Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana gestosci oleju
Autor Wiadomość
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-09-2008, 11:40   zmiana gestosci oleju

4G93 do tej pory jezdzil na syntetyku 10w40 (castrol GTX) teraz chce przejsc na cos 0w40
teoretycznie nic nie powinno sie stac ale w 15letnim samochodzie nic nie wiadomo... przebieg licznikowy 175... ale wiadomo :-)
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-09-2008, 11:43   

Nie wskazana jest zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk. Syntetyczny olej wypłukuje nagary po oleju półsyntetycznym, powodując wycieki. Taka wymiana to więcej szkody niż pożytku. Odwrotnie nie ma problemu.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-09-2008, 11:51   

no wlasnie jak to w koncu jest... sa syntetyki 15w i polsyntetyki 5w...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-09-2008, 12:11   

Zakres lepkości dla olejów syntetycznych waha się w zakresie 0-10W. A w praktyce występują głównie jako 0-5W. 10W to przeważnie półsyntetyk. ICTUS czy olej na którym jeździsz to na pewno syntetyk? Czy może półsyntetyk? Bo w tym przypadku będzie to zasadnicza różnica. Tak jak napisał Adaho_krak syntetyk zawiera różne substancje które mogą wypłukać nagary po olejach z dodatkami mineralnymi, ponadto czasem są nie wskazane do starych aut ze względu na uszczelniacze które mogą ulec zniszczeniu. Ale aut 15 letnich to raczej nie dotyczy. Jeśli jeździsz na syntetyku to zmiana na sytetyk o mniejszej lepkości nie powinna zaszkodzić. 10W teoretycznie może być stoswany do -25C, a 5W do -30C. Biorąc pod uwagę ostatnie zimy w Polsce, to nie wiem czy ta zmiana ma sens. Na PW wysłałem Ci link do informacji na temat oljeów.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-09-2008, 12:17   

no wlasnie okazuje sie chyba ze jednak mam polsyntetyk... bo z tego co widze to GTX magnatec 10w-40 to polsyntetyk... wiec chyba problem z glowy
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-09-2008, 12:31   

Nie zawsze zmiana na syntetyk jest niekorzystna, ale chyba nie warto ryzykować ;)
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 12:49   

ictus napisał/a:
teraz chce przejsc na cos 0w40

OW40 na najrzadszy olej i jeśli silnik nie jest w idealnym stanie będzie Ci dość szybko znikał...
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 12:51   

Powiem tak - w większości przypadków zmiana z jakiegokolwiek na syntetyk przynosi więcej szkody niż pożytku.
W Twoim przypadku nie ma żadnego realnego powodu żeby przerzucić się na pełen sytetyk, więc lepiej zostań przy tym co masz. Znasz chyba powiedzenie, że nie naprawia się czegoś co dobrze działa :wink:
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-09-2008, 13:07   

co do zmiany pol na fulll to wiadomo ze sie tego raczej nie robi... tylko jakos ciagle mi sie wydawalo ze ten GTX to full...
temat wyczerpany
grasias amigos
 
 
 
cielke 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 '98 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-11-2008, 10:10   

witam,

niedawno stalem sie posiadaczem colt-a cjo i chcialbym zmienic w nim olej. z tego co udalo mi sie wyczytac, forumowicze polecaja glownie Mobil1 5W40. niestety nie wiem jaki obecnie olej jest w moim aucie. Jezeli teraz mam wlany olej mineralny to po wlaniu tego Mobilu moga pojawic sie problemy ? Czy moge jakos sprawdzic jaki mam obecnie olej ? Jaki olej mam w takim wypadku wybrac ?
Prosze pomozcie :-)

Pozdrawiam,
Paweł
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2008, 10:36   

cielke napisał/a:
witam,niestety nie wiem jaki obecnie olej jest w moim aucie. Jezeli teraz mam wlany olej mineralny to po wlaniu tego Mobilu moga pojawic sie problemy ? Czy moge jakos sprawdzic jaki mam obecnie olej ? Jaki olej mam w takim wypadku wybrac?

Wątpię, byś miał tam olej mineralny. Jeśli już, to raczej półsyntetyk. W moim przypadku tak właśnie było - zmieniłem na syntetyk i nie mam żadnych problemów. Zmiana oleju z gęstszego na rzadszy w zdrowym silniku nie niesie ze sobą, zdaniem fachowców, ryzyka.
Poczytaj tutaj - sporo ciekawej wiedzy.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-11-2008, 07:23   

Cytat:
Zmiana oleju z gęstszego na rzadszy w zdrowym silniku nie niesie ze sobą, zdaniem fachowców, ryzyka.


Ale z autopsji wiemy ze 10 letni silnik jezeli przejdzie z pol- na pelny syntetyk to moga zaczac sie dolewki (pocenie, wycieki). Tym bardziej ze cielke, nie zna tego auta bo dopiero go nabyl.
 
 
cielke 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 '98 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-11-2008, 08:03   

no wlasnie :-/ nie wiem nawet kiedy byl rozrzad zmieniony - mam ksiazke serwisowa, ale nie idzie szkopow rozczytac :-( widzialem w sklepie MOBIL 1 SYNT S 5W40, ale na nim jest informacja, ze jest to olej w pełni syntetyczny... wiec w moim przypadku chyba nie warto ryzykowac. poszukam jakiegos polsyntetyku z Mobil1 np. Mobil Formula S 10W-40 czy to bedzie dobry wybór ?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-11-2008, 11:05   

cielke napisał/a:
Mobil Formula S 10W-40 czy to bedzie dobry wybór ?


Polecam Valvoline 10W/40 MAXLIFE. Tańszy od Mobil'a, a moil zdaniem dużo lepszy. Swoją teorię opieram na kilkuletnim użytkowaniu Valvoline'a w Eclipse. Porównując na Shell'u Helix i Mobil1 Ecli klepie popychaczami zaworów, a na Valvoline nie.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.