 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zmiany w Pajero model 2009 |
Autor |
Wiadomość |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2008, 13:54 Zmiany w Pajero model 2009
|
|
|
Witajcie!
Ponieważ jak już wspomniałem w innym miejscu kupiłem Pajero model 2009 - zainteresowało mnie, CO się zmieniło w porównaniu do modelu 2008.
W niemieckojęzycznym forum oraz na stronie Mitsubishi znalazłem kilka konkretniejszych informacji.
Oto w tłumaczeniu, czego udało mi się dowiedzieć:
- moc wynosi 200 PS = 147 kW przy 3800 obrotach
- moment obrotowy 441 Nm już przy 2000 obrotów
- mniejsze zużycie paliwa
- mniejsza emisja CO2
Pajero (2006-2008) 10,3 l/100 km 271 g/km
Pajero (2009) 9,3 l/100 km (-9,7 %) 247 g/km (-8,9 %)
- nowe felgi 17" (Invite) lub 18" (Instyle)
- grubsza przednia szyba, niewielkie korektury karoserii tak, by lepiej wytłumić hałas
- rozległe zmiany w bloku silnika, głowicy, wale korbowym wyciszyły silnik i podniosły jego moc
- deska rozdzielcza w Invite w plastiku i metallic / aluminium jak Intense
- Zestaw MMCS ma większy dysk twardy. Zamiast 30 - jest 40 Gigabajtów.
- Dodano / ulepszono mapy Bośni, Bułgarii, Kroacji, Rumunii, Serbii, Czech, Grecji, Węgier i Słowacji
- dla muzyki 10 zamiast dotychczasowych 6 Gigabajtów
- w połączeniu z felgami 18" ma ten samochód "uciąg" 3500 zamiast dotychczasowych 3300 kilogramów
Cena wzrosła o 1000 Euro za Invite: 3.2 diesel, 5 drzwi, 5 biegów.
To chyba tyle na razie.
Wasz
Marek |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2008, 17:26
|
|
|
Moc rozumiem silnika Diesla.
No to czekać aż wejdzie do salonów, składać kasę i... kupować |
|
|
|
 |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2008, 07:37 Tak - diesel
|
|
|
Faktycznie!
Zapomniałem dodać, że chodzi o silnik 3.2 litrowy, diesel common rail.
Podobno benzyniaków sprzedają jedynie około 10%.
Marek |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2008, 13:34
|
|
|
Witaj vaiomark,
gratuluję Ci zakupu!
Moim zdaniem modyfikacje tego silnika były potrzebne, ze względu na to, co robi dzisiaj konkurencja.
To 170KM, które jest w moim aucie, to już trochę nie przystaje do dzisiejszych standardów.
200 KM z silnika 3.2 – to już jest w miarę OK.
Oczywiście biorąc pod uwagę, że ludzie w Europie jeżdżą tymi samochodami głównie po drogach utwardzonych.
Na teren to 170 KM jest w zupełności wystarczające.
Nie przywiązuj się jednak zbytnio do tej informacji o spadku zużycia paliwa.
To są takie sztuczki na papierze.
W praktyce, jeśli będziesz faktycznie wykorzystywał fakt, że Twoje auto ma lepsze przyspieszenie i elastyczność (czytaj: jeśli będziesz mocniej deptał), to nie ma takiej możliwości, żeby Twoje auto spalało mniej niż wcześniejsza wersja.
Zresztą sam się przekonasz w praktyce jak to wygląda.
Pajero z silnikiem benzynowym 3.8 V6, to auto, jak dla mnie, idealne.
Ale to dopiero za kilka lat, gdy benzyna będzie znacząco tańsza niż olej napędowy.
|
|
|
|
 |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2008, 07:57 Dzięki!
|
|
|
Witaj Gootek!
Dzięki za miłe słowa.
Zdaję sobie sprawę, że te cyfry dotyczące zużycia paliwa są naciągane.
Ale... Prawdę powiedziawszy - miałem nadzieję, że zużycie istotnie o ileś tam spadnie.
