mały problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
irekn
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,8 GDI
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 03-10-2008, 19:48 mały problem z obrotami
|
|
|
Witam przy zmianie biegu kiedy wezmę noge z gazu obroty jeszcze przez chwile zostają albo nawet wzrosną po chwili wszystko jest ok co to moze być ? na wolnych obrotach troche nie równo chodzi ale doczytałem sie ze trzeba wyczyścić przepustnice |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2008, 20:48
|
|
|
normalny objaw w GDI |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2008, 22:26
|
|
|
...No niezupełnie normalny objaw. Przepustnica tak i owszem może być do czyszczenia, ale również może być też źle wyregulowana, lub silniczek krokowy może się zacinać ( do czyszczenia ), albo ( tak jak było w moim przypadku, przy zmiennych obrotach na biegu jałowym ) jest niesprawna pompa wtryskowa ( jedynym objawem niesprawności były falujące obroty na biegu jałowym ). GDI to bardzo tajemnicza technologia Podjedź do ASO, tam rozwiążą Twój problem, jeżeli już będziesz zrezygnowany - na pewno zdiagnozują co jest "nie tak" |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 11-10-2008, 13:55
|
|
|
witam,podczepie sie pod ten temat.ja u siebie miałęm problem z obrotami,silnik czasami gasł.kupiłem uzywaną przepustnice z samochodu o małym przebiegu,samochod nie gasnie,lecz obroty nieznacznie falują,tak 700-900.przepustnice miałem bardzo dobrze wyczyszczoną,silnika krokowego nie czysciłem.juz nie wiem w czym moze byc problem.po podłaczeniu do komputera wszystko jes niby oki,ma ktos moze jakies sugestie albo miał podobny problem? |
|
|
|
 |
ukrafal [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2008, 16:49
|
|
|
nie przejmuj sie tym to normale musisz sie do tego przyzwyczaic |
|
|
|
 |
Raffil
Mitsumaniak GoldCariManiak

Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 120 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-10-2008, 17:21
|
|
|
Dokładnie, musisz sie przyzwyczaić.. Ten typ tak ma.. Jakiś czas temu tez miałem fioła na pkcie obrotów (obserwowałem, analizowałem). Przeczyściłem przepustnice na cacy i nadal było delikatne falowanie. Podjechałem do ASO popytać i tam panowie rozwiali moje wszelkie wątpliwości.. Powiedzieli, że tak jest i będzie ponieważ ten silnik posiada dośc dużo czujników elektronicznych i każde nacisniecie na pedal, ruch kierownicy, przelaczenie jakiegoc przycisku itp. obciąża silnik. Ważną sprawą jest też jakość paliwa jakie lejemy, ale to juz inny temat..
Pozdr |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 12-10-2008, 12:36
|
|
|
dzieki chłopaki,to szkoda ze ten typ tak ma,wkurzają mnie troszke te obroty bo zawsze byłem przyzwyczajony do nieruszjącej sie wskazówki na luzie a paliwko zawsze z shella v power wiec zła napewno nie jest. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2008, 13:16
|
|
|
no nie zgodze sie ze to normalne obroty powiny byc jednolite tzn np 700 i koniec mogą wzrosnac jak np właczysz swiatła lub klime ale bez przesady u mnie stoi na 600 lub 700 i nie drgnie dopóki nie wcisne pedał przyspieszenie jak ci lataja to cos jest nie tak
Oczywiscie mówimy tu o rozgrzanym silniku |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2008, 14:37
|
|
|
kozuch2 napisał/a: | a paliwko zawsze z shella v power wiec zła napewno nie jest. |
przeplacasz jak ja w 2000 r - shell to najgorsze paliwo w tym kraju
a jazda na v-power powodowala u mnie spalanie 10% wieksze niz na najtanszym paliwie z lotosu czy orlenu... do tego zadnych rewelacji w przyspieszaniu, wrecz przeciwnie
niestety w niemczech shell ma taki sam syf - sprawdzalem... |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2008, 14:41
|
|
|
a ja w UK robie tylko na tym paliwie 70 mil wiecej |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 13-10-2008, 18:07
|
|
|
mi tam sie wydaje ze shell ma bardzo dobre paliwo,kazdy moze miec inne zdanie.to co moze jescze miec wpływ na te obroty?czasami jest tak ze nie faluje(mówie o rozgrzanym silniku)a czasami chodzi sobie wskazówka,przed kupnem tej uzywanej przepustnicy silnik z rana najczesciej gasł,czasami na zakrecie ciezko bez wspomagania sie kreci hehe po wymianie nie gasnie i tylo te drobne falowanie czasami.w tamtej przepustnicy niby krokowy był walniety i wymieniłem cała kompletną. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-10-2008, 08:14
|
|
|
Ja u siebie od 4 lat leję tylko SHELL z jednej stacji i z jednego kija.
Odczucia dużo lepsze niż na paliwie z Orlenu gdzie Cari gasła jak była zimna.
Z tego co pamiętam to Sophie robił test paliw więc trzeba ruszyć temat i się dopytać co z tymi informacjami dalej zrobi
Ja bym z chęcią zmienił na inne jeżeli dostanę wskazanie że to ...... paliwo jest lepsze od tamtego. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-10-2008, 19:11
|
|
|
Ja napisze tylko tyle że omijam shella szerokim łukiem |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2008, 23:11
|
|
|
Ja podobnie. Co prawda, nie przez paliwo, co przez ich stacje obsługową. W peugeocie rozpieprzyli mi blok silnika. Skończyło się wymianą. |
|
|
|
 |
|