Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: swinks_UK
19-06-2009, 00:12
[EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
Autor Wiadomość
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2008, 11:57   

cuuube, wiem że było już na ten temat ale o ile mi wiadomo nikt nie przerabiał zegarów od vr-4. Wiec tak przeróbka się udała :twisted: co widać na zdjęciu, w sumie była banalnie prosta, ale mój sposób jest troszkę inny niż ten co proponował swinks_uk ja w zegarach zrobiłem tylko 1 mostek a resztę pinów przekładałem we wtyczce sadze ze to jest lepsze wyjście bo ciężko lutować i przecinać fole co jest w zegarach a tak jest bardziej oryginalnie :) Co do prędkościomierza to nic nie muszę robić bo to jest wersja Japońska i licznik jest do 180km/h natomiast obrotomierz pokazuje niby normalne odczyty ale skazówka od obrotów nie przesuwa się płynnie są takie skoki, pewnie dlatego ze VR4 ma skale do 9tys obrotów a stare zegary do 8tyś ale to kwestia przełożenia kilku elementów ze starej płytki obrotomierza a może nawet całej płytki tym zajmę się później.
Nie mam kontrolek od Cruise, HOLD, Washer Level i Oil Level.






Tutaj widać połączone punkty 4 i 5, i to jest jedyna modyfikacja w zegarach.



Resztę robimy tak ze wyciągamy wtyczkę i z niej delikatnie usuwamy różowa blokadę co umożliwi nam wyciągniecie pinów i przełożenie ich w odpowiednie miejsca.





Piny należy wysunąć za pomocą małego płaskiego śrubokręta delikatnie z użyciem siły.



Przekładamy piny tak jak nam pasuje według schematu i wkładamy różowa blokadę z powrotem.

Ostatnio zmieniony przez trawkins 28-09-2008, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
prelud 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 166
Skąd: Opole
Wysłany: 26-10-2008, 17:12   Pytanie o zamianę zegarów ze "zwykłych" na HC

witam
mam takie pytanie czy podejda zegary z galanta powyzej 2000 roku (z wyswietlaczem elektronicznym) do galanta z 1998 roku?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez roch_27 26-10-2008, 19:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 26-10-2008, 19:09   

prelud napisał/a:
czy podejda zegary z galanta powyzej 2000 roku (z wyswietlaczem elektronicznym) do galanta z 1998 roku?

podejdą

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SWEEPER 
Mitsumaniak

Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-10-2008, 10:26   

Jest ktoś, kto przerabiał hi contrast-y z mil na kilometry?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-10-2008, 11:55   

A czy ktoś wie jak sprawa wygląda w dieslu? Z teog co zauważyłem zegary HC nie były w dieslu w ogóle montowane. Czy zegary od beznyzny będą pasowały? Mam prędkościomierz wyskalowany do 200, a obrotomierz też ma mniejszy zakres. Zastanawiam się czy zegary HC normalnie by u mnie działały. Skrzynia biegów jest w sumie taka sama jak w benzynie, więc czujnik prędkości też się pewnie nie różni, to samo z czujnikiem położenia wału..
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2008, 20:56   

Odswieze temat, czy da sie jakos przerobic zegary HC z anglika zeby pokazywaly przebieg w km a nie w milach ?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-12-2008, 01:25   

Zegary z "anglika" będą automatycznie pokazywały przebieg w km. Po prostu dostają impulsy do zliczania a w twoim samochodzie są one podawane co kilometr bo masz wersję "kilometrową". W sumie nie musisz nic robić. Jak nie drażni wyświetlacz to zostawić radzę.
Jedynie co trzeba zrobić, jeśli chcesz być dokładny, to zaktualizować przebieg na zegarach, czyli jak to się mówi "skorygować" licznik. Przeliczyć ile tam faktycznie chcesz mieć na tych cyferkach i przez złącze diagnostyczne poprosić jakiegoś magika by spróbował ustawić.
:!: UWAGA :!: Misiu to taka bestia, że nie chce się komunikować w pełni z urządzeniami zewnętrznymi (Mitsu używa własnego protokołu), więc z tym ustawianiem mogą być kłopoty. Radzę najpierw poszukać w "szukajce" forum co i jak z tym softem.