Z jednego, konkretnego powodu. Jeśli przy tej samej pojemności silnika mam o 40 koni mocy więcej - to - teoretycznie NIE muszę deptać gazu tak mocno, jak przy tym poprzednim, słabszym silniku. Mniej gazu - mniejsze zużycie?
Poza tym, w mojej konkretnej sytuacji - mam nadzieję, że mocniejszy silnik sprawniej pociągnie mi łódź nad morze i - że też nie będę musiał jechać na pełnym gazie.
Tak to sobie wyobrażałem.
Miałem kiedyś VW Busa diesel campingowego. Olbrzymia fura ale miał tylko 50 ( !! ) koni mocy. Samochodem tym jeździłem praktycznie cały czas na pełnym gazie by się poruszać do przodu. Na AUTOSTRADZIE, przy niewielkim wzniesieniu musiałem redukować na trzeci bieg. Obecnym Space Wagonem, z zapiętą przyczepą czy jachtem - też muszę w którymś momencie redukować na 4 lub nawet na 3 bieg.
Wyobrażałem sobie, że jadąc tym mocnym Pajero - będę mógł dłużej jechać na wysokim biegu - czyli NIECO mniej spalać.
Ale - życie pokaże...
Na razie próbuję przekonać warsztat, by mi NIE wywalali drugiego akumulatora przy wstawianiu ogrzewania postojowego Webasto. Wspomnieli mi bowiem, że nie ma miejsca i że jeden akumulator trzeba wyjąć. Znalazłem jednak oryginalną instrukcję zabudowy ogrzewania do Pajero od roku 2007 i według niej NIE trzeba demontować tego akumulatora.
Do montażu ogrzewania wyjąć ale potem wstawić. Pożyjemy - zobaczymy. Samochód powinien nadejść pod koniec listopada. Plus 2-3 dni na zainstalowanie zamówionych przeze mnie dodatków.
Marek |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2008, 23:31 Re: Dzięki!
|
|
|
vaiomark napisał/a: | Ale... Prawdę powiedziawszy - miałem nadzieję, że zużycie istotnie o ileś tam spadnie.
Z jednego, konkretnego powodu. Jeśli przy tej samej pojemności silnika mam o 40 koni mocy więcej - to - teoretycznie NIE muszę deptać gazu tak mocno, jak przy tym poprzednim, słabszym silniku. Mniej gazu - mniejsze zużycie?
Poza tym, w mojej konkretnej sytuacji - mam nadzieję, że mocniejszy silnik sprawniej pociągnie mi łódź nad morze i - że też nie będę musiał jechać na pełnym gazie.
Tak to sobie wyobrażałem. | Prawdę powiedziawszy, biorąc pod uwagę wielkość i masę Pajero IV, to ten silnik 3.2 Di-D wcale nie pali dużo. Pod warunkiem, że jeździsz na w miarę długich odcinkach. Gorzej, jeśli na bardzo krótkich, bo wtedy nie zdąży się rozgrzać i pali sporo więcej.
Jeśli Twój, po tej modyfikacji jaką zrobili, będzie palił jeszcze mniej to naprawdę będzie już bardzo dobrze.
Przyczepę ciągałem moim, i mimo, że ma "tylko" 170 KM, to duża przyczepa campingowa to dla niego takie piórko, że w ogóle nie czuje się, że coś się holuje. Czyli w Twoim to powinna już być w ogóle bajka.
Jeśli chodzi o Webasto, to też na początku myślałem, żeby zamontować, ale potem odpuściłem. Tak naprawdę to w zimie kiedy jest mróz i tak się zwykle rano krzątam chwilę koło domu zanim wyjadę. Po prostu odpalam silnik parę minut przed wyjazdem i jest OK.
|
|
|
|
 |
falkken
Nowy Forumowicz

Auto: Passat 2,0TDI; plan MP IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Nowa Iwiczna
|
Wysłany: 22-11-2008, 13:21 Re: Zmiany w Pajero model 2009
|
|
|
vaiomark napisał/a: | Witajcie!
Ponieważ jak już wspomniałem w innym miejscu kupiłem Pajero model 2009 - zainteresowało mnie, CO się zmieniło w porównaniu do modelu 2008.
