Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozebrać (jesli wogule się da) wkładkę zamka?
Autor Wiadomość
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 15-11-2008, 17:32   Jak rozebrać (jesli wogule się da) wkładkę zamka?

Witajcie,
jakies miesiąc temu zauważyłem, że kluczyk w zamku od kierowcy ciężko przekręca się do zamykania (jakby ząbki cyz co tam w środku jest we wkładce, nie dokładnie odblokowywały wkładkę). Natomiast zamykanie szło jak masełko.
Z tego wszystkiego, rozłupał mi się plastik uchwytu kluczyka.
Dzisiaj zabrałem się za poprawę tego, ale zamiast poprawić to bardziej się spartoliło :(
Zdemontowałem co trzeba w drzwiach i wydostałem wkładkę. Przekręcając kluczykiem, był na początku taki opór, jak cośwyrobione czy niepasujące. Pomyślałem, że może przesmarować, i tak zrobiłem. Niestety nie wiele to się zdało. No i w tym momencie zrobiłem jak sie okazało "skuchę", mianowicie przekręciłem kluczyk we wkładce, nie tak jak sie otwiera, ale o 180 stopni. I teraz d...pa blada bo się coś zablokowało we wkładce i nie chce się przekręcić z powrotem, ani wogule się nie kręci kluczyk już.
Czy ktoś wie jak rozebrać wkładkę, bo z tego co widzę to ta metalowa osłona co się najpierw w nią kluczyk wkłada, jest chyba zaprasowana.

Narazie zrobiłem swap z drzwiami pasażera, ale to jednak przydało by się rozwiązać, chociażby do sprzedaży samochodu.

Pozdrawiam
Woxy
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-11-2008, 15:45   

ja bym się udał do dobrego ślusarza (ślusarza takiego od zamków) oni cuda potrafią zdziałać nawet na poczekaniu potrafią ci zgubiony klucz dorobić do wkładki nawet nie wyjmując jej z auta. myślę że więcej jak 50 zł nie weźmie za naprawę. samemu jest to ciężko zrobić czasami wkładki są zaprasowane teoretycznie nierozbieralne jednak ślusarze potrafią je rozebrać i na nowo zaprasować. zobacz czy z którejś strony masz pierścień zabezpieczający założony na bębenek jak go zdejmiesz wysunie się wkładka z zapadkami prawdopodobnie zapadki już są wytarte i musisz dorobić nowe. po włożeniu klucza nie mogą wystawać poza obrys bębenka jeżeli wystają masz wytarte albo źle spasowane. mogą też się klinować, czasami wystarczy przeczyścić i złożyć czasami jak już się przekąszają to trzeba dorobić nowe. raz to robiłem i powiem tyle że mozolna robota. następnym razem dam zarobić profesjonaliście bo jest to robota miejscami wnerwiająca.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-11-2008, 23:12   

Miałem ten sam problem i na przyszłość...
Wystarczy prysnąć w zamek WD40 i wszystko chodzi jak nóweczka.

A jeśli chodzi o Twój zamek, zabierz go do ludzi którzy dorabiają klucze do zamków. Oni to zrobią...
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2008, 23:35   

nie wiem jak jest skonstruowana twoja wkładka, ale w 90% z tyłu wkładki jest maleńki zatrzask typu oring, jeśli go odepniesz wkładka wychodzi do przodu , t.j. w stronę kluczyka.tak też się dorabia inne wkładki do swojego kluczyka, ale to inny temat :)
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2008, 23:47   

Od strony kluczyka jest wprasowana chromowana nakładka, trzeba ją delikatnie poodginać i zdjąć, następnie od drugiej strony wkładki trzeba zdemontować dźwignie. Dźwignie zdemontujesz po usunięciu podkładki zatrzaskowej. Następnie wsadz kluczyk we wkładkę i wyciągnij bembenek z zapadkami w strone kluczyka tylko uważaj żeby Ci się kluczyk nie wysunął bez kluczyka wylecą wszystkie zapadki. Następnie pomalutku wyciągasz zapadki po koleji i czyścisz pilniczkiem lub papierem ściernym. Później składasz, po włożeniu zapadek do bembenka i wsadzeniu kluczyka żadna zapadka nie ma prawa wystawać poza obrys bembenka, jeśli wystaje dopiłuj. Przed włożeniem bembenka do wkładki popryskaj bembenek WD-40 tak żeby z niego kapało. Skałdaj w odwrotnej kolejności niż w/w. Na końcu zaklep chromowaną osłonkę. Jeśli robisz to pierwszy raz to - POWODZENIA.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zuku19 
Forumowicz


Auto: Sigma V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2008, 23:52   

oooooooo właśnie i masz sprawę wyjaśnioną :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 18-11-2008, 19:13   

Dzięki, dzięki koledzy.
Przyglądając się wkładce właśnie miałem wrażenie, że jedyna możliwość jej rozebrania, to zdjęcie tego zaprasowanego chromu od strony kluczyka, ale ze względu na brak czasu i narzędzi odpowiednich, zostawiłem narazie swap.
Jeszcze nie wiem czy dam komuś czy sam spróbuję naprawiać, ponieważ nie chciałbym uszkodzić tej ckromowanej zaprasowanej części a bez odpowiednich narzędzi może się ładnie nie udać jej zdjęcie.

Pozdrawiam
Woxy

P.S. Jak będę robił naprawę sam, to porobię fotki dla potomnych :)
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-11-2008, 12:44   

woxy napisał/a:
Dzięki, dzięki koledzy.


= Kliknij "pomógł" :)

Nie ma sprawy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.