 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań. |
Autor |
Wiadomość |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 19-09-2008, 18:25 [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.
|
|
|
Witam
Zastanawiałem się i kupiłem tą Carisme
Ale mam już trochę problemów i potrzbuję pomocy
Silnik 1.8 GDI, skrzynia automat.
Teraz problemy - proszę o podpowiedzi czego może to być przyczyna, czy można coś samemu sprawdzić, zaradzić, ewentualnie czy może to być duży koszt naprawa.
1. Nie działający prędkościomierz - ani ten analogogowy, ani cyfrowy - nie podaje prędkości ani przejechanych kilometrów.
2. Skrzynia automatyczna - na D - lekko czasami szarpie jak stoję w miejscu, jak przełącze na N to spadają czasami obroty. - w trasie wszystko ok.
3. Nie działa poziom benzyny, tzn nalałem 23 litry, a on dalej poniżej zera i że rezerwa.
4. Mam tylko 1 klucz, podobno z immobila... - wiadomo o co chodzi . - jak dorobić taki klucz, jak upewnić się czy jest to z tym zabezpieczeniem , ile może kosztować takie dorobienie?
Narazie chyba wszystko pozostało ok.
DZięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2008, 19:08
|
|
|
co do ptk 1,3 to sprawdzales bezpieczniki? |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 19-09-2008, 19:10
|
|
|
o i to jest prosta odpowiedź - sprawdzę później - napisze co i jak |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2008, 19:22
|
|
|
1,3 bezpieczniki do sprawdzenia
ale możliwe, że podczas cofania licznika uwalił się on sam
czesto sie coś uwali jak amator cofa
ale co tam sam licznik nie powinien być drogi, z tym, ze do automatu cieżej dostać
poza tym takie rzeczy lepiej oddac do fachowca jeżeli to nei wina bezpieczników a czegoś innego
(ja też miałem kilak bezpieczników spalonych po ściagnieciu auta z holandii,
po włożeniu nowych podświetlania wnętrza itp zaczęły działać)
2. na D może ciągnąć cały czas z taką samą siłą do przodu, to normalne w automatach dlatego trzymamy na hamulcu, po puszczeniu powoli rusza,
jak szarpie coś jest nie tak... albo obroty falują ?
sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni: robi sie to na odpalonym silniku, ciepły, skrzynia w pozycji N
i sprawdź czy nie jest przypalony: powinien być czerwony a nie czarny lub czarno-brązowy
na N - obroty powinny być wyższe, a po przełązceniu na D delikatnie spadać, bo jest obciążenie
4. dorobienie kluczyka z immo do carismy 120zł w każdym przyzwoitym punkcie |
|
|
|
 |
big_foot [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2008, 19:29 Re: [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.
|
|
|
kkriss napisał/a: | 2. Skrzynia automatyczna - na D - lekko czasami szarpie jak stoję w miejscu, jak przełącze na N to spadają czasami obroty. - w trasie wszystko ok.
|
na D zawsze skrzynia "ciągnie " auto do przodu, to normalne, lekkie szarpnięcie czuć szczególnie podczas ustawiania skrzyni w pozycji D, kiedy stojąc na światłach nie trzymasz nogi na hamulcu, samochód będzie zawsze ruszał
[ Dodano: 19-09-2008, 19:38 ]
leser napisał/a: | sprawdź dla pewności poziom oleju w skrzyni: robi sie to na odpalonym silniku, ciepły, skrzynia w pozycji N
|
poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy kontrola oleju w automacie nie idzie tak:
- przejechanie min. 10km (by olej osiągnął odpowiednią temperaturę)
- ustawienie auta w odpowiednim miejscu (płaskie)
- ustawiamy skrzynię na P następnie przechodząc przez wszystkie położenia, pozostawiając na każdym przez chwilę
- przechodzimy na N
- dokonujemy pomiaru (sprawdzamy bagnet)
problem tyko w tym, że często trudno odczytać bagnet bo przeważnie ubrudzi się przy wyciąganiu |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2008, 19:49 Re: [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.
