Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wahacz tylny
Autor Wiadomość
fiszrek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 19
Skąd: Wołomin
Wysłany: 10-09-2008, 19:24   Wahacz tylny

Witam.Orientuje się ktoś czy wahacz tylny z hamulcami tarczowymi jest taki sam co do hamulców bębnowych. Wspornik zacisków (tarczówka) mocowany jest czterema śrubami do wahacza tak samo jak wspornik hamulców (bęben).Czy te śruby mają taki sam rozstaw w tarczówkach co i bebnowych?
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 10-09-2008, 21:39   

wahacze sa takie same, roznica jest tylko w dlugosci przewodow hamulcowych no i tym ze tu jest beben a tu tarcza
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2008, 21:45   

Matejko napisał/a:
wahacze sa takie same, roznica jest tylko w dlugosci przewodow hamulcowych no i tym ze tu jest beben a tu tarcza


dobrze to wiedziec, bo mam GDI'ka i według wszystkich znaków na niebie i ziemi o książkach serwisowych nie zapominając powinienem mieć z tyłu tarcze a są bębny

przypuszczalnie początek produkcji bo rejestracja w niemczech 12/97 (produkcja nie wiem)

jak by tylko ktoś wyjaśnił co w numerze vin w miejscu rocznika modelu oznacza "W" to byłoby fajnie
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 10-09-2008, 21:47   

podaj caly vin to zobaczymy dokladna date produkcji i co caps pokaze przy twoich hamulcach :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-09-2008, 22:24   

Bo przed liftem były bębny a po lifcie tarcze. Ja też mam bębny z tyłu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-09-2008, 22:41   

saphire napisał/a:
Bo przed liftem były bębny a po lifcie tarcze. Ja też mam bębny z tyłu.


i ja... tylko auta z z poczatku produkcji przed liftem mialy tarcze, ale potem je na bebny zaminili... nie wiem dlaczego :/
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
big_foot
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2008, 23:19   

Brikston napisał/a:
saphire napisał/a:
Bo przed liftem były bębny a po lifcie tarcze. Ja też mam bębny z tyłu.


i ja... tylko auta z z poczatku produkcji przed liftem mialy tarcze, ale potem je na bebny zaminili... nie wiem dlaczego :/


to na prawdę dziwne, nie kumam podejścia, z lepszego na gorsze :/

dziwi mnie tylko to, że w książkach serwisowych (jak kupowalem klocki na przód) wszędzie na tył też były tarcze do GDI i sie dziwili, że pytam o bębny

Matejko napisał/a:
podaj caly vin to zobaczymy dokladna date produkcji i co caps pokaze przy twoich hamulcach


poszlo na PM
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 04-10-2008, 01:04   

Czyli spokojnie można zamienić bębny na tarcze, bez większych zabiegów i gimnastyki?
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2008, 11:40   

Raczej nie tak spokojnie - cala zwrotnica musi byc przerobiona
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 04-10-2008, 12:14   

Ale chodzi o bębny z tyłu
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-10-2008, 15:14   

Interesujacy temat "Co trzeba zrobić aby miec tarcze z tyłu" i ile z tym roboty i kasy ??
Chętnie w ten sposób polepszyłbym swoje hamowanie :D , jezeli sie da :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-10-2008, 15:26   

Hamowanie nie polepszy ci się po wymianie bębnów z tyłu na tarcze z tyłu - tył i tak ledwie co hamuje bo się odciąża przy nurkowaniu auta więc i tak ABS musi odpuszczać na tyle. Hamowanie poprawisz jak założysz na przód dużo większe wentylowane i nawiercane tarcze, wielotłoczkowe zaciski i większe felgi.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2008, 15:26   

Ile z tym roboty to do konca nie wiem ale pamietam ze kiedys z mechanikiem gadalem o tym,ze 2 lata temu - pracuje w serwisie miskow wiec wiedzial co mowi.
Moja Carisma byla wtedy warta ok 10k i doszlismy do wniosku ze nie za bardzo sie oplaca.
Ale moze ktos sie wypowie dokladniej ktore czesci moga zostac a ktore wylatuja.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 04-10-2008, 15:27   

Ciakwy jesten czy od Gala by tarcze i cały mechanizm podeszły.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.