| problem z silnikiem 1,8 GDI nie kreci sie po wyzej 4 tys. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2008, 08:45   problem z silnikiem 1,8 GDI nie kreci sie po wyzej 4 tys. |   
 |  
               | 
 |  
               | witam wszystkich (mój pierwszy temat na forum także proszę o wyrozumiałość) jak w temacie po prostu nie da rady wycisnąć z silnika więcej jak 4000 obr / min wygląda to tak jakby odcinało zapłon, na biegu jak i na luzie silnik zachowuje się tak samo czyli do 4000 tys i później falowanie, typowe przy odcięciu zapłonu, co może być tego przyczyną? dodam jeszcze ze czasami podczas ruszania dławi się na ułamek sekundy po czym szarpie do przodu. korzystałem z opcji szukaj ale nie znalazłem podobnego problemu,i jeszcze jedno pytanie, jak sprawdzić czy komputer pracuje w trybie awaryjnym? możliwe ze w takim trybie pracuje w tej chwili i nie pozwala się kręcić mocniej ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2008, 10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki za odpowiedz, ale zapomniałem dodać ze to model z końca 2000 roku nie wiem czy tam istnieje taka możliwość bez podłączania kompa |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2008, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po pierwsze czy kontrolka CE (silnika) w ogóle się zapala np. przy odpalaniu auta? Po drugie jeśli CE w trakcie pracy silnika się nie świeci to odczytanie błędów nic ci nie da bo ich nie ma więc tu trzeba by zanalizować inne dynamiczne parametry pracy silnika a to zrobia ci (w praktyce w twoim przypadku) tylko na MUT'cie w ASO.
 
 [ Dodano: 24-09-2008, 12:08 ]
 PS. Po trzecie to może być wszystko, od brudnej przepustnicy lub  TPS'a/krokowca, poprzez przepływomierz, czujniki temperatury, po pompę paliwową wysokiego ciśnienia i wtryski lub nawet i lambdę - generalnie to może być wszystko jak i jakiś drobny pierdół...
 |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2008, 11:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety pompa niskiego lub wysokiego ciśnienia najbardziej podejrzane..... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 09:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzisiaj próbowałem odkręcić przepustnice i ja wyczyścić i zauważyłem ze waz przy samej przepustnicy był źle dokręcony i łapał "lewe" powietrze, złożyłem wszystko ponownie tak jak powinno być, w tym czasie akumulator był odpięty na jakieś 20 minut, czy sam fakt odpięcia klem od akumulatora restartuje komputer i czyści kody błędów z pamięci? czy może trzeba go w inny sposób zresetować? samochód nadal chodzi tak samo czyli tak jakby w trybie awaryjnym do 4 tys i później odcięcie zapłonu, dodatkowo wyczuwa się ze niejednostajnie przyspiesza, szarpiąc i czasami podczas ruszania obroty spadają prawie do zera po czym skaczą do 2-3 k  da się jeździć ale nie jest to przyjemność. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dadur [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2008, 01:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | rasiak1980  chyba zaczni sie rozgladac za nowa pompa wysokiego cisnienia. ja tez tak mialem  i byla to wina pompy wysokiego cisnienia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2008, 06:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | dadur napisał/a: |  	  | rasiak1980  chyba zaczni sie rozgladac za nowa pompa wysokiego cisnienia. ja tez tak mialem  i byla to wina pompy wysokiego cisnienia. | 
 właśnie tak myślałem ale krzyczą za nią 119 funtów za używana, widzę ze w opisie masz napisane UK wiec powiedz mi gdzie kupiłeś i ile zapłaciłeś?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Manysh [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2008, 08:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | jedz sie podpiac pod kompa ( 50F) bo moze sie okazac ze to cos innego i bedziesz miał pompe na handel   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dadur [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2008, 19:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobrze ci radzi  na poczatku si podepnij pod mutu w aso i popros o zbadanie cisnienia paliwa(wysokiego) .Ja kupilem w polsce za 500 zeta i sam wymenilem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2008, 12:11   problem juz zdiagnozowany czujnik cisnienia paliwa w listwie |   
 |  
               | 
 |  
               | a teraz pytanie wiecie może gdzie to można w UK załatwić bo obskoczyłem chyba wszystkie szroty w promieniu 100 km i nie maja ani jednej carismy a z tego co widzę w Polsce zatrzęsienie! pełno carism świeżo sprowadzonych z Anglii  w serwisie byłem "nie ma sprawy 169 funtów" :O później pojechałem do volvo już troszkę lepiej 143 funty zauważyłem ze inaczej jest zamontowany czujnik i nie jestem pewien czy to ten sam, tam jest pociągnięty przewód od listwy wtryskowej do takiej puszki w która jest wkręcony czujnik. jak by ktoś miał oko na jakąś carismę na szrocie to byłbym bardzo wdzięczny |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2008, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ugadaj się z kimś, może Ci kupi i wyśle. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |    Wysłany: 17-10-2008, 06:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | właśnie na to liczę.....   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gratekk4 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-06-2009, 22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Mam ten sam problem co Ty Rasiak1980. DO końca w sumie nie wierzę, że mi padła pompa wysokiego ciśnienia. Możesz pomimo tak długiego odstępu czasu napisać czy to rzeczywiście była pompa wysokiego ciśnienia?
 Będę bardzo wdzięczny i rozwieje to moje wątpliwości co do diagnozy serwisantów, którzy to podejrzewają. A zachowanie mojej Cari jest identyczne.
 Więc pomogło i rozwiązało problem?
 
 pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ijama   Mitsumaniak
 
 Auto: Cari 1,8 gdi 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Lis 2007
 Posty: 126
 Skąd: Kudowa-Zdrój
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2009, 06:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam panowie ten sam problem co Wy,ale nie wierzę w pompę wysokiego ciśnienia,a to dlatego,że nie wiem czy zauważyliście,iż dzieje się to tylko wtedy gdy jest wilgotno lub zimno na zewnątrz.Gdy jest ciepło auto zachowuje się bez zarzutu,kręci się pod czerwone.Obstawiam Lambdę.W tym tygodniu umówię się na wizytę w czeskim ASO i dam Wam znać. |  
				| _________________ ijama
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |