Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Na luzie czy na biegu?-ekonomiczność
Autor Wiadomość
corker
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2008, 22:39   Na luzie czy na biegu?-ekonomiczność

Witam serdecznie
Mam pytanie możliwe iż poruszane na tym forum lecz nie mogłem takowego tematu odnaleźć.

Czy ekonomiczniej jest jeździć na biegu czy na luzie ,dojeżdżając np. do skrzyżowania czy jadąc z górki itp.? Pomijam temat bezpieczeństwa chodzi tylko o ekonomie .Zauważyłem iż mój galant potrafi całkiem ładny kawałek jechać na luzie bez znacznej utraty prędkości.
Różne są opinie różnych ludzi jedni mówią iż auto na luzie pali mniej gdyż obroty spadają wiec paliwa mniej jest podawane , inni twierdzą iż nie ma różnicy itp itd .
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć w tym temacie ewentualnie skierować mnie linkiem na temat który poruszał tą kwestię.
Pozdrawiam
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2008, 22:44   

Dojezdzajac do skrzyzowania na biegu bez gazu nie spalasz paliwa, dodatkowo oszczedzasz klocki bo hamujesz silnikiem.
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 03-10-2008, 23:45   

Tak jak Pan wyżej powiedział + spotkałem się ze zdaniem, że warto zdjąć bieg na N i puścić sprzęgło. Spalanie rośnie gdy chcesz, żeby autko jechało szybciej i dajesz gazu. Przy wolnej prędkości dając dużo gazu spalasz dużo, jak auto rozpędzi się to lekkie przyśpieszenie nie powoduje już ssania takich ilości paliwa, czyli obroty mają znaczenie, ale nie tak wielkie jak samo zapotrzebowanie silnika (a raczej kierowcy) na paliwo/prędkość. Wg mnie przy jeździe z górki samo sprzęgło wciśnięte powoduje rozłączenie napędu silnika z kołami, a co za tym idzie silnik nie ma oporu, kręci tyle ile dasz mu paliwa...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-10-2008, 00:53   

Oczywiście, że na biegu. Dojeżdzanie do skrzyżownia na luzie jest niedopuszczalne. Pomyśl co by było jakby zgasł silnik? Tracisz wspomaganie hamulcy, sprzęgła i kierownicy... Przecież jak dojeżdzasz na biegu to mimo otwarcia zaworów paliwo jest nie pobierane, ponieważ jest zamknięta przepustnica. Zresztą tak uczą w dobrych naukach jazdy.. Właśnie przez wzgląd na powyższe okoliczności. Poza tym jak napisał axg, hamujesz silnikiem.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 04-10-2008, 08:16   

Owczar napisał/a:
Oczywiście, że na biegu. Dojeżdzanie do skrzyżownia na luzie jest niedopuszczalne. Pomyśl co by było jakby zgasł silnik?


Owczar czy kiedykolwiek w jakims aucie kiedy wbiles na luz a auto sie toczylo silnik Ci zgasl? Mi nigdy....
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
kungfumiszcz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 120
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-10-2008, 09:08   

Owczar napisał/a:

Tracisz wspomaganie hamulcy, sprzęgła i kierownicy...


Nawet jak zgasnie silnik, to zanim wspomaganie calkiem straci swoja moc, masz jeszcze sporo czasu. Pozniej faktycznie tylko Pudzian da rade kierowac i hamowac :)
_________________
do or do not, there's no try
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 04-10-2008, 10:05   

Juiceman napisał/a:
Owczar napisał/a:
Oczywiście, że na biegu. Dojeżdzanie do skrzyżownia na luzie jest niedopuszczalne. Pomyśl co by było jakby zgasł silnik?


Owczar czy kiedykolwiek w jakims aucie kiedy wbiles na luz a auto sie toczylo silnik Ci zgasl? Mi nigdy....


Nie wiem wogóle po co to przytoczyłeś. Silnik może zgasnąć w kazdej chwili, a jeżeli stanie się to podczas jazdy na luzie to jeszcze większy problem.
1.Jezeli masz instalację gazową czasami silnik może zgasnąć wlasnie podczas jazdy na luzie. Jest to spowodowane dmuchaniem w dolot.
2. Jeżeli masz niesprawny którykolwiek z elementówsilnika - taki jak czujniki, ew przewody świece, powodujące nierównomierną pracę silnika - silnik może zgasnąć. (przykładowo jak masz strzelony przepływomierz to często się tak dzieje)

Jazda każdym samochodem z wtryskiem na biegu i z górki powoduje zerowe zużycie paliwa, jedynie silniki z LPG palą gaz, no i oczywiście gaźnikowce.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 04-10-2008, 10:09   

Kurde to albo ja dbam o samochody lepiej albo nei wiem co 6 lat jazdy na gazie nic takiego mi się nie przytrafiło, jak wiem, że coś nie działa to naprawiam ew. wymieniam. Stąd moje zdziwienie.....
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
corker
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2008, 10:32   

Czyli jak napisałem wyżej. Każdy ma inna opinie ,fajnie . Ja również jestem zdania iż jak puszczę nogę z gazu to komputer przestaje podawać paliwo poza podawaniem minimum dla utrzymania silnika na chodzie to jest utrzymania obrotów jałowych.
Czy ktoś sie zgadza z moim rozumowaniem.?
Co do wyłączenia silnika a co za tym idzie wspomagania i problemy z tym wynikłe to ok . ale o tym będziesz wiedział od razu ,czyli wciskasz sprzęgło wbijasz bieg i odpalasz silnik i gra muzyka.
Reasumując wg mnie na luzie czy na biegu spalamy tyle samo paliwa , lecz na luzie możemy toczyć się dalej gdyż nie ma oporów skrzyni. (Pomijamy kwestię wyłączenia silnika wspomagania radia itp.)