Acha, może by tutaj pomógł coś Trawkins, bo chyba będzie najlepiej obeznany w temacie przeprogramowywania Misia.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2008, 13:36   

swinks_UK dzieki za info. Czyli podsumowujac jak dorwe takie zegary od 2,0 anglika to bedzie to generalnie Plug & Play, nic nie trzeba przerabiac wpiac wtyczki, przebieg bedzie podawal w km ?
Co do "korekcji" to by sie przydala, chcialbym zeby na nowych pokazywal kontynuacje przebiego z mojego starego licznika.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-12-2008, 15:52   

axg napisał/a:
swinks_UK dzieki za info. Czyli podsumowujac jak dorwe takie zegary od 2,0 anglika to bedzie to generalnie Plug & Play, nic nie trzeba przerabiac wpiac wtyczki, przebieg bedzie podawal w km ?


No niezupełnie plug&play.
Musisz dopasować rozkład kontrolek z HC do klasycznych zegarów i zrobić zasilanie modułu HC. Masz to jednak opisane w tym poście co i jak, albo podmień piny we wtyczce jak to zrobił Trawkins.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 24-12-2008, 18:44   

To ja mam jeszcze takie pytanie. Czy do 2.5 podejda HC od 2.4GDI albo 2.0? Czy musze tez od 2.5 szukac? I czy z automatem trzeba cos extra rzezbic?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-12-2008, 19:41   

brodzky napisał/a:
To ja mam jeszcze takie pytanie. Czy do 2.5 podejda HC od 2.4GDI albo 2.0? Czy musze tez od 2.5 szukac? I czy z automatem trzeba cos extra rzezbic?


Podejdą, ale wymagają zmian w obrotomierzu. Tak jak wyżej opisana zmiana 2.5V6 > 2.4 GDI, to trzeba to zrobić na odwrót. Mam nadzieję, że po przeanalizowaniu zdjęć dojdziesz do ładu i będziesz wiedział jak.
Poza tym generalna zmiana klasyczne > HC.

Z automatem nic nie trzeba rzeźbić, akurat tutaj jest bezkonfliktowo. Jak masz manuala, to tylko będziesz miał więcej oznaczeń na zegarach. Gorzej jak masz A/T a zegary HC z manuala. Tutaj niestety d***a blada.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 29-12-2008, 17:23   

witam
mi udalo sie kupic za 100 takie zegary gosc zle wpisal nazwe galani i mitsubishi:)
ale sa z 2,5 a ja mam 2L
z tego co piszecie nie bedzie tylko dzialalo podswietlenie tak? i tylko je musze przerobic?



pozdrawiam
_________________

 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2008, 18:33   

"pepi"
podświetlenie napewno nie będzie działać ( zrobisz wg. instrukcji Bartka ). Z tego co piszesz masz zegary z 2,5 V6 a Ty masz 2,0 4 cylindrowy( różnica w ilości cylindrów ). Jesli tak to na 99,9% nie będzie działał również obrotomierz ( bardziej złożona przeróbka - tez wg. instrukcji Bartka ).
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 29-12-2008, 19:11   

witam,
podepne sie do watku... moze ktos sie orientuje czy do zegarow HC pasuje szybka od zwyklych zegarow? mam dosc mocno porysowana, nie da sie spolerowac a zwykle zegary mozna kupic stosunkowo tanio...

pozdrawiam
 
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 29-12-2008, 19:32   

nie bardzo znam sie na elektronice, w sumie to wcale sie nie znam :o
czy do instrukcji bartka mogę korzystać z fotek swinks_UK ?
i jeszcze pytanko o te obroty - czy one nie obudzą sie wcale tzn czy wskazówka nie podniesie sie wcale ? nie zależy mi żeby były dokładne wiec jak będą pokazywały trochę przekłamując to wole tego nie ruszać
i pyt 2 - czy jest osoba która ma większa wiedze i zrobiła by to za mnie :lol:

pozdrawiam
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.