Wahacz tylny |
Autor |
Wiadomość |
fiszrek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 19 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 10-09-2008, 19:24 Wahacz tylny
|
|
|
Witam.Orientuje się ktoś czy wahacz tylny z hamulcami tarczowymi jest taki sam co do hamulców bębnowych. Wspornik zacisków (tarczówka) mocowany jest czterema śrubami do wahacza tak samo jak wspornik hamulców (bęben).Czy te śruby mają taki sam rozstaw w tarczówkach co i bebnowych? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 10-09-2008, 21:39
|
|
|
wahacze sa takie same, roznica jest tylko w dlugosci przewodow hamulcowych no i tym ze tu jest beben a tu tarcza |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
big_foot [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2008, 21:45
|
|
|
Matejko napisał/a: | wahacze sa takie same, roznica jest tylko w dlugosci przewodow hamulcowych no i tym ze tu jest beben a tu tarcza |
dobrze to wiedziec, bo mam GDI'ka i według wszystkich znaków na niebie i ziemi o książkach serwisowych nie zapominając powinienem mieć z tyłu tarcze a są bębny
przypuszczalnie początek produkcji bo rejestracja w niemczech 12/97 (produkcja nie wiem)
jak by tylko ktoś wyjaśnił co w numerze vin w miejscu rocznika modelu oznacza "W" to byłoby fajnie |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 10-09-2008, 21:47
|
|
|
podaj caly vin to zobaczymy dokladna date produkcji i co caps pokaze przy twoich hamulcach |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-09-2008, 22:24
|
|
|
Bo przed liftem były bębny a po lifcie tarcze. Ja też mam bębny z tyłu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-09-2008, 22:41
|
|
|
saphire napisał/a: | Bo przed liftem były bębny a po lifcie tarcze. Ja też mam bębny z tyłu. |
i ja... tylko auta z z poczatku produkcji przed liftem mialy tarcze, ale potem je na bebny zaminili... nie wiem dlaczego :/ |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
big_foot [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2008, 23:19
|
|
|
Brikston napisał/a: | saphire napisał/a: | Bo przed liftem były bębny a po lifcie tarcze. Ja też mam bębny z tyłu. |
i ja... tylko auta z z poczatku produkcji przed liftem mialy tarcze, ale potem je na bebny zaminili... nie wiem dlaczego :/ |
to na prawdę dziwne, nie kumam podejścia, z lepszego na gorsze :/
dziwi mnie tylko to, że w książkach serwisowych (jak kupowalem klocki na przód) wszędzie na tył też były tarcze do GDI i sie dziwili, że pytam o bębny
Matejko napisał/a: | podaj caly vin to zobaczymy dokladna date produkcji i co caps pokaze przy twoich hamulcach |
poszlo na PM |
|
|
|
 |
emfranc
Forumowicz dadrl.pl
Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Kietrz
|
Wysłany: 04-10-2008, 01:04
|
|
|
Czyli spokojnie można zamienić bębny na tarcze, bez większych zabiegów i gimnastyki? |
_________________ http://dadrl.pl/ |
|
|
|
 |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 04-10-2008, 11:40
|
|
|
Raczej nie tak spokojnie - cala zwrotnica musi byc przerobiona |
|
|
|
 |
emfranc
Forumowicz dadrl.pl
Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Kietrz
|
Wysłany: 04-10-2008, 12:14
|
|
|
Ale chodzi o bębny z tyłu |
_________________ http://dadrl.pl/ |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-10-2008, 15:14
|
|
|
Interesujacy temat "Co trzeba zrobić aby miec tarcze z tyłu" i ile z tym roboty i kasy ??
Chętnie w ten sposób polepszyłbym swoje hamowanie , jezeli sie da |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-10-2008, 15:26
|
|
|
Hamowanie nie polepszy ci się po wymianie bębnów z tyłu na tarcze z tyłu - tył i tak ledwie co hamuje bo się odciąża przy nurkowaniu auta więc i tak ABS musi odpuszczać na tyle. Hamowanie poprawisz jak założysz na przód dużo większe wentylowane i nawiercane tarcze, wielotłoczkowe zaciski i większe felgi. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 04-10-2008, 15:26
|
|
|
Ile z tym roboty to do konca nie wiem ale pamietam ze kiedys z mechanikiem gadalem o tym,ze 2 lata temu - pracuje w serwisie miskow wiec wiedzial co mowi.
Moja Carisma byla wtedy warta ok 10k i doszlismy do wniosku ze nie za bardzo sie oplaca.
Ale moze ktos sie wypowie dokladniej ktore czesci moga zostac a ktore wylatuja. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
|