|
|
|
big_foot napisał/a: |
poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy kontrola oleju w automacie nie idzie tak:
....
|
wszystko jest dokładnie w workshop manualu 23-46 |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 19-09-2008, 22:44
|
|
|
bezpieczniki wszystkie ok, więc wygląda na to, że coś więcej jest uszkodzone. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2008, 02:00
|
|
|
a tak z ciekawosci : to juz tak było przy zakupie ??? bo pisze ze masz 171 000 km a na fotce 157 441 ? moze jak to odpalisz ten wyswietlacz okaze sie ze masz 300 tys ? jak to sie stalo ze to sie uszkodziło ?? czy kupiłes misia w ciemno ?
Cytat: | . Samochód nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Auto garażowane w stanie idealnym. |
|
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-09-2008, 05:19
|
|
|
Cena kluczyka immo do tego modelu to ponad 400 zł w ASO.
Mam te same immo i tez mam ten problem. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 20-09-2008, 09:47
|
|
|
Misia nie kupiłem w ciemno - prędkościomierz miał już rozwalony.
Co do tego ile przejechał to w Polsce nigdy nie wierzę - każdy coś kombinuje - silnik jest sprawny i wózek też - w to wierzę bo sprawdziłem i tyle. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-09-2008, 18:31
|
|
|
Tak czy siak z przebiegu wynika już cię czeka duży przegląd czyli m.in. wymiana oleju i filtru w skrzyni automatycznej, wymiana kompletnego rozrządu z uszczelniaczami i pewnie napinaczem itp. itd. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 21-09-2008, 18:37
|
|
|
a to się zgadza, wszystkie płyny i rozrząd i pompa, ale i tak uważam, że warto - komfort jazdy to 100% zadowolenia
Przy okazji, co do problemów z licznikiem, możliwe, że gość który sprzedawał coś kombinował i uszkodził liczniki, wiecie może gdzie kupić nowe liczniki i ile by kosztowały?
Na allegro widziałem od 120 - 200 zł - pytanie ile nowy by kosztował?
Pozdrawiam |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
saysus
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6i 16V GLX '98
Kraj/Country: UK
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 4 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 26-12-2008, 16:44 Re: [1.8] No i kupiłem, odrazu kilka pytań.
|
|
|
kkriss napisał/a: | 1. Nie działający prędkościomierz - ani ten analogogowy, ani cyfrowy - nie podaje prędkości ani przejechanych kilometrów.
|
Wymieniłeś licznik? Pomogło? Uporałeś się już może z tym problemem?
Mam ten sam problem. Wskazówka prędkościomierza opadała czasami do 0, ale po czasie wstawała. Pewnego razu już się nie podniosła a licznik przebiegu (elektroniczny) zatrzymał się i nie zlicza przejechanych mil.
Przeczyściłem styki na tyle licznika. Nie pomogło.
Sprawdziłem bezpieczniki odpowiedzialne za licznik - sprawne. Dalej bez skutku.
Znalazłem w innym temacie wzmiankę o jakimś czujniku przy skrzyni biegów.
Czy dostanę się do niego z kabiny, ściągając skórzaną osłonkę skrzyni? Czy wymagany kanał?
Nie mogę poradzić sobie w znalezieniu tego w manualu. Jakiś part number z katalogu? Proszę Was o pomoc serdeczni koledzy i koleżanki |
|
|
|
 |
TomyLee4 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2008, 20:56
|
|
|
U mnie na biegu D zawsze są wyższe obroty silnika niż na N. Poza tym na d czasem szarpie, trezba dojść do wprawy umiejętnie puszczać hamulec. Dorobienie kluczyka z immo możliwe w każdym punkcie gdzie dorabiają klucze, cena 120-140 zł. |
|
|
|
 |
|
|