4
Skąd: Manchester
Wysłany: 26-12-2008, 16:44   Re: [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.

kkriss napisał/a:
1. Nie działający prędkościomierz - ani ten analogogowy, ani cyfrowy - nie podaje prędkości ani przejechanych kilometrów.

Wymieniłeś licznik? Pomogło? Uporałeś się już może z tym problemem?

Mam ten sam problem. Wskazówka prędkościomierza opadała czasami do 0, ale po czasie wstawała. Pewnego razu już się nie podniosła :| a licznik przebiegu (elektroniczny) zatrzymał się i nie zlicza przejechanych mil.
Przeczyściłem styki na tyle licznika. Nie pomogło.
Sprawdziłem bezpieczniki odpowiedzialne za licznik - sprawne. Dalej bez skutku.

Znalazłem w innym temacie wzmiankę o jakimś czujniku przy skrzyni biegów.
Czy dostanę się do niego z kabiny, ściągając skórzaną osłonkę skrzyni? Czy wymagany kanał?
Nie mogę poradzić sobie w znalezieniu tego w manualu. Jakiś part number z katalogu? Proszę Was o pomoc serdeczni koledzy i koleżanki :)
 
 
TomyLee4
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2008, 20:56   

U mnie na biegu D zawsze są wyższe obroty silnika niż na N. Poza tym na d czasem szarpie, trezba dojść do wprawy umiejętnie puszczać hamulec. Dorobienie kluczyka z immo możliwe w każdym punkcie gdzie dorabiają klucze, cena 120-140 zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.