zmiana gestosci oleju |
Autor |
Wiadomość |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-09-2008, 11:40 zmiana gestosci oleju
|
|
|
4G93 do tej pory jezdzil na syntetyku 10w40 (castrol GTX) teraz chce przejsc na cos 0w40
teoretycznie nic nie powinno sie stac ale w 15letnim samochodzie nic nie wiadomo... przebieg licznikowy 175... ale wiadomo |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-09-2008, 11:43
|
|
|
Nie wskazana jest zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk. Syntetyczny olej wypłukuje nagary po oleju półsyntetycznym, powodując wycieki. Taka wymiana to więcej szkody niż pożytku. Odwrotnie nie ma problemu. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-09-2008, 11:51
|
|
|
no wlasnie jak to w koncu jest... sa syntetyki 15w i polsyntetyki 5w... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-09-2008, 12:11
|
|
|
Zakres lepkości dla olejów syntetycznych waha się w zakresie 0-10W. A w praktyce występują głównie jako 0-5W. 10W to przeważnie półsyntetyk. ICTUS czy olej na którym jeździsz to na pewno syntetyk? Czy może półsyntetyk? Bo w tym przypadku będzie to zasadnicza różnica. Tak jak napisał Adaho_krak syntetyk zawiera różne substancje które mogą wypłukać nagary po olejach z dodatkami mineralnymi, ponadto czasem są nie wskazane do starych aut ze względu na uszczelniacze które mogą ulec zniszczeniu. Ale aut 15 letnich to raczej nie dotyczy. Jeśli jeździsz na syntetyku to zmiana na sytetyk o mniejszej lepkości nie powinna zaszkodzić. 10W teoretycznie może być stoswany do -25C, a 5W do -30C. Biorąc pod uwagę ostatnie zimy w Polsce, to nie wiem czy ta zmiana ma sens. Na PW wysłałem Ci link do informacji na temat oljeów. |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-09-2008, 12:17
|
|
|
no wlasnie okazuje sie chyba ze jednak mam polsyntetyk... bo z tego co widze to GTX magnatec 10w-40 to polsyntetyk... wiec chyba problem z glowy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-09-2008, 12:31
|
|
|
Nie zawsze zmiana na syntetyk jest niekorzystna, ale chyba nie warto ryzykować |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2008, 12:49
|
|
|
ictus napisał/a: | teraz chce przejsc na cos 0w40 |
OW40 na najrzadszy olej i jeśli silnik nie jest w idealnym stanie będzie Ci dość szybko znikał... |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2008, 12:51
|
|
|
Powiem tak - w większości przypadków zmiana z jakiegokolwiek na syntetyk przynosi więcej szkody niż pożytku.
W Twoim przypadku nie ma żadnego realnego powodu żeby przerzucić się na pełen sytetyk, więc lepiej zostań przy tym co masz. Znasz chyba powiedzenie, że nie naprawia się czegoś co dobrze działa |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-09-2008, 13:07
|
|
|
co do zmiany pol na fulll to wiadomo ze sie tego raczej nie robi... tylko jakos ciagle mi sie wydawalo ze ten GTX to full...
temat wyczerpany
grasias amigos |
|
|
|
 |
cielke
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 '98 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-11-2008, 10:10
|
|
|
witam,
niedawno stalem sie posiadaczem colt-a cjo i chcialbym zmienic w nim olej. z tego co udalo mi sie wyczytac, forumowicze polecaja glownie Mobil1 5W40. niestety nie wiem jaki obecnie olej jest w moim aucie. Jezeli teraz mam wlany olej mineralny to po wlaniu tego Mobilu moga pojawic sie problemy ? Czy moge jakos sprawdzic jaki mam obecnie olej ? Jaki olej mam w takim wypadku wybrac ?
Prosze pomozcie
Pozdrawiam,
Paweł |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2008, 10:36
|
|
|
cielke napisał/a: | witam,niestety nie wiem jaki obecnie olej jest w moim aucie. Jezeli teraz mam wlany olej mineralny to po wlaniu tego Mobilu moga pojawic sie problemy ? Czy moge jakos sprawdzic jaki mam obecnie olej ? Jaki olej mam w takim wypadku wybrac? |
Wątpię, byś miał tam olej mineralny. Jeśli już, to raczej półsyntetyk. W moim przypadku tak właśnie było - zmieniłem na syntetyk i nie mam żadnych problemów. Zmiana oleju z gęstszego na rzadszy w zdrowym silniku nie niesie ze sobą, zdaniem fachowców, ryzyka.
Poczytaj tutaj - sporo ciekawej wiedzy. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 27-11-2008, 07:23
|
|
|
Cytat: | Zmiana oleju z gęstszego na rzadszy w zdrowym silniku nie niesie ze sobą, zdaniem fachowców, ryzyka. |
Ale z autopsji wiemy ze 10 letni silnik jezeli przejdzie z pol- na pelny syntetyk to moga zaczac sie dolewki (pocenie, wycieki). Tym bardziej ze cielke, nie zna tego auta bo dopiero go nabyl. |
|
|
|
 |
cielke
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 '98 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2008, 08:03
|
|
|
no wlasnie :-/ nie wiem nawet kiedy byl rozrzad zmieniony - mam ksiazke serwisowa, ale nie idzie szkopow rozczytac widzialem w sklepie MOBIL 1 SYNT S 5W40, ale na nim jest informacja, ze jest to olej w pełni syntetyczny... wiec w moim przypadku chyba nie warto ryzykowac. poszukam jakiegos polsyntetyku z Mobil1 np. Mobil Formula S 10W-40 czy to bedzie dobry wybór ? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-11-2008, 11:05
|
|
|
cielke napisał/a: | Mobil Formula S 10W-40 czy to bedzie dobry wybór ? |
Polecam Valvoline 10W/40 MAXLIFE. Tańszy od Mobil'a, a moil zdaniem dużo lepszy. Swoją teorię opieram na kilkuletnim użytkowaniu Valvoline'a w Eclipse. Porównując na Shell'u Helix i Mobil1 Ecli klepie popychaczami zaworów, a na Valvoline nie. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|