W niemieckojęzycznym forum oraz na stronie Mitsubishi znalazłem kilka konkretniejszych informacji.
Oto w tłumaczeniu, czego udało mi się dowiedzieć:
- moc wynosi 200 PS = 147 kW przy 3800 obrotach
- moment obrotowy 441 Nm już przy 2000 obrotów
- mniejsze zużycie paliwa
- mniejsza emisja CO2
Pajero (2006-2008) 10,3 l/100 km 271 g/km
Pajero (2009) 9,3 l/100 km (-9,7 %) 247 g/km (-8,9 %)
- nowe felgi 17" (Invite) lub 18" (Instyle)
- grubsza przednia szyba, niewielkie korektury karoserii tak, by lepiej wytłumić hałas
- rozległe zmiany w bloku silnika, głowicy, wale korbowym wyciszyły silnik i podniosły jego moc
- deska rozdzielcza w Invite w plastiku i metallic / aluminium jak Intense
- Zestaw MMCS ma większy dysk twardy. Zamiast 30 - jest 40 Gigabajtów.
- Dodano / ulepszono mapy Bośni, Bułgarii, Kroacji, Rumunii, Serbii, Czech, Grecji, Węgier i Słowacji
- dla muzyki 10 zamiast dotychczasowych 6 Gigabajtów
- w połączeniu z felgami 18" ma ten samochód "uciąg" 3500 zamiast dotychczasowych 3300 kilogramów
Cena wzrosła o 1000 Euro za Invite: 3.2 diesel, 5 drzwi, 5 biegów.
To chyba tyle na razie.
Wasz
Marek |
Witam serdecznie Wszystkich, jest to mój pierwszy post na tym forum.
Zastanawiam się nad kupnem nowego PIV 5D 3,2 DID.
Czy według was jest sens kupowanie rocznika 2009, myślę tu o silniku poprawionym w stosunku do poprzednika, czy kupno rocznika 2008 i zaoszczędzenie prawdopodobnie 15 000 pln?
Pytanie do vaiomarka czy testowałeś praktycznie nowy i stary model? |
_________________ Pozdrawiam, falkken |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-11-2008, 13:49
|
|
|
wystarczy 2008, zamotujesz chipa i tez będzie tak samo śmigał.
Ja kupuje zawsze jakiś czas po wprowadzeniu zmian, aż wszystko wyjdzie na jaw jak się po modernizacji sprawuje.
Np IV kupiłem z 2008 choć mogłem już upić w 2007 w 2007, ale po jakimś czasie okazało się że ma kilka wad i w 2008 roku już je poprawiono.
Na myśli mam choćby układ hamulcowy, w 2007 był slaby i wadliwy, siadała kontrola trakcji, a w 2008 wszystko poprawiono. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
Ostatnio zmieniony przez zbyszekm2 22-11-2008, 21:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2008, 18:42
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Np IV kupiłem z 2008 choć mogłem już upić w 2007 w 2007, ale po jakimś czasie okazało się że ma kilka wad i w 2008 roku już je poprawiono. | Jakie wady masz na myśli? Ja o niczym takim nie wiem ani nic nie zauważyłem.
Jedyne co wiem, to że od MY'08 zmienili okresy przeglądów z co 15.000km na co 20.000km. |
|
|
|
 |
falkken
Nowy Forumowicz

Auto: Passat 2,0TDI; plan MP IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Nowa Iwiczna
|
Wysłany: 22-11-2008, 20:02
|
|
|
gootek napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | Np IV kupiłem z 2008 choć mogłem już upić w 2007 w 2007, ale po jakimś czasie okazało się że ma kilka wad i w 2008 roku już je poprawiono. | Jakie wady masz na myśli? Ja o niczym takim nie wiem ani nic nie zauważyłem.
Jedyne co wiem, to że od MY'08 zmienili okresy przeglądów z co 15.000km na co 20.000km. |
Gootek, czy mozesz cos napisac o silniku, czy rzeczywiscie jest glosny w codziennej eksploatacji? |
_________________ Pozdrawiam, falkken |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2008, 21:11
|
|
|
falkken napisał/a: | Gootek, czy mozesz cos napisac o silniku, czy rzeczywiscie jest glosny w codziennej eksploatacji? | Nie wiem jak Ci odpowiedzieć na to pytanie. Znam silniki głośniejsze jak i silniki cichsze od tego 3.2 Di-D.
