 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak rozebrać (jesli wogule się da) wkładkę zamka? |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 15-11-2008, 17:32 Jak rozebrać (jesli wogule się da) wkładkę zamka?
|
|
|
Witajcie,
jakies miesiąc temu zauważyłem, że kluczyk w zamku od kierowcy ciężko przekręca się do zamykania (jakby ząbki cyz co tam w środku jest we wkładce, nie dokładnie odblokowywały wkładkę). Natomiast zamykanie szło jak masełko.
Z tego wszystkiego, rozłupał mi się plastik uchwytu kluczyka.
Dzisiaj zabrałem się za poprawę tego, ale zamiast poprawić to bardziej się spartoliło
Zdemontowałem co trzeba w drzwiach i wydostałem wkładkę. Przekręcając kluczykiem, był na początku taki opór, jak cośwyrobione czy niepasujące. Pomyślałem, że może przesmarować, i tak zrobiłem. Niestety nie wiele to się zdało. No i w tym momencie zrobiłem jak sie okazało "skuchę", mianowicie przekręciłem kluczyk we wkładce, nie tak jak sie otwiera, ale o 180 stopni. I teraz d...pa blada bo się coś zablokowało we wkładce i nie chce się przekręcić z powrotem, ani wogule się nie kręci kluczyk już.
Czy ktoś wie jak rozebrać wkładkę, bo z tego co widzę to ta metalowa osłona co się najpierw w nią kluczyk wkłada, jest chyba zaprasowana.
Narazie zrobiłem swap z drzwiami pasażera, ale to jednak przydało by się rozwiązać, chociażby do sprzedaży samochodu.
Pozdrawiam
Woxy |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 16-11-2008, 15:45
|
|
|
ja bym się udał do dobrego ślusarza (ślusarza takiego od zamków) oni cuda potrafią zdziałać nawet na poczekaniu potrafią ci zgubiony klucz dorobić do wkładki nawet nie wyjmując jej z auta. myślę że więcej jak 50 zł nie weźmie za naprawę. samemu jest to ciężko zrobić czasami wkładki są zaprasowane teoretycznie nierozbieralne jednak ślusarze potrafią je rozebrać i na nowo zaprasować. zobacz czy z którejś strony masz pierścień zabezpieczający założony na bębenek jak go zdejmiesz wysunie się wkładka z zapadkami prawdopodobnie zapadki już są wytarte i musisz dorobić nowe. po włożeniu klucza nie mogą wystawać poza obrys bębenka jeżeli wystają masz wytarte albo źle spasowane. mogą też się klinować, czasami wystarczy przeczyścić i złożyć czasami jak już się przekąszają to trzeba dorobić nowe. raz to robiłem i powiem tyle że mozolna robota. następnym razem dam zarobić profesjonaliście bo jest to robota miejscami wnerwiająca. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-11-2008, 23:12
|
|
|
Miałem ten sam problem i na przyszłość...
Wystarczy prysnąć w zamek WD40 i wszystko chodzi jak nóweczka.
A jeśli chodzi o Twój zamek, zabierz go do ludzi którzy dorabiają klucze do zamków. Oni to zrobią... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2008, 23:35
|
|
|
nie wiem jak jest skonstruowana twoja wkładka, ale w 90% z tyłu wkładki jest maleńki zatrzask typu oring, jeśli go odepniesz wkładka wychodzi do przodu , t.j. w stronę kluczyka.tak też się dorabia inne wkładki do swojego kluczyka, ale to inny temat |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-11-2008, 23:47
|
|
|
Od strony kluczyka jest wprasowana chromowana nakładka, trzeba ją delikatnie poodginać i zdjąć, następnie od drugiej strony wkładki trzeba zdemontować dźwignie. Dźwignie zdemontujesz po usunięciu podkładki zatrzaskowej. Następnie wsadz kluczyk we wkładkę i wyciągnij bembenek z zapadkami w strone kluczyka tylko uważaj żeby Ci się kluczyk nie wysunął bez kluczyka wylecą wszystkie zapadki. Następnie pomalutku wyciągasz zapadki po koleji i czyścisz pilniczkiem lub papierem ściernym. Później składasz, po włożeniu zapadek do bembenka i wsadzeniu kluczyka żadna zapadka nie ma prawa wystawać poza obrys bembenka, jeśli wystaje dopiłuj. Przed włożeniem bembenka do wkładki popryskaj bembenek WD-40 tak żeby z niego kapało. Skałdaj w odwrotnej kolejności niż w/w. Na końcu zaklep chromowaną osłonkę. Jeśli robisz to pierwszy raz to - POWODZENIA. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zuku19
Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2008, 23:52
|
|
|
oooooooo właśnie i masz sprawę wyjaśnioną |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 18-11-2008, 19:13
|
|
|
Dzięki, dzięki koledzy.
Przyglądając się wkładce właśnie miałem wrażenie, że jedyna możliwość jej rozebrania, to zdjęcie tego zaprasowanego chromu od strony kluczyka, ale ze względu na brak czasu i narzędzi odpowiednich, zostawiłem narazie swap.
Jeszcze nie wiem czy dam komuś czy sam spróbuję naprawiać, ponieważ nie chciałbym uszkodzić tej ckromowanej zaprasowanej części a bez odpowiednich narzędzi może się ładnie nie udać jej zdjęcie.
Pozdrawiam
Woxy
P.S. Jak będę robił naprawę sam, to porobię fotki dla potomnych |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-11-2008, 12:44
|
|
|
woxy napisał/a: | Dzięki, dzięki koledzy. |
= Kliknij "pomógł"
Nie ma sprawy. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|
|