Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd
Autor Wiadomość
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2008, 20:25   Rozrząd

Od jakiegoś czasu na rozgrzanym silniku słyszę wyraźne "cykanie". Daję rękę uciąć, że nie było tego wcześniej. Zdarzyło się to komuś? Dźwięk ten to w 99% jakby za duży luz na zaworach. Wiem, że silniki te nie mają hydraulicznych szklanek.
Chyba skontaktuję się z serwisem - mam 9000km.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2008, 20:26   

Dotknij ręką do listwy paliwowej zasilającej wtryskiwacze i odgłosu cykania nie będzie
_________________

 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2008, 22:30   

Listwa paliwowa to nie jest. Przewrażliwiony też chyba nie jestem. Nie było tego cykania na początku. Pewnie trzeba będzie to wyregulować, bo ewidentnie to wygląda na za duży luz zaworowy. Porozmawiam z kimś z serwisu- być może taka norma w coltach.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2008, 23:46   

jaceksu25 napisał/a:
Listwa paliwowa to nie jest.

A próbowałeś zrobić to co napisałem?
_________________

 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2008, 09:53   

Tak
 
 
janoc 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.5 DID
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 1
Skąd: dąbrowa gornicza
Wysłany: 25-02-2009, 20:26   

Mam pytanko ,może naiwne ale wolałbym uniknąc problemów.
Czy wersja 1.5 DID ma łańcuszek czy pasek rozrządu :shock:
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2009, 22:30   

janoc napisał/a:
Czy wersja 1.5 DID ma łańcuszek czy pasek rozrządu

Łańcuch.
_________________

 
 
krzysztof1904 
Forumowicz
krzysztof1904

Auto: Mitsubishi Lancer X 2.0 GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 56
Skąd: Imielin
Wysłany: 10-03-2009, 19:20   

Witam wszystkich, tydzień temu kupiłem Colta 1.1 2004 i w związku z tym mam parę pytań do bardziej doświadczonych Mitsumaniaków, a mianowicie: czy ta wersja ma pasek czy łańcuch rozrządu i po ilu tys. km. się je wymienia, gdzie szukać filtra paliwa, z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam :?:
 
 
 
looq 
Mitsumaniak


Auto: Colt 1.5 DID Motion
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2009, 12:05   

dla mniej zaradnych w szperaniu informacji linki do tego co na temat pasków/łańcuszków rozrządu mówi workshop manual:

timing chain (łańcuch rozrządu) pdf dla silników benzynowych 1.1, 1.3 i 1.5(109ps)

timing chain (łańcuch rozrządu) pdf dla silników diesla (95ps)

timing belt (pasek rozrządu) pdf dla silników benzynowych 1.5 CZT (150ps)



a workshop manual do zassania w tym wątku
 
 
grub@s 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt VI 1.5 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd: Braniewo
Wysłany: 12-10-2010, 21:02   

Witam, posiadam colta 2005 1.5 DiD 95 KM. Przebieg 170 000 km. Od poczatku gdy go kupiłem silnik po odpaleniu pracuje dość głośno tzn. strasznie szumi im wyższe obroty tym szum jest gośniejszy. Wg mnie silnik nie moze pracować w ten sposób jest zdecydowanie za głośny. Do tego ostatnio pojawiło sie charakterystyczne cykanie przy niskich obrotach ok 1800-2000 przy lekkim wciskaniu pedału gazu podczas jazdy. A na wysokich obraotach powyzej 3 tys. zacząl pracować znacznie głośniej niż na poczatku. W celu eliminacji tych objawów postanowiłem sprawdzić pasek wielorowkowy i wszystkie rolki...Wymieniłem: rolke zwrotna paska, sprzęgiełko kompresora klimy, sprzęgiełko alternatora, łożyska w alternatorze, sprawdziłem napinacz który jest OK oraz wymieniłem pasek. Cała operacja nie zlkwidowała tych objawów...Jedyna co nasuwa mi sie na myśl to głośna praca rozrządu tymbardziej ze szum dobiega takjakby od strony właśnie rozrządu. Dodam też ze turbina jest w dobrym stanie( zero luzów, oraz nie puszcza oleju do tego auto idzie jak nalezy) W związku z tym mam klika ptyań:

1. Czy ktoś z was wymieniał rozrząd w 1.5 Did?
2. Czy ktoś miał podobne objawy w tym silniku?
3. Jeżeli tak to jaka jest cena kpl. rozrządu w ASO ewentualnie gdize można nabyć taniej?
4. Co jeszcze moze być przyczyną dziwnej pracy silnika?

Dzięki za odpowiedzi.

[ Dodano: 16-12-2010, 15:51 ]
może ktoś wie jak zdjąć ten prawy długi ślizg łańcucha rozrządu??? widoczny na rysunku http://wawerfc.scene.pl/colt/diesel.pdf

[ Dodano: 29-12-2010, 09:20 ]
Jestem po wymianie rozrządu w 1.5 DID wszystko robiłem sam. jeżeli ktoś ma pytania chętnie odpowiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.