Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Wahacz wymiana sworznia.
Autor Wiadomość
ziutoon
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2008, 21:56   [CA1A 1.3] Wahacz wymiana sworznia.

Witam,

Jak w temacie czy ktoś z was ma pojęcie jak wymienić sam sworzeń wahacza.

Czy to wogóle jest element wymienny?

COLT CAO 1.3 12V 92'

PS.

Jesli temat był gdzies poruszony to prosze o podlaczenie tego posta
Ostatnio zmieniony przez karolgt 13-09-2008, 00:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-09-2008, 22:30   

jak chcesz profi, to wyjmujesz wahacz i na prasie usuwasz stary i wprasowujesz nowy
jak chcesz sprobowac samemu, to mlotem tez wyjdzie (w koncu), ale mozesz zniszczyc wahacz
 
 
ziutoon
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2008, 08:49   

Dzięki Krzyżak za odpowiedź,

czyli smiało mogę kupić sam sworzen i lecieć do jakiegoś warsztatu?

powinni umieć to wymienić.

pozdrawiam
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2008, 10:18   

Zgadza sie. Musisz tylko trafic najpierw do odpowiedniego sprzedawcy, ktory CI dobierze sworzen. Katalogi podaja, ze sworznie sa dostepne wylacznie w komplecie z wahaczem, co jednak nie jest prawda. Jako, ze jestes z Wawy, skontaktuj sie z Mateuszem Hanzek (0-608 480 212). On na pewno doby sworzen dobierze - kupowalem i do Colta CA1A (czyli dokladnie takiego, jak Twoj), jak i Lancera CB4A i nie bylo zadnych problemow.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-09-2008, 10:39   

gregorbu napisał/a:
Musisz tylko trafic najpierw do odpowiedniego sprzedawcy, ktory CI dobierze sworzen


Z tego co wiem i popatrzałem w katalogach to do Coltów CAx i C5x, Galantów do 92 i Carism jest ten sam sworzeń
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-09-2008, 11:06   

gregorbu napisał/a:
Zgadza sie. Musisz tylko trafic najpierw do odpowiedniego sprzedawcy, ktory CI dobierze sworzen. Katalogi podaja, ze sworznie sa dostepne wylacznie w komplecie z wahaczem, co jednak nie jest prawda. ....


Jest to prawdą, Mitsubishi do CBO/CAO nie produkowało sworzni wahacza osobno. Zamiast gównianych wynalazków za 60PLN lepiej kupić używany wahacz z demontażu za około 90PLN. Kilka modeli podrób wytrzymało po 3 m-ce orygiał z wahaczem jest OK już od 2,5 roku.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-09-2008, 23:11   

lepiej wymienic sworzen - u mnie sworznie japonskie jezdza po 70 tys. km po wymianie
z uzywanym wahaczem to loteriaa

wazne, zeby nie byl to tani sworzen, bo czasem nawet wymiarami nie pasuje - jest za luzny
firma 555 robi dobre
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-09-2008, 18:03   

A tak swoją drogą, pewny jesteś, że sworzeń jest bee? Może wystarczy standardowa wymiana łączników stabilizatora? Jak wieść na forum niesie, to 50% słyszalnych stuków powodują właśnie one. 3 lata coś z przodu mi pukało. 2 podobno fachowców stwierdziło, że to końcówki i oczywiście sworznie. Diagnosta uparł się na sworznie, a ja zgodnie z poradami szanownych kolegów zacząłem od podstaw, czyli łączników stabilizatora i jak mawiał Kwicoł;" jak ryynką odjół " SPOKÓJ ( cena jednego "yamato" u mnie na Kujawach to 35 złotych )
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2008, 10:17   

yamato laczniki sa OK, 555 jeszcze lepsze, ale 3x drozdze
fakt - laczniki powoduja 50% stukow zawieszenia i sa niemal niediagnozowalne (w starszych wersjach - ze sworzniami kulistymi - szczegolnie)

natomiast sworzen wahacza i jego luzy jest duzo latwiej zidentyfikowac
 
 
ziutoon
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2008, 22:41   

Zakładam że to sworzeń dlatego iż zobaczyłem jak z niego smar ucieka przez takie małe rozciącia.

A jesli chodzi o łączniki to też mam je zamiar od razu wymienić.

pozdrawiam
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 06-10-2008, 23:08   

mam problem z zawieszeniem więc podłączę się pod temat
na przodzie wymieniłem gumy i łączniki stabilizatora oraz sworznie wachacza to było latem po
przeglądzie ale stuki słychać dalej przy przejeżdzie przez garby lub inne nierówności nawet
przy małej prędkości.Dzisiaj byłem ponownie u diagnosty na szarpakach i on nic mie znalazł.
Może coś doradzicie . Te stuki to tylko zprzodu.
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-10-2008, 21:58   

moze gorne mocowanie amora
 
 
 
ziutoon
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2008, 10:39   

Telefon do Mateusza i sworznie przyjechały.
Sobotnie popołudnie wraz z bratem i młotkiem zamiast prasy i dwa sworznie wymienione.

Jest to prostsze niż może się wydawać.

Przy okazji wymiana łączników stabilizatora i w końcu skończyły sie stuki i drgania przy hamowaniu.

Nareszcie Colcik odzyskał sprawność.

Pozdrawiam
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 12-10-2008, 13:48   

czy ktoś doradzi jak zdiagnozować górne mocowanie amortyzatora
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-10-2008, 14:33   

maska do gory, odslonic mocowanie i jedna osoba pompuje samochod a druga przyklada palec do mocowania... jak jest mocny luz to mozna sie zaczac martwic
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.