odpala po kilku sekundach |
Autor |
Wiadomość |
mariano81 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2008, 18:01 odpala po kilku sekundach
|
|
|
Witam.
Mam taki problem, przewaznie rano gdy cari postoi dzień lub dwa auto ma problem z odpaleniem, tz. rozrusznik mieli i mieli i dopiero po kilku sekundach odpala?
W czym tkwi problem świece, pompa, akumulator...???? |
|
|
|
 |
maniak [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2008, 18:20
|
|
|
Przyczyn moze byc wiele ale ja bym obstawial swiece.A jak zapali to chodzi normalnie? |
|
|
|
 |
mariano81 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2008, 18:55
|
|
|
tak chodzi normalnie, świece sprawdzałem osobiście iskra była! |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2008, 19:41
|
|
|
od kiedy w dieslu masz iskrę? pierwsze słyszę żeby świece w dieslu były iskrowe. To są w zasadzie grzałki
Ja też obstawiam świece, albo przekaźnik świec - mam podobnie i na początku grudnia mam zamiar je wymienić, żeby zimą szybciej się grzały :-] |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 03-11-2008, 20:04
|
|
|
Obstawiam cofające się paliwo z układu paliwowego, sprawdź przewody paliwowe (objemki) pod pompuj pompką przy filtrze paliwa. Czasem następuje lekkie zapowietrzenie pomiędzy bakiem a pompą wtryskową. Przed zimą warto odpowietrzyć. |
|
|
|
 |
mariano81 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2008, 17:08
|
|
|
[quote="andy1"]od kiedy w dieslu masz iskrę? pierwsze słyszę żeby świece w dieslu były iskrowe. To są w zasadzie grzałki ]
No wiesz mechanikiem nie jestem, wziełem kawał kabla akumulator sprawdziłem i myslełem ze skoro iskrzą no to są dobre!! ale skoro twierdzisz ze nie koniecznie!! No to może i faktycznie swiece
[ Dodano: 04-11-2008, 17:11 ]
drd1812 napisał/a: | Obstawiam cofające się paliwo z układu paliwowego, sprawdź przewody paliwowe (objemki) pod pompuj pompką przy filtrze paliwa. Czasem następuje lekkie zapowietrzenie pomiędzy bakiem a pompą wtryskową. Przed zimą warto odpowietrzyć. |
No własnie mysłałem ze cos z filtrem paliwa, może jest przypchany, wymieniłem go ale nadal jest to samo! Sprawdze przewody może faktycznie paliwo sie cofa! |
|
|
|
 |
jzl [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 07:55
|
|
|
Cześć,
dobrze, że przejrzałem tematy bo założyłbym nowy o tym samym problemie
Mam to samo co kolega i dodać mogę jeszcze, że jak już odpali to puszcza chmurę czarnych spalin (jedną dużą). Za parę dni zmieniam filtr paliwa więc może przy okazji mechanik coś poradzi. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-11-2008, 08:18 uszczelka
|
|
|
nie wiem jak wygląda filtr w carismie diesel-u ale częstym problemem w dieslach ,gdzie są wymienne wkłady jest wygnieciona uszczelka pod dekielkiem filtru paliwa, wtedy zapowietrza się układ, zawsze należy ja wymieniać na nową razem z filtrem. |
|
|
|
 |
jzl [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2008, 07:56
|
|
|
Cześć,
już po wymianie filtra paliwa. Niestety uruchamianie silnika jest nadal utrudnione. Czy ktoś może coś podpowiedzieć? |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 12-11-2008, 08:10
|
|
|
Witam
po pierwsze świece żarowe - sprawdź, jak nie wiesz jak albo nie jesteś pewien czy są dobre -> kup nowe, tylko dobre,
po drugie jakość jakość paliwa - tankujesz stale w tym samym miejscu, jak nie to może coś z paliwem,
po trzecie luzy zaworowe - jak są nieodpowiednie to wtedy nie chce odpalać,
po czwarte cofanie się paliwa, albo zapowietrzanie układu paliwowego - było opisywane już na forum, zaworek zwrotny możesz sobie kupić i zainstalować, to niewielki wydatek.
Miałem to samo, zacząłem od sprawdzenia luzów (okazało się że ich nie ma na ssaniu, a mają być 0.2mm), założyłem zaworek zwrotny i wymieniłem świece (przy zimnych porankach wystarczy że jedna nie działa i jużproblem z odpaleniem). Efekt - samochód pali na dotyk.
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
jzl [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2008, 08:14
|
|
|
Świece są roczne jakieś 20 tys.km, paliwo zawsze było ok, zacznę od luzów zaworowych. Coś bliżej o tym zaworku poproszę. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 12-11-2008, 12:14
|
|
|
A sprawdzaliście rozrusznik?
Dziewczyna ma forda focusa, też diesla. Rozrusznik cały czas kręcił ale zapalał po kilku sekundach dopiero. Strasznie to męczące było(dla kierowcy jak i dla akumulatora). No ale okazało się że to właśnie on padł, po wymianie jak rękął odjął. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
jzl [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2008, 12:18
|
|
|
Jeżeli rozrusznik to chyba zawsze zapalał by trudno a u mnie tylko na zimnym silniku. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 12-11-2008, 12:26
|
|
|
A właśnie jak był zimny to miał największy problem a jak ciepły to wiadomo że rozrusznik nie musi już tak ciężkiej pracy wykonać i szybciej pali.
Nie mówie że to akurat musi być ten problem bo jak wiadomo przyczyn może wiele, podsunąłem poprstu pomysł bo widziałem bardzo podobne objawy, może to akurat wam pomoże |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 12-11-2008, 18:51
|
|
|
A ja obstawiam, że masz uszkodzone kable od podgrzewania świec. Miałem tak samo, jeden kabelek był przetarty i jedną świece nie grzało. Sprawdź u siebie i daj znać |
|
|
|
 |
|