Zgadza się?
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-10-2008, 10:50   

corker napisał/a:
Reasumując wg mnie na luzie czy na biegu spalamy tyle samo paliwa
Nie! Po stokroć nie!!!
Nie wiem po co te wywody kolegów powyżej o instalacji gazowej, gaszeniu samochodu, wspomaganiu..... ble, ble, ble, które tylko zaciemniają temat.
Problem był już wałkowany na tym Forum kilka razy:
- jadać na luzie silnik zużywa ilość paliwa niezbędną dla obrotów jałowych
- hamując silnikiem zużywa 0,00 (do momentu kiedy obroty zejdą do określonej wartości)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-10-2008, 11:00   

kungfumiszcz napisał/a:

Nawet jak zgasnie silnik, to zanim wspomaganie calkiem straci swoja moc, masz jeszcze sporo czasu. Pozniej faktycznie tylko Pudzian da rade kierowac i hamowac :)


Jak wciśniesz już hamulec i auto zgaśnie to owszem, zahamujesz, ale jak zgaśnie najpierw to w zasadzie wszystko umiera. Właśnie czasem tych paru sekund może zabraknąć.

Juiceman napisał/a:
Kurde to albo ja dbam o samochody lepiej albo nei wiem co 6 lat jazdy na gazie nic takiego mi się nie przytrafiło, jak wiem, że coś nie działa to naprawiam ew. wymieniam. Stąd moje zdziwienie.....


To nie jest kwestia dbałości, tylko tego że w starym samochodzie może wszystko się wydarzyć. W moim stało się tak kilka razy na LPG.

corker napisał/a:
Co do wyłączenia silnika a co za tym idzie wspomagania i problemy z tym wynikłe to ok . ale o tym będziesz wiedział od razu ,czyli wciskasz sprzęgło wbijasz bieg i odpalasz silnik i gra muzyka.


Zanim się zorientujesz, że zgasł silnik bo np słuchasz muzyki, zanim wrzucisdz bieg, zanim wciśniesz hamulec... a każda sekunda przelicza się na metry.


JCH napisał/a:
- hamując silnikiem zużywa 0,00 (do momentu kiedy obroty zejdą do określonej wartości)


W przypadku starych instalacji LPG to chyba nie jest prawda? Zresztą JaGrab3 już pisał powyżej, że jazda na biegu nie powoduje zużycia paliwa, z małymi wyjątkami.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-10-2008, 11:16   

Owczar napisał/a:
Zresztą JaGrab3 już pisał powyżej
axg też już to napisał ale widzisz, że kolega corker wyciągnął zupełnie inne wnioski!
Była w ogóle mowa w pytaniu o LPG?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 04-10-2008, 11:40   

Wiem jedno jazda na biegu jałowym spala więcej niż przy hamowaniu silnikiem. Nawet komputer Ci to powie;](w carismie przed liftem).

Tylko tu pytanie czy opłaca się przejechać 100m na biegu jałowym czy 50 na innym biegu? Co do spalania Gazu na luzie nie mam pojęcia.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2008, 15:58   

Każdy ma swoje wnioski, ale przeczytajcie uważnie wszystkie posty które napisaliscie. Wszyscy piszecie to samo. i wszyscy macie rację.

Reasumując. na jałowych obrotach (0.780-0.850) silnik pali (pedał gazu nie dotykany). na biegu przy hamowaniu silnikiem silnik pali (pedał gazu nie dotykany) a dla czego? ponieważ przepustnica nigdy nie zamyka się do końca. nie wiem jak to jest w GDI ale każdy inny silnik na 1000000% tak ma. jak dojeżdżasz do skrzyżowania to z reguły na wciśniętym sprzęgle, co jest równoznaczne z wypiętym biegiem (obroty jałowe)

Generalnie jeśli szukasz oszczędności to nie od tej strony. Nawet nie poczujesz różnicy w spalaniu pokonując dziennie 40 takich skrzyżowań. Auto na "Wolnych" i tak pali, ale różnica to jest już tak nie wielka że tego nie zauważysz.

Jak chcesz oszczędzać to poczytaj o sposobach oszczędnej jazdy. Rekordzista skodą Fabią przejechał na 6l benzyny ok 160km. Nie wiem jak on jechał, ale spalanie wychodzi mniej niż 4l.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-10-2008, 16:11   

Forest_Taft napisał/a:
Każdy ma swoje wnioski....

Reasumując. na jałowych obrotach (0.780-0.850) silnik pali (pedał gazu nie dotykany). na biegu przy hamowaniu silnikiem silnik pali (pedał gazu nie dotykany) a dla czego? ponieważ przepustnica nigdy nie zamyka się do końca. nie wiem jak to jest w GDI ale każdy inny silnik na 1000000% tak ma.
Faktycznie. Każdy ma swoje wnioski.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.