 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1,8 GDI 1998 KLOCKI HAMULCOWE |
Autor |
Wiadomość |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2008, 15:57 Carisma 1,8 GDI 1998 KLOCKI HAMULCOWE
|
|
|
Jak w temacie.
Kupiłem zestaw Ferodo FBD 1093. Zdjąłem koło, odkręciłem zacisk, wyciągnąłem stare klocki, włożyłem nowe i ... no i dupa.
Jak to jest możliwe że klocki dedykowane do cari 98 , w ogóle do niej nie pasują.
Szczelina na klocki ma 3,5cm (zaznaczyłem na zdjęciu), tarcza ma grubość coś koło2,1cm. Czyli z prostego rachunku wychodzi że jeden klocek powinien mieć grubość 0,7cm?!?! COś chyba źle robie. Czy czasem ta "rura" po lewej nie powinna się cofnąć?
Klocki kształtem są takie same jak te stare.
Co jest do diaska.
Zdjęcie http://www.silniki.jpg.pl...ie6,782690.html
[ Dodano: 26-10-2008, 16:13 ]
Z tego co widzę to ten tłoczek powinien się schować. Tylko że nie moge go właściwie ruszyć. |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 26-10-2008, 19:13
|
|
|
willson1981 napisał/a: | Z tego co widzę to ten tłoczek powinien się schować. Tylko że nie moge go właściwie ruszyć. | [quote]
Dokładnie Panie kolego trzeba tą "rurę" wcisnąć ile się da i na pewno będzie wszystko pasowało aż się schowa, no i ta rura nazywa się tłoczkiem.
Spróbować jakimś ściskiem to wcisnąć bo ręką nie pójdzie. |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2008, 21:01
|
|
|
Dzięki kolego.
Mogłem wcześniej zerknąć w neta i też bym znalazł
Ale nie miałem czasu a tu zawsze ktoś życzliwy się znajdzie.
Dzięki za pomoc.
P.S. Dzisiaj dałem sobie spokó bo nie dałem rady tego wcisnąć. Jutro drugie podejście. [A w podręcznikach mówią że to powinno potrwać max 40min] |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2008, 22:17
|
|
|
willson1981 napisał/a: | Dzisiaj dałem sobie spokó bo nie dałem rady tego wcisnąć. Jutro drugie podejście |
Zanim zaczniesz wciskać na siłę tłoczek, sprawdź co sie dzieje pod osłoną tłoczka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2008, 22:45
|
|
|
Masz na myśli tą gumę , tak? Jeśli tak to jutro sprawdze, bo już dzisiaj mnie to korciło. |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2008, 12:53
|
|
|
willson1981, otwórz zbiornik z płynem hamulcowym będzie ci łatwiej wcisnąć tę (rurę)nadmiar zostanie wyciśnięty do zbiorniczka wtedy sprawdż czy aby poziom jest prawidłowy. |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2008, 17:04
|
|
|
Też tak zrobiłem, wszystko poszło jak należy oprócz lewego zacisku. Kumpel się bawił czymś w samochodzie w trakcie zmieniania klocków, i przez przypadek wcisną hamulec. No i teraz mam większy problem, bo ten tłoczek wyskoczył i wylało się troche płynu. Totalna masakra. Co najgorsze teraz za nic w świecie tego tłoczka nie mogę z powrotem tam wbić. Taki scenariusz już mnie troszkę przerasta. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-10-2008, 17:19
|
|
|
odkrec troche odpowiecznik i dokrecaj tloczek poruszajac go jakbys dokrecal srube.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2008, 20:24
|
|
|
No niestety, wszystkie zabiegi skończyły się z wizytą u znajomego mechanika. Na szczęście miał specjalną śrubę dociskową która załatwia takie sprawy. Ale nawet z nią było ciężko, bo tłoczek prawdopodobnie jest lekko uszkodzony. Teraz pozostało mi jeżdżenie i sprawdzanie co jakiś czas płynu hamulcowego, bo z tego tłoczka może troszke cieknąć.
Jak na razie hamulce jak brzytwa.
Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
|
|