Wersja z lat 2007-2008 jest cichsza od wersji z lat wcześniejszych, głównie dzięki temu, że jest tam zainstalowany Common rail. Z tego co piszą, wersja najnowsza, czyli 2009, dzięki dalszym modyfikacjom, jest jeszcze cichsza.
Moja propozycja - przejedź się takim samochodem i sam oceń, czy jest cicho czy głośno.
Ja generalnie wolę silniki benzynowe, między innymi ze względu na akustykę.
|
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-11-2008, 21:22
|
|
|
Cytat: | Ja generalnie wolę silniki benzynowe, między innymi ze względu na akustykę.
| A tak z ciekawości, gdyby były u nas dostępne silniki benzynowe, to wybrałbyś taki czy jednak Di-D'a |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-11-2008, 22:41
|
|
|
gootek napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | Np IV kupiłem z 2008 choć mogłem już upić w 2007 w 2007, ale po jakimś czasie okazało się że ma kilka wad i w 2008 roku już je poprawiono. | Jakie wady masz na myśli? Ja o niczym takim nie wiem ani nic nie zauważyłem.
Jedyne co wiem, to że od MY'08 zmienili okresy przeglądów z co 15.000km na co 20.000km. |
Na myśli mam choćby układ hamulcowy, w 2007 był slaby i wadliwy, siadała kontrola trakcji, a w 2008 wszystko poprawiono. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gootek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2008, 22:45
|
|
|
Hiszpan napisał/a: | Cytat: | Ja generalnie wolę silniki benzynowe, między innymi ze względu na akustykę.
| A tak z ciekawości, gdyby były u nas dostępne silniki benzynowe, to wybrałbyś taki czy jednak Di-D'a | Dostępność lub jej brak w Polsce nie jest dla mnie decydująca. Oczywiście, jest mi wygodniej kupić auto w Polsce i poza tym wolę zostawić pieniądze i podatki w kraju, w którym żyję (taka obywatelska postawa ), ale...
jeśli nie moge czegoś kupić w Polsce, to kupię to choćby w Niemczech.
Nie ma z tym problemu.
Di-D wybrałem z powodów finansowych:
- Po pierwsze Pajero z silnikiem benzynowym jest sporo droższe w zakupie. Występuje tylko w najdroższej specyfikacji. Ja kupiłem diesla w tańszej specyfikacji Intense.
- Po drugie, wydawałbym za dużo na paliwo.
Ale podobno olej napędowy może być za jakiś czas sporo droższy od benzyny.
Więc jeszcze wiele może się zdażyć w przyszłości...
[ Dodano: 22-11-2008, 22:49 ]
zbyszekm2 napisał/a: | Na myśli mam choćby układ hamulcowy, w 2007 był slaby i wadliwy, siadała kontrola trakcji, a w 2008 wszystko poprawiono. | Nic nie słyszałem na ten temat. W moim aucie (MY'07) system hamulcowy działa świetnie.
Zapytam przy następnym przeglądzie okresowym w serwisie, co im wiadomo na ten temat. |
|
|
|
 |
falkken
Nowy Forumowicz

Auto: Passat 2,0TDI; plan MP IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Nowa Iwiczna
|
Wysłany: 23-11-2008, 14:43
|
|
|
Ciekawa sprawa z tym modelem Pajero IV 3.2 DiD.
U nas wysprzedają rocznik 2008 z rabatem 15 000 pln.
Natomiast w Niemczech rocznik 2008 z rabatem 6 000 euro, ale oprócz tego
można kupić rocznik 2008 o nazwie '25 limited edition' z 20'' kolami i już zamówić nowy rocznik 2009 z nowym 200 konnym silnikiem.
Taka konkluzja mnie naszła - czyżbyśmy byli dalej małoznaczącym rynkiem? |
_________________ Pozdrawiam, falkken |
|
|
|
 |
|
|