Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nadkola
Autor Wiadomość
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2008, 19:03   Nadkola

Jeżeli kogoś z was drażni niczym nie zabezpieczony (poza lakierem) rant nadkola to polecam takie rozwiązanie. Znajomy zapodał Mi kiedyś ten temat i powiem Wam,że ta taśma jest rewelacyjna. Doskonale wywija się na nierównościach i świetnie się przylepia.


 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-11-2008, 19:23   

A nie lepiej baranka rzucić? Pod taśme moze dostac sie woda zostanie i bedzie gniło, wg mnie baranek lepiej bedzuie leżał. Ja po naprawie nadkoli mam tak własnie zrobione.
pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2008, 19:30   

ile czsasu masz juz to na aucie ?? zdaje faktycznie to egzamin u Ciebie ?
 
 
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2008, 19:55   

Generalnie każda metoda jest dobra dopóki nie jest uszkodzona powierzchnia lakiernicza. Wtedy nie pomoże żadna taśma czy baranek. Jakieś 10 lat temu kupiłem Lublinka prosto z tzw salonu. Kazałem sobie założyć plastikowe nadkola. Do dnia dzisiejszego nie ma grama rdzy na nadkolach. Do Mnie to przemawia. Baranek, dobra rzecz jednak straciłem nieco zaufanie. Przy niskich temperaturach powłoka twardnieje i jest podatna na odpryśnięcie.

[ Dodano: 10-11-2008, 20:07 ]
cuuube napisał/a:
ile czsasu masz juz to na aucie ?? zdaje faktycznie to egzamin u Ciebie ?


Galant był "zdrowy". Mając przykre doświadczenia z poprzedniego auta przykleiłem zapobiegawczo zaraz po zakupie, czyli w maju.
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 11-11-2008, 20:12   

ektomek napisał/a:
Generalnie każda metoda jest dobra dopóki nie jest uszkodzona powierzchnia lakiernicza. Wtedy nie pomoże żadna taśma czy baranek. Jakieś 10 lat temu kupiłem Lublinka prosto z tzw salonu. Kazałem sobie założyć plastikowe nadkola. Do dnia dzisiejszego nie ma grama rdzy na nadkolach. Do Mnie to przemawia. Baranek, dobra rzecz jednak straciłem nieco zaufanie. Przy niskich temperaturach powłoka twardnieje i jest podatna na odpryśnięcie.

[ Dodano: 10-11-2008, 20:07 ]
cuuube napisał/a:
ile czsasu masz juz to na aucie ?? zdaje faktycznie to egzamin u Ciebie ?


Galant był "zdrowy". Mając przykre doświadczenia z poprzedniego auta przykleiłem zapobiegawczo zaraz po zakupie, czyli w maju.


To mam kilka pytań jeszcze :)

- jakiego jest koloru ta taśma, czarna jak na zdjęciu z nadkolem?
- jaki jest jej koszt?
- czy dostępna jest na internecie, tam kupiłeś?

pozdrawiam
t.o
 
 
 
ektomek
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2008, 21:13   

Taśma występuje w kolorach czarnym i czerwonym. Kupisz ją w każdej hurtowni budowlanej. Cena około 30 zł za 5-cio metrową rolkę najwęższej taśmy (10cm*5m). Są też szersze. Na oklejenie rantów wykorzystałem około metra.
Pozdrawiam
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2008, 21:21   

Ja generalnie taśmom nie ufam, a moją zasadą jest jeśli chodzi o nadkola, że im więcej tym lepiej. Nie załujcie konserwacji, a na same ranty (zrobię tak u siebie jak wymienię reperaturki) najpierw masa uszczelniająco wygłuszająca na pędzel, potem baranek i na końcu lakier. Od wewnątrz bitex, bitex, bitex, a same nadkola (od strony koła) ta właśnie masa na pędzel, pitex, bitex, boll(baranek) i bitex.

A generalnie rzecz biorąc wszystko jest dobre, co zabezpiecza przed kamieniami, choć jeśli chodzi o taśmę, to jest ryzyko że podejdzie woda, tak jak marcino pisze.
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 12-11-2008, 08:27   

jak przyjdzie wiosna to sie pochwale na ile sprawdzil sie brunox... narzie nic nie wylazi-minelo pol roku od "naprawy"
 
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 12-11-2008, 08:59   

tommyc1 napisał/a:
na ile sprawdzil sie brunox


Brunox się sprawdza, no chyba, że się nie sprawdza :arrow: kiedyś kupiłem w najmniejszej fiolce i był super. Zachęcony, następnym razem kupiłem mały słoiczek :evil: W ogóle nie zasychał. Po nałożeniu pozostawała lepka żywica, do której lepiło się wszystko. Nie wiem co było tego przyczyną - podłoże dobrze przygotowane, odtłuszczone, a sam preparat przecież bez terminu ważności :?
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
marcin4g 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse & Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Tychy d(-_-)b
Wysłany: 30-01-2009, 11:40   

Odświeżę trochę temat -

Gdzie ja mogę kupić nadkola do Galant-a E5xA , nowe , zamienniki oryginałów bo moje noszą już duże ślady zużycia ja pęknięte w kilku miejscach - przeszukałem allegro ale niczego sensownego nie znalazłem, w mare przystępnej cenie macie jakieś namiary gidze by można było ewentualne popytać ?
_________________
| Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) |
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 30-01-2009, 21:48   

Na początek zadzwoń do Japaneze

Marek Malik
Pabianice
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
GG: 1027199

Może coś wymysli. Powodzenia
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 30-01-2009, 22:53   

Ja wam powiem coś ciekawego na temat tych wszytkich baranków, bitex-ów i innych pseudoochronnych badziewi. Bardzo często jest tak, że wręcz na pałe jest zalewane podwozie jakąś masą uszczelniającą przeciwko rdzy. Jednak trezba pamiętać, że tym, samym bardzo dobrze usczelniamy wszytkie "sączki" i inne odpływy... Nie musze tłumaczyć czym to grozi w niedalekiej przyszłości? Sam się o tym przekonałem, teraz mam nową podłogę w galancie wraz z progami... i chudszy portwel.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.