Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z silnikiem 1,8 GDI nie kreci sie po wyzej 4 tys.
Autor Wiadomość
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 24-09-2008, 09:45   problem z silnikiem 1,8 GDI nie kreci sie po wyzej 4 tys.

witam wszystkich (mój pierwszy temat na forum także proszę o wyrozumiałość) jak w temacie po prostu nie da rady wycisnąć z silnika więcej jak 4000 obr / min wygląda to tak jakby odcinało zapłon, na biegu jak i na luzie silnik zachowuje się tak samo czyli do 4000 tys i później falowanie, typowe przy odcięciu zapłonu, co może być tego przyczyną? dodam jeszcze ze czasami podczas ruszania dławi się na ułamek sekundy po czym szarpie do przodu. korzystałem z opcji szukaj ale nie znalazłem podobnego problemu,i jeszcze jedno pytanie, jak sprawdzić czy komputer pracuje w trybie awaryjnym? możliwe ze w takim trybie pracuje w tej chwili i nie pozwala się kręcić mocniej ?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-09-2008, 11:07   

Podłączasz 1 styk złącza OBDII do masy i włączasz stacyjkę, wymruga kody błędów, które odczytasz z tabeli błędów dostępnej w dziale "Download".
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 24-09-2008, 11:23   

dzięki za odpowiedz, ale zapomniałem dodać ze to model z końca 2000 roku nie wiem czy tam istnieje taka możliwość bez podłączania kompa
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-09-2008, 12:05   

Po pierwsze czy kontrolka CE (silnika) w ogóle się zapala np. przy odpalaniu auta?
Po drugie jeśli CE w trakcie pracy silnika się nie świeci to odczytanie błędów nic ci nie da bo ich nie ma więc tu trzeba by zanalizować inne dynamiczne parametry pracy silnika a to zrobia ci (w praktyce w twoim przypadku) tylko na MUT'cie w ASO.

[ Dodano: 24-09-2008, 12:08 ]
PS. Po trzecie to może być wszystko, od brudnej przepustnicy lub TPS'a/krokowca, poprzez przepływomierz, czujniki temperatury, po pompę paliwową wysokiego ciśnienia i wtryski lub nawet i lambdę - generalnie to może być wszystko jak i jakiś drobny pierdół...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2008, 12:43   

Niestety pompa niskiego lub wysokiego ciśnienia najbardziej podejrzane.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-09-2008, 10:25   

dzisiaj próbowałem odkręcić przepustnice i ja wyczyścić i zauważyłem ze waz przy samej przepustnicy był źle dokręcony i łapał "lewe" powietrze, złożyłem wszystko ponownie tak jak powinno być, w tym czasie akumulator był odpięty na jakieś 20 minut, czy sam fakt odpięcia klem od akumulatora restartuje komputer i czyści kody błędów z pamięci? czy może trzeba go w inny sposób zresetować? samochód nadal chodzi tak samo czyli tak jakby w trybie awaryjnym do 4 tys i później odcięcie zapłonu, dodatkowo wyczuwa się ze niejednostajnie przyspiesza, szarpiąc i czasami podczas ruszania obroty spadają prawie do zera po czym skaczą do 2-3 k da się jeździć ale nie jest to przyjemność.
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2008, 02:09   

rasiak1980 chyba zaczni sie rozgladac za nowa pompa wysokiego cisnienia. ja tez tak mialem i byla to wina pompy wysokiego cisnienia.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 03-10-2008, 07:57   

dadur napisał/a:
rasiak1980 chyba zaczni sie rozgladac za nowa pompa wysokiego cisnienia. ja tez tak mialem i byla to wina pompy wysokiego cisnienia.

właśnie tak myślałem ale krzyczą za nią 119 funtów za używana, widzę ze w opisie masz napisane UK wiec powiedz mi gdzie kupiłeś i ile zapłaciłeś?
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2008, 09:43   

jedz sie podpiac pod kompa ( 50F) bo moze sie okazac ze to cos innego i bedziesz miał pompe na handel ;)
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2008, 20:47   

Dobrze ci radzi na poczatku si podepnij pod mutu w aso i popros o zbadanie cisnienia paliwa(wysokiego) .Ja kupilem w polsce za 500 zeta i sam wymenilem.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-10-2008, 13:11   problem juz zdiagnozowany czujnik cisnienia paliwa w listwie

a teraz pytanie wiecie może gdzie to można w UK załatwić bo obskoczyłem chyba wszystkie szroty w promieniu 100 km i nie maja ani jednej carismy a z tego co widzę w Polsce zatrzęsienie! pełno carism świeżo sprowadzonych z Anglii :D w serwisie byłem "nie ma sprawy 169 funtów" :O później pojechałem do volvo już troszkę lepiej 143 funty zauważyłem ze inaczej jest zamontowany czujnik i nie jestem pewien czy to ten sam, tam jest pociągnięty przewód od listwy wtryskowej do takiej puszki w która jest wkręcony czujnik. jak by ktoś miał oko na jakąś carismę na szrocie to byłbym bardzo wdzięczny
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2008, 21:59   

Ugadaj się z kimś, może Ci kupi i wyśle.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
  Wysłany: 17-10-2008, 07:44   

właśnie na to liczę..... :lol:
 
 
gratekk4
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2009, 23:54   

Witam,
Mam ten sam problem co Ty Rasiak1980. DO końca w sumie nie wierzę, że mi padła pompa wysokiego ciśnienia. Możesz pomimo tak długiego odstępu czasu napisać czy to rzeczywiście była pompa wysokiego ciśnienia?
Będę bardzo wdzięczny i rozwieje to moje wątpliwości co do diagnozy serwisantów, którzy to podejrzewają. A zachowanie mojej Cari jest identyczne.
Więc pomogło i rozwiązało problem?

pozdrawiam
 
 
ijama 
Mitsumaniak

Auto: Cari 1,8 gdi 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 126
Skąd: Kudowa-Zdrój
Wysłany: 28-06-2009, 07:58   

Mam panowie ten sam problem co Wy,ale nie wierzę w pompę wysokiego ciśnienia,a to dlatego,że nie wiem czy zauważyliście,iż dzieje się to tylko wtedy gdy jest wilgotno lub zimno na zewnątrz.Gdy jest ciepło auto zachowuje się bez zarzutu,kręci się pod czerwone.Obstawiam Lambdę.W tym tygodniu umówię się na wizytę w czeskim ASO i dam Wam znać.
_________________
ijama
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.