Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] 2 pytania - komputer i gaźnik
Autor Wiadomość
pee 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Żywiec
Wysłany: 22-09-2008, 12:40   [C51A 1.3] 2 pytania - komputer i gaźnik

Witam i prosze o pomoc - chciałbym wymienić kondensatory w komputerze (Colt C51 4G13 - gaźnik elektroniczny)
mój komputer wygląda tak :


mój komputer - 4G13

Mam dwa pytania:
1.Wymieniam wszystkie kondensatory nawet jeśli wyglądają idealnie ?
2. Czy awaria kondensatorów może być powodem problemów z wolnymi obrotami - nie można ich
na stałe uregulować - czasem same ustawiają sie po kilkunastominutowej jeździe a po szybkim
dodaniu i zwolnieniu gazu katastrofa jak by komputer "zapominał" ustawienie.

Z góry ogromnie dziękuje za pomoc.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2008, 13:12   

Wymieniasz wszystkie, mimo tego, że wyglądają idealnie.
Zaoszczędzisz 50gr, a możesz spalić komputer, także ewidentnie wszystkie do wymiany!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
pee 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Żywiec
Wysłany: 22-09-2008, 16:48   

No i wymieniłem - i NIC! Zero poprawy - zastanawiam się co może być przyczyną???
Może ktoś ma jakieś pomysły?
Dzięki z góry
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2008, 17:08   

A uczyłeś wolnych obrotów??
Tzn odpalasz na zimnym silniku bez żadnych odbiorników energii i czekasz aż załączy się wentylator chłodnicy. Gdy się wyłączy wyłączasz silnik i odpalasz. Wszystko powinno być dobrze.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
pee 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Żywiec
Wysłany: 22-09-2008, 18:13   

No właśnie pouczyłem go wolnych obrotów - i klapa.
Zrobiłem jak pisałeś - od zimnego do wyłączenia się wiatraka.
No i ustawiły się całkiem dobrze, może nie idealnie ale byłem zadowolony.
Jak wyłączyłem i odpaliłem standard - silnik chce wyskoczyć z ramy.
Co to może być???
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2008, 18:47   

A kable i świece kiedy były wymienione?? Przeczyść jeszcze kopułkę i palec. Umyj kable i sprawdź czy przypadkiem nie świecą (nie mają przebicia)

Co mi jeszcze przychodzi do głowy to jeszcze awaria gaźnika. A z tym to już będzie większy problem!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
pee 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Żywiec
Wysłany: 22-09-2008, 19:11   

Świece i kable wymieniałem jakieś pół roku temu - powinny być dobre.
Umyje je i sprawdzę.

Ale tak się zastanawiam jeśli komputer ustawia jakoś te obroty a silnik dobrze reaguje na gaz to czy może to być awaria mechaniczna (gaźnik albo zapłon) czy wina nie leży raczej po stronie sterowania elektronicznego?

Czym steruje ten komputer w moim gaźniku tak dokładnie że jest w stanie regulować stan mieszanki?

Przepraszam za być może głupie pytania ale trochę sie w tym pogubiłem.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2008, 19:31   

Tutaj dalej już Tobie nie pomogę.
Gaźnik sterowany elektronicznie stworzony przez Aisan-a to jest jedna wielka czarna magia. Jest niewielu ludzi w Polsce którzy umieją zrobić cokolwiek z tym gaźnikiem.
Miałem kiedyś Colta na gaźniku, ale ten był sterowany podciśnieniowo, bez żadnego komputera.
Najlepiej było by podłączyć się pod komputer i sprawdzić czujniki.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
pee 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Żywiec
Wysłany: 22-09-2008, 19:35   

Jak najłatwiej, o ile w ogóle mógłbym samodzielnie, podłączyć się pod kompa i sprawdzić te błędy?
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2008, 19:40   

Program TMOdatalogger, laptop i kabel wg schematu z tego tematu http://forum.mitsumaniaki...?t=1370&start=0
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24360
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-09-2008, 22:40   

kolego - ten komputer kompletnie nie interesuje sie gaznikiem i ma na niego naprawde niewielki wplyw
ponadto w tych ecu wymiana kondziorow naprawde nie jest konieczna
ponadto 2: TMO, dataloger czy MMCd nie zadzialaja, bo sa to programy do wtrysku a nie gaznika
i w gazniku wlasnie szukaj przyczyny swoich problemow
 
 
pee 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Żywiec
Wysłany: 23-09-2008, 12:25   

Dzięki za rozjaśnienie sprawy - jestem umówiony na czwartek u speców od gaźników - mam nadzieję ża od mitsu także.
Sory za natręctwo ale dręczy mnie ten problem.
Jeśli w moim gaźniku obroty same czasem się ustawiają to może to nie być sprawa mechanicznego sterowania - mam
taki schemat z niemieckiego manuala:

gaźnik

jedyne elementy elektryczne to dwa zawory (1 i 2) i czujnik położenia przepustnicy (3) - czy dziwne zachowanie obrotów
oznacza awarię któregoś z zaworów? Wiem że sygnał z lambdy jest brany pod uwagę dopiero po jej zagrzaniu się - więc
czy wskazuje to na awarię zaworu 1 ???
To tylko moje domysły - proszę o komentarz kogoś mądrzejszego ode mnie.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-09-2008, 14:27   

Krzyżak, napisałeś że komputer nie interesuje się tym gaźnikiem. Hmm, patrząc na "oprzyrządowanie" samego gażnika oraz czujników(podciśnieniowych) rozlokowanych pod maską mam wrażenie, że jednak robi swoje.
Gażnik FBC to ciężka sprawa chociaż jest osoba na forum co grzebała przy nim z efektami.
Stąd powstał manual i opis podciśnień gaźnika w 4G37 na stronie Darka (Krzyżaka)
Zajrzyj tam, pee.
_________________

 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 19:05   

kolego pee, mialem taki samochod i wiem , ze z wyjetym komputerem tez odpalal i trzymal obroty w kazdym zakresie , wiec poszedl bym w strone uszkodzen mechanicznych gaznika jak chociazby niedomykajacej przepustnicy czy zle dzialajacego ssania lub nawet zacinajacej sie linki gazu.Popatrz czy nie spadla ci jakas rurka od podcisnienia.czy filtr powietrza nie zasyfiony itp. ale to takie wrozenie :)
pozdrawiam
 
 
pee 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Żywiec
Wysłany: 26-09-2008, 10:29   

Wczoraj byłem u mechanika i problem został rozwiązany - awaria zaznaczonego zaworu:

gaźnik - niesprawny zawór

Trochę chyba szukał tego na oślep bo wymontował, wyczyścił gaźnik, wymienił jakąś membranę i brak poprawy dopiero na końcu zabrał się za ten zawór i na razie jest ok.
mam nadzieję że na długo.

Naprawa 3 godz. 200zł